تعویض باتری ساعت مچی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

همه چیز درباره تعویض باتری ساعت مچی

باتری ساعت شما متوقف شده است یا به درستی کار نمی کند؟ شاید لازم باشد باتری ساعت مچی  را عوض کنید و از خود می‌پرسید که چگونه این کار را انجام دهید؟ تعویض باتری معمولاً آسان است – فقط این راهنمای مفید را دنبال کنید.

برای اطلاع از چگونگی تعویض باتری ساعت مچی ، زمان تعویض آن ، انجام اشکال در انجام این کار توسط خودتان ، برخی نکات و موارد دیگرادامه مطلب را مطالعه کنید.

.

نشانه‌های تمام شدن باتری و به پایان رسیدن عمر باتری

بارزترین علامت تمام شدن باتری این است که ساعت شما کاملاً خاموش شده است. اما هشدارهای دیگری نیز وجود دارد که ساعت می‌تواند قبل از تخلیه کامل باتری به شما ارسال کند:

 1- زنگ ساعت یا نمایشگر دیجیتال شما دیگر متوقف شده است.

عقربه ثانیه شمار در فواصل 5 ثانیه ای می‌پرد: بسیاری از ساعت‌ها این ویژگی را دارند که “شاخص پایان زندگی” نامیده می‌شود. اگر متوجه شدید که حرکت ثانیه شمار به جای هر ثانیه هر 5 ثانیه یکبار می‌پرد ، وقت آن است که باتری ساعت مچی را عوض کنید . در این حالت ، ساعت شما به زمان دقیق خود ادامه می‌دهد ، اما تقریبا بعد از یک هفته و نیم کاملاً متوقف می‌شود.

 2-ساعت شما دیگر زمان صحیح را حفظ نمی کند.

نکته مهم : حتماً به محض تمام شدن باتری، باتری ساعت مچی خود را تعویض کنید (یا حداقل آن را جدا کنید). اگر سریع آن را تعویض نکنید ، ممکن است باتری شروع به نشت کند و به طور دائمی به حرکت ساعت آسیب برساند.

.

عمر باتری‌های ساعت مچی چقدر است؟

باتری‌های ساعت طوری طراحی شده‌اند که اغلب به تعویض نیاز ندارند. مدت زمان باتری به ساعت و ویژگی‌های آن بستگی دارد ، اما یک ساعت تازه خریداری شده باید حداکثر 2 سال یا حتی در برخی موارد تا 3 یا 4 سال دوام داشته باشد. اما در ساعتهای قدیمی ، باتری باید بین 14 تا 18 ماه دوام بیاورد. با این حال ، ممکن است به دلایل مختلف زودتر جایگزین شود. ساعت شما هرچه قدیمی تر باشد ، باتری آن را سریعتر خالی می‌کند.

ویژگی هایی مانند نمایشگرهای LED ، دزدگیرها و کرونوگراف باتری را سریعتر از ساعت آنالوگ معمولی تخلیه می‌کنند. اگر می‌خواهید باتری ساعت شما تا حد ممکن دوام بیاورد ، توصیه می‌کنیم که کرونوگراف را همیشه روشن نگذارید. گاهی اوقات عمر باتری ساعت مچی ممکن است تحت تأثیر عوامل خارجی مانند درجه حرارت شدید ، رطوبت یا فشار هوا باشد که می­تواند در عمر باتری تاثیر زیادی داشته باشد .

نکته مهم: اکیداً توصیه می‌کنیم هر دو سال یکبار باتری ساعت خود را تعویض کنید تا از نشت احتمالی که می‌تواند به ساعت شما آسیب برساند ، جلوگیری کنید.

.

آیا باید برای تعویض باتری ساعت خود به ساعت فروشی مراجعه کنم؟

اگر نمی توانید باتری ساعت مچی را خودتان عوض کنید ، نگران نباشید. بسیاری ازساعت فروشان کاملاً توانمند وجود دارند که با پرداخت هزینه ای ناچیز این کار را برای شما انجام می‌دهند.

در برخی موارد مراجعه به ساعت فروشی گزینه پیشنهادی ومناسبی است. مزایای متعددی وجود دارد که یک ساعت فروشی حرفه ای گذینه مناسبی برای تعویض باتری ساعت مچی شما می‌شود:

آنها در تعویض باتری ساعت باتجربه و ماهر هستند و از ابزارهای مناسب استفاده می‌کنند. بسیار راحت تر است که ساعت خود را به یک ساعت فروشی برسانید تا اینکه به ساعت آسیب بزنید یا ضمانت خود را باطل کنید.

برخی از ساعت فروشی‌ها می‌توانند باتری تعویض را با تاریخ مشخص کرده و عملکرد آن را به مدت یک سال تضمین کنند. اگر باتری جدید قبل از آن تاریخ از بین رفت ، می‌توانید آن را به آنها برگردانید و آنها بدون هیچ هزینه ای آن را تعویض می‌کنند.

تعویض باتری ساعت مچی در بعضی از ساعت‌ها دشوار است. بعنوان مثال ، ساعتهایی که برای مقاومت در برابر آب مهر و موم شده‌اند ، باید پس از تعویض باتری ، دوباره آب بندی شده و آزمایش فشار شوند. بعضی از ساعت‌ها مانند ساعت‌های موسیقی حتی بیش از یک باتری دارند

نکته مهم: توجه داشته باشید که مارک‌ها و مدل‌های خاصی به خدمات سازنده اصلی (به عنوان مثال ساعت‌های کارتیه) نیاز دارند. این گزینه طولانی تر و هزینه بیشتری خواهد داشت ، اما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که گران است.

.

منابع:

.https://www.tasnimnews.com
.https://kazemi-watchgallery.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت