آداب استفاده از ساعت مچی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

زیاد به ساعت نگاه نکنید! 

نکته جالب و مهمی را درباره چک کردن ساعت به خاطر بسپارید، چک کردن بیش از حد ساعت می‌تواند در یک دیدار معانی منفی را به طرف مقابل منتقل کند مثلا اینطور به نظر می‌رسد که شما حواستان جای دیگری است و یا قرار دیگری دارید که اهمیت بیشتری از ملاقات فعلی دارد. این کار در نظر برخی افراد به اندازه چک کردن گوشی یا تماشای تلویزیون هنگامی که دیگران صحبت می‌کنند بی‌احترامی تلقی می‌شود.

.

نحوه بستن ساعت مچی

1٫ اندازه ساعت

اندازه صفحه ساعت مچی با واحد میلی متر اندازه گیری می‌شود. متوسط سایز صفحه برای ساعت‌های مردانه 34 تا 50 میلی متر است. اگرچه این اندازه می‌تواند از 50 میلی متر هم بزرگتر باشد، اما  هیچ گاه از ساعت هایی با این سایز استفاده نکنید. بطور کلی سایز 34 تا 40 میلی متر یک اندازه استاندارد هم برای مردان و هم برای زنان است.

2٫ انتخاب دست

ساعت مچی خود را بایستی روی دست راست ببندیم یا دست چپ؟ در این رابطه جهت مشخصی وجود ندارد. افراد راست دست بهتر است ساعت خود را به دست چپ ببندند و افراد چپ دست بهتر است ساعت را به دست راست ببندند. علت این موضوع نیز این است که حجم و بزرگی ساعت مانع نوشتن و انجام کارهای روزمره نباشد.البته میتوانید ساعت را روی مچ دستی ببندید که با آن احساس راحتی بیشتری دارید. به گونه ای که با تکان دادن دست، ساعت روی دستتان جابجا نشود. احساس راحتی برای بستن ساعت دقیقا همانند راحتی برای نوشتن است.

3٫ محل بستن ساعت

مطمئن شوید که ساعت را دقیقا قبل از استخوان قسمت خارجی مچ خود بسته اید. ساعت شما نباید از این محل فراتر برود. این مدل بستن باعث می‌شود که بهنگام ایستادن، تنها مقدار کمی از ساعت شما از زیر سر آستین معلوم باشد. بطور کلی زمانی که آستین لباس شما بلند است، ساعت مچی شما تنها زمانی باید مشخص شود که دستتان را خم کرده اید. هیچ گاه ساعت مچی خود را روی سرآستین لباستان نبندید.

4٫ تنظیم بند ساعت

طرز استفاده از ساعت مچی به روش صحیح گاه می‌تواند برای هر فرد اختصاصی باشد. یکی از این موارد سایز مچ دست افراد است. ظاهر ساعت روی دست بایستی به گونه ای باشد که راحت، طبیعی  و ثابت بنظر برسد. گاهی نیاز است تا اندازه بند ساعت را تغییر دهید تا با اندازه مچ دست شما تطابق داشته باشد. در مورد ساعت‌های فلزی ممکن مقداری از قطعات بند ساعت جدا شود و در مورد ساعت‌های با بند چرمی سوراخ جدیدی به آن اضافه شود.

.

انتخاب نوع ساعت مچی

1٫ ست کردن ساعت با کفش

این یک قانون کلی است که ساعت مچی شما بایستی با توجه به نوع کفشی که به پا کرده اید انتخاب شود. اگر کفش کتونی به پا دارید پس از یک ساعت اسپورت استفاده کنید. اگر پوتین و یا صندل به پا دارید از ساعت‌های کژوال استفاده کنید

2٫ انتخاب یک ساعت روزانه

یک ساعت مناسب و با دوام برای خود انتخاب کنید که روزانه بتوانید برای موقعیت‌های مختلف و مکان‌های متفاوت از آن استفاده کنید. مکان هایی چون خرید، سرکار، ملاقات با دوست خود نیازمند یک ساعت به اصطلاح همه جا پوش است. چنین ساعتی بایستی ظاهر ساده اما غیررسمی داشته باشد و در عین حال به دلیل استفاده روزانه با دوام باشد. معمولا ساعت‌های بند فلزی انتخاب خوبی هستند و ماندگاری بالایی دارند

3٫ استفاده از ساعت‌های رسمی

این موقعیت‌ها شامل مناسبت هایی چون عروسی، سال تحویل، مراسم تسلیت، شام‌های رسمی، تئاتر و کنسرت است. ساعت‌های رسمی نیازمند لباس‌های رسمی است و با یکدیگر همخوانی خوبی خواهند داشت.

4٫ استفاده از ساعت‌های اسپورت

شما همچنین می‌توانید از ساعت‌های اسپورت به عنوان ساعت روزانه خود استفاده کنید. جنس بند این ساعت‌ها معمولا پلاستیکی، لاستیکی و یا حتی پارچه ای است که معمولا ساعت هایی بادوام، ضد تعریق و ضد  آب هستند. حتما به دستورالعمل این ساعت‌ها توجه کنید چون به شما مقدار مقاومت ساعت در برابر آب را خواهند گفت.

5٫ استفاده از ساعت‌های پوشیدنی

ساعت‌های پوشیدنی (Dress watches) معمولا ساده تر از ساعت‌های رسمی هستند و تزیینات کمتری دارند. برای موقعیت‌های چون جلسات اداری، قرار ملاقات‌های کاری، سفرهای تجاری از ساعت‌های با بند چرمی مشکی و قهوه ای استفاده کنید. حتما رنگ بند ساعت خود را با کفش و کمربند خود ست کنید. بهتر است برای ساعت خود چندین بند خریداری کنید، این کار باعث می‌شود راحت تر و ارزان ترساعت خود را با کیف و کفشتان ست کنید. همچنین می‌توانید ساعتی را خریداری کنید که بند آن ترکیبی از دو رنگ قهوه ای و مشکی را داشته باشد.

.
منابع:

.http://zarjame.ir
.https://www.ivarashop.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت