راهنمای بند ساعت مچی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

ساعت مچی یکی از اکسسوری هایی است که برای اهداف چندگانه می‌تواند استفاده شود. آنها به شما به دنبال کردن زمان کمک می‌کنند و می‌توانند یک ظاهر شیکی برای شما به وجود آوردند. هر ساعت مچی سبک خاصی دارد، در این مقاله تنها تعدادی از چند مدل ساعت مچی را برای شما ارائه می‌نماییم.

.

انواع بند ساعت مچی

کلاسیک چرم

احتمالا رایج ترین بند ساعت مچی بندهای چرم هستند. طراحی استاندارش آن را برای استفاده راحت می‌سازد. رنگ‌های خنثی (سیاه، قهوه ای و عسلی) برای استفاده روزمره استفاده می‌شود در صورتی که سبک‌های خاص تر آن مانند طرح‌های پوست مار و کروکودیل و … نیز وجود دارد. این ساعت‌ها را می‌توانید با شلوارهای جین، کت و شلوار و کروات و هر نوع سبکی بپوشید. دقت داشته باشید این بندهای چرم به سادگی آسیب می‌بینند بنابراین مواظب خیس شدن و حرارت دیدن آنها باشید.

.

بندهای دوخت دار

این دوخت‌ها که اکثرا با رنگ متضادی نیز صورت می‌گیرد، برای اضافه کردن جزییات به ساعت است، برای جذابیت بیشتر معمولا از رنگ‌های سیاه و سفید استفاده می‌شود. استفاده از این ساعت‌ها برای لباس‌های بیرونی با رنگ متضاد زیباتر می‌شود.

.

بندهای راه دار

نوع دیگری از بندهای ساعت مچی بندهایی هستند که دو راه روی آنها قرار دارد. این خطوط زیر بند ساعت انجام می‌شود و می‌تواند جزییاتی را به بند اضافه کند. این بندها با ساعت‌های مچی که صفحه‌ی مربعی دارند زیبا می‌شود. هم چنین اغلب برای ست‌های اسپرت استفاده می‌گردد.

.

بندهای رالی

یکی دیگر از اکسسوری‌های کژوال بندساعت مچی رالی است. این بندساعت با سوراخ‌های روی آن می‌تواند جریان هوا را روی دست برقرار سازد اما بیشتر برای جنبه‌ی زیبایی اینگونه طراحی می‌شود. این ساعت‌ها برای استفاده در تابستان مناسبند زیرا سبب عرق کردن مچ نمی شوند.

.

ناتو

این بندساعت مچی از الیاف نایلون ساخته می‌شود و طراحی آن با رنگ‌های متفاوت انجام شده است. در گذشته در ارتش مورد استفاده قرار می‌گرفته است، این بندها قیمت مناسب، دوام بالا و ضد آب هستند.

ست کردن لباس مورد نظر با این ساعت کمی دشوار به نظر می‌رسد اما زیاد هم در این کار سخت نگیرید.

.

زولو

مشابه بند ناتو است، اما کمی خشن تر است، این بندها از نایلون و چرم ساخته می‌شوند، این بند با صفحه‌های ساعت بزرگتر زیباتر می‌شود، دسته بندی آن جز اکسسوری‌های کژوال است و ماندگاری بالایی دارد.

.

لینک

هم چنین به عنوان بندهای دستبندی شناخته شده اند، این بندهای گزینه‌های زیادی از مواد سازنده دارند (فولاد ضدزنگ، طلا، تیتانیوم، چوب و …). زمانی که به درستی پوشیده شود، می‌تواند فانتزی تر از بندهای چرم باشد. این بندها را هنگام قرارهای شام، مصاحبه ، محل کار و … می‌توانید استفاده کنید.

.

خلبانی

بندهای خلبانی در جنگ جهانی دوم به شهرت رسید. درست است که طی سالیان گذشته طراحی آن متفاوت گشته است، آن‌ها اغلب از چرم ساخته می‌شوند. هم چنین می‌توانید آن هارا با کت‌های اسپرت و سایر لباس‌های کژوال استفاده شود.

.

چگونه می‌توانم بند ساعت مچی خود را عوض کنم ؟

حتما به اهمیت ست کردن ساعت مچی با لباس یا کمربند و یا کیف تان اگاه هستیتد و می‌دانید که می‌توانید با کمک تنها یک ابزار و چند دقیقه زمان بند ساعت مچی خود را تعویض کرده و آن را آماده ست کردن با لباس هایتان نمایید . پس اگر شما هم از طرفداران مد روز بودن و خوشتیپی هستید ، در ادامه مطلب همراه با ما و توصیه‌های کارشناسانه فروشگاه اینترنتی ارشاکو باشید …

لوازم مورد نیاز برای تعویض بند ساعت : 

ابتدا ابزاری برای خارج کردن پین ساعت مچی تان که یا می‌توانید به یک ابزار فروشی رفته و وسیله ای برای خارج ساختن پین ساعت تان بخواهید و یا اینکه حتی از یک پاقوی تیز آشپزخانه کمک بگیرید . یک پارچه لطیف هم تهیه کنید تا به هنگام تعویض بند ، شیشه ساعت را بر روی آن قرار دهید تا از ایجاد خط و خش بر روی شیشه جلوگیری کنید .

مراحل تعویض بند ساعت مچی : 

ابتدا پارچه لطیف را پهن کرده و شیشه ساعت مچی را به طرف پارچه قرار دهید ، سپس به کمک ابزار مخصوص و یا چاقوی نوک تیزتان ، فشاری به کنار ضامن وارد اورید تا پین خارج شود .  حال پین را در بند جدیدتان انداخته و سپس بند ساعت را در محل خودش بیندازید .

به همین راحتی شما توانستید بند ساعت مچی خود را تعویض کرده و ساعتی نو و ست با لباس هایتان داشته باشید

.

مراحل کوتاه کردن بند ساعت مچی

1- اندازه‌گیری دقیق

گام اول مهم‌ترین و اساسی‌ترین قسمت کوتاه کردن بند ساعت مچی است. اگر پین اشتباهی را خارج کنید، یا پینی را از محل نامناسبی خارج کنید، بند ساعت نامتعادل و کج خواهد شد. برای اندازه دقیق محل خروج پین‌ها، ساعت را در جایی از مچ خودتان که معمولاً ساعت را می‌بندید، قرار دهید. بند ساعت را سفت کنید و تمامی پین‌های فلزی را آزاد کنید تا بند ساعت به‌صورت صاف روی مچتان بنشیند. برای اینکه قلاب ساعت شما در جای مناسب (میانه بند) قرار بگیرد باید به تعداد مناسب پین از دو طرف بند خارج کنید تا تعادل قلاب به هم نخورد.

2- محیط مناسب برای شروع کار

باز کردن و جدا کردن پین‌ها کاری پیچیده و ظریف است که باید دقت زیادی به خرج دهید. محل کار شما باید جایی باشد که در آن عوامل حواس‌پرت کننده کم باشد، همچنین نور به میزان کافی روی ساعت و محل کار شما بتابد. سطحی با نور کافی، صاف و به دور از شلوغی انتخاب کنید. همچنین سعی کنید ظرفی برای نگه‌داشتن وسایل ریز خارج‌شده در هر مرحله از ساعت همانند پین‌ها کنار دست خود داشته باشید تا از گم‌شدن اجزا جلوگیری کنید. زیردست خود پارچه‌ای کدر و نرم پهن کنید تا در صورت افتادن ساعت فلزی از دستتان، ضربه‌ای به بدنه آن وارد نشود. همچنین به یاد داشته باشید که ازجمله وسایلی که در روند کوتاه کردن ساعت مچی بکار خواهید گرفت، چکش است که صدای بلندی دارد، پس سعی کنید جایی کار خود را شروع کنید که مزاحمتی برای دیگران به وجود نیاورید.

3- جمع‌آوری ابزار

درست انجام دادن کاری، به داشتن ابزارهای مناسب بستگی دارد. قبل از شروع کار کوتاه کردن بند ساعت مچی ، اطمینان حاصل کنید که وسایل لازم را داشته باشید. برای خارج کردن پین‌ها شما به یک چکش سر گرد، سوزن خارج کننده پین و همچنین جایگاه مخصوص قرارگیری بند نیاز دارید.

4- خارج کردن پل‌های اتصال

از مرحله اول شما تعداد پین‌هایی که باید خارج شوند و از دو مرحله قبل‌تر نیز، وسایل و محیط کار را فراهم کرده‌اید، حالا نوبت به سخت‌ترین قسمت کار، یعنی خارج کردن پل‌های اتصال است. در پشت دست بند فلزی، فلشی کوچک حکاکی شده است که نشان می‌دهد، پین از کدام سمت خارج می‌گردد. بند ساعت را روی نگه‌دارنده طوری قرار دهید که محل خروج پین به زیر باشد، اگر نگه‌دارنده ندارید می‌توانید از یک فوم کمک بگیرید. سوزن را پشت پین موردنظر قرار دهید و با چکش ضربه‌های آرام و مداوم وارد کنید. زمانی که پین از پل خارج شد، با استفاده از یک انبر کوچک یا انگشتتان از محل خارج کنید و در ظرفی که قبلاً تهیه‌کرده‌اید، قرار دهید. مراقب باشید که وسایلی که خارج می‌کنید به‌هیچ‌وجه، گم نشوند.

5- اتصال مجدد

پس‌ از اینکه تعداد مناسبی از پین‌ها را از بند خارج کردید، باید بند را وصل کنید. این بار مراحلی را که در مرحله قبل انجام دادید، به صورت عکس تکرار کنید. بند را به صورتی که محل خروج رو به خودتان باشد قرار دهید و پین را داخل پل قرار دهید و با چکش و سوزن، پین را در جای خود محکم کنید. این کار را با طرف دیگر بند تکرار کنید. بعد از این کار چند با بند را باز و بسته کنید و اطمینان پیدا کنید که زائده‌ای به وجود نیاورده باشید.

.
منابع:

.https://www.banimode.com
.https://blog.ershaco.com
.https://chibepoosham.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت