راهنمای ساعت هوشمند

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

5 نکته مهم برای خرید ساعت هوشمند

با توجه به چند نکته‌ی ساده می‌توانید مناسب‌ترین و بهترین ساعت هوشمند را برای خود انتخاب کنید. بنابراین اگر عجله دارید و می‌خواهید هرچه سریع‌تر خریدتان را نهایی کنید کافی است این راهنمای فوری را بخوانید. در انتخاب و خرید ساعت هوشمند 5 نکته مهم وجود دارد که هر کسی باید به آن‌ها توجه کند:

1)هرگز قبل از اینکه مطمئن شوید ساعت هوشمند مورد نظر با گوشی همراه شما سازگار است اقدام به خرید نکنید. برای نمونه اپل واچ فقط با آیفون کار می‌کند. سیستم عامل Wear OS گوگل و ساعت‌های هوشمند سامسونگ با سیستم عامل Tizen هم با اندروید کار می‌کنند و هم با آیفون. اما در صورتی که با آیفون استفاده شوند امکانات کمتری خواهند داشت.

2)اگر ورزشکار و اهل دویدن هستید حتماً در انتخاب ساعت هوشمند سنسور ضربان قلب و GPS را مد نظر قرار دهید.

3)موقع خرید ساعت هوشمند به عمر باتری توجه کنید. باتری ساعت‌های هوشمند هیبرید که ظاهری شبیه به ساعت‌های آنالوگ دارند از همه بیشتر است. اما این نوع ساعت‌ها صفحه لمسی ندارند.

4)نوع و کیفیت قفل و دسته یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب ساعت هوشمند است. توجه کنید که قفل ساعت راحت باز و بسته شود. در ضمن بهتر است ساعتی انتخاب کنید که اگر دسته‌اش خراب شد به راحتی برایش جایگزین پیدا شود.

5)اپلیکیشن‌های موجود روی ساعت هوشمند هم نکته‌ی مهمی است. البته این به اندازه‌ی فاکتورهای دیگر مثل سازگاری با گوشی همراه اهمیت ندارد.

.

انتخاب ساعت هوشمند بر اساس قیمت

قیمت ساعت هوشمند یکی از نکاتی است که احتمالاً برای عده‌ی زیادی از شما اهمیت دارد. در‌ واقع قیمت است که تعیین می‌کند کدام یک از ساعت‌ها در بین گزینه‌های شما هست. قیمت ساعت هوشمند بستگی به برند و امکانات آن دارد. برندهای قدیمی‌تر که سالهاست ساعت هوشمند تولید می‌کنند معمولاً قیمت بالاتری دارند. با‌گذشت زمان تولیدکننده‌ها بالغ‌تر شده و محصولات آن‌ها قابل‌اعتمادتر می‌شود. به همین دلیل هم مبلغ بالاتری روی محصولاتشان می‌گذارند.

مورد بعدی امکانات است. امکانات بیشتر و بهتر در عین حال که محبوبیت ساعت هوشمند را بالا می‌برد، قیمت آن را هم افزایش می‌دهد. مثلاً اگر بخواهید ساعت هوشمند ساده‌ای بخرید که سیم کارت نمیخورد مطمئناً قیمت کمتری خواهد داشت. بنابراین توصیه می‌کنم اگر در انتخاب ساعت هوشمند قیمت برای شما مهم است، به دنبال ساعت‌های خیلی تاپ نباشید، اما دقت کنید ساعتی که انتخاب می‌کنید حداقل امکانات مورد نیاز شما را داشته باشد.

.

انتخاب ساعت هوشمند بر اساس شخصیت

قبل از انتخاب ساعت هوشمند لازم است به یک سؤال بسیار مهم پاسخ بدهید. هدف شما از خرید ساعت هوشمند چیست؟ به دنبال یک مربی هستید که شما را تشویق به ورزش کند و قدم به قدم در مسیر تناسب اندام و تندرستی دنبال شما بیاید؟

یا شاید منشی‌ای می‌خواهید که کارهایتان را به شما یادآوری کند. می‌خواهید ساعتی شیک با ظاهری جذاب و مدرن داشته باشید یا کارایی برای شما از همه چیز مهمتر است؟ در این قسمت می‌خواهیم به شما کمک کنیم ساعت هوشمندی متناسب با شخصیتتان پیدا کنید.

قبل از اینکه وارد اصل ماجرا شویم باید بگویم همه‌ی گجت‌های مچی ساعت هوشمند نیستند. ممکن است برخی از دستگاه‌هایی که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهد شد از نظر فنی ساعت هوشمند به حساب نیایند.

اما در بازار به آن‌ها ساعت هوشمند گفته می‌شود و ما هم از همین اصطلاح استفاده خواهیم کرد. حال شما را دعوت می‌کنم به خواندن راهنمای خرید و انتخاب ساعت هوشمند بر اساس شخصیت. پس کافی است ببینید به کدام یک از این پنج شخصیت نزدیک‌تر هستید و بر اساس آن ساعت هوشمند خود را انتخاب کنید.

.

5 ساعت هوشمند برای 5 شخصیت مختلف

1) ساعت هوشمند، برای کسی که مرتب مراقب فعالیت روزانه‌اش است

فیت بیت یکی از بزرگترین نام‌ها در عرصه‌ی ساعت هوشمند و گجت‌های سلامتی و تناسب است. پس جای تعجبی نیست که نه یک بلکه دو مورد از ساعت‌های هوشمند لیست ما از برند فیت بیت هستند. اولی، گجت سلامتی محبوب Charge 3 است که بعد از گجت بسیار پرطرفدار Charge 2 تولید شد.

این دستگاه هر چیزی که در زمینه‌ی پیگیری فعالیت روزانه بخواهید به شما می‌دهد: کنترل 24 ساعته ضربان قلب، ثبت دائم مسافت‌های طی شده و… این ساعت هوشمند حتی می‌تواند نوع فعایت شما را هم تشخیص دهد و ورزش‌های مختلف را ثبت و دنبال کند. ظاهری زیبا و شیک دارد و بسیار جمع و جور است.

یعنی بدون هیچ مزاحمتی برای شما هر آنچه را که از چنین گجتی انتظار دارید برآورده می‌کند. Charge 3 واقعاً در بین دستگاه‌های مشابهش نمونه‌ای استاندارد است. پس در انتخاب ساعت هوشمند حتماً آن را به عنوان یکی از گزینه‌ها در نظر بگیرید.

2) ساعت هوشمند، برای کسی که عاشق تناسب اندام است

یکی از زیباترین مچ‌بندهای لیست ما مدل Versa از برند فیت بیت ‌است. راستش را بخواهید می‌توانست در دسته‌ی ساعت هوشمند خوش‌تیپ‌ها هم قرار بگیرد. اما این مچ‌بند علاوه بر ظاهر فوق‌العاده‌اش یکی از بهترین گجت‌های تناسب اندام هم هست و خیلی خوب فعالیت‌های ورزشی و وضعیت کلی سلامتی را ثبت می‌کند.

امکانات Versa شامل 15 مد ورزشی مختلف، نمایشگر ضربان قلب نوری، بیش از 4 روز باتری و قابلیت ذخیره کردن موسیقی است که با آن می‌توانید در حال ورزش، به همه‌ی آهنگ‌های مورد علاقه‌تان هم گوش بدهید. اگر در انتخاب ساعت هوشمند، هم به تناسب اندام اهمیت می‌دهید و هم به ظاهر گجت، فیت بیت Versa بهترین گزینه برای شماست.

3) ساعت هوشمند برای دونده‌ها

هرچند ساعت هوشمند Forerunner 945 از برند گارمین هر نوع بازی یا فعالیت ورزشی را دنبال می‌کند، برای یک چیز بهتر از هر گجت دیگری است: دویدن. Forerunner 945 با محاسبه‌ی مسافت بر اساس GPS، نمایشگر ضربان قلب و پالس اکسیمتر داخلی جامع‌ترین پارامترهای فیزیولوژیکی و معیارهای سنجش دویدن را ارائه می‌دهد و بهترین انتخاب ساعت هوشمند برای کسانی است که تمرکزشان بر دویدن است.

علاوه بر این، اگر بخواهید به جای دوی ماراتون در مسابقات سه‌گانه تریاتلون یا ورزش‌های دیگر هم شرکت کنید Forerunner 945 کلی امکانات هیجان‌انگیز دیگر برای دنبال کردن فعالیت ورزشی در اختیار شما قرار می‌دهد. در ضمن در این نسخه جدید از Forerunner می‌توانید مستقیماً روی دستگاه آهنگ بریزید و از موسیقی مورد علاقه‌تان همزمان با ورزش لذت ببرید.

4) ساعت هوشمند، برای کسی که همه چیز را با هم می‌خواهد

ساعت‌ هوشمند فقط برای ورزش و تندرستی نیست. عده‌ای از افراد هم گجتی می‌خواهند که علاوه بر دنبال کردن ورزش و سلامتشان، پیامک‌، ایمیل و حتی تماس‌های تلفنی‌شان را هم دریافت کند و با اپلیکیشن‌هایی که رویش نصب می‌شود زندگیشان را راحت‌تر کند.

مثلاً وقتی خرید می‌کنند به جای در آوردن کیف پول، بتوانند به راحتی با ساعت هوشمند هزینه را پرداخت کنند یا بتوانند مسیر رفتن به مترو را از دستیار دیجیتالشان بپرسند. علاوه بر همه‌ی این‌ها، می‌خواهند خوش‌تیپ و خوش‌پوش هم باشند. ما به این دسته از افراد که همه چیز را با هم می‌خواهند اپل واچ سری 4 را توصیه می‌کنیم.

با انتخاب ساعت هوشمند اپل، به همه‌ی خواسته‌هایتان می‌رسید: طراحی زیبا، ویژگی‌های مربوط به ورزش و تندرستی (شامل قابلیت‌های جدید ECG یا همان نوار قلب و تشخیص افتادن) ، اتصال به اینترنت و تلفن همراه برای اینکه هیچ وقت هیچ پیام، ایمیل یا تماسی را از دست ندهید و و هزاران اپلیکیشن که در جنبه‌های مختلف زندگی روزانه به شما کمک می‌کنند. اگر در انتخاب ساعت هوشمند همه‌ی این جنبه‌ها برای شما مهم است، اپل واچ سری 4 بهترین گزینه برای شماست.

5) ساعت هوشمند برای خوش‌تیپ‌ها

گلکسی واچ سامسونگ علاوه بر اینکه خیلی از امکانات اپل واچ سری 4 را دارد، از نظر ظاهری هم یک سر و گردن بالاتر از ساعت‌های هوشمند دیگر است. این ساعت با صفحه نمایش گرد 3 سانتی با فناوری آمولد و طراحی شیک و ظریفی که دارد کار انتخاب ساعت هوشمند را برای افراد خوش‌پوش آسان کرده است.

مشکی، نقره‌ای و رزگلد، هر رنگی از گلکسی واچ را که بخرید با هر لباسی ست می‌شود و برای هر موقعیتی مناسب است. علاوه بر این، از نظر امکانات هم عالی است. 4 گیگابایت حافظه، بلوتوث، NFC، اتصال به وای‌فای و ضد آب بودن از ویژگی‌های این ساعت هوشمند سامسونگ هستند.

.

افزایش عمر باتری ساعت هوشمند

از آن جایی که یکی از اصلی‌ ترین نقص‌‌های فناوری‌‌های پوشیدنی نیاز به شارژ مداوم باتری آن‌ها دارد، تصمیم گرفتیم تا به کمک ترفندهایی عمر آن‌ها را افزایش دهیم.

– انتخاب استایل مناسب صفحه نمایش

اگر نگرانی اصلی‌ شما طول عمر باتری‌ ساعت هوشمند است، همیشه توجه داشته باشید که برای صرفه جویی در عمر باتری شما باید از نور صفحه نمایش بکاهید؛ هم چنین قرار دادن شدت نور در پایین‌ ترین سطح ممکن و استفاده از قابلیت Brightness boost برای افزایش موقتی نور کمک شایانی به عمر باتری خواهد کرد.

– کاهش ویبره لمسی

می دانیم در اسمارت فون‌ها و گجت‌های پوشیدنی باز خورد لمسی یک راه حل هوشمندانه برای اطلاع از اطلاعیه و هشدارها به حساب می‌آید؛ هم چنین دریافت و مشاهده اعلان‌‌ها بدون شک یکی از بزرگ‌ ترین مزایای ساعت‌‌های هوشمند است اما اگر بیش از حد اطلاعیه یا نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید، کاهش ویبره لمسی در افزایش عمر گجت شما موثر خواهد بود.

– غیر فعال کردن حالت روشن ماندن

مطمئنا قابلیت روشن ماندن صفحه نمایش یکی از مهم ترین وپرکاربرد ساعت هوشمند است که متاسفانه این ویژگی مصرف باتری را به شدت بالا می‌ برد؛ از این رو غیر فعال کردن این قابلیت که به صورت پیش فرض فعال می‌باشد، باعث ایجاد تغییری چشمگیر در عمر باتری است.

– خاموش کردن گزینه Tilt

گزینه Tilt to wake Screen یک قابلیت کاربردی است و  هنگامی که دستتان را بالا می‌برید یا دستتان را به سمت خودتان کج می‌کنید، صفحه نمایش را به صورت خودکار فعال می‌سازد؛ با این وجود فعال بودن این قابلیت برای افرادی که به صورت مداوم از زمان استفاده می‌کنند، تاثیرات جزئی در بازدهی باتری دستگاه ایجاد می‌کند.

از آن جایی که شما می‌ توانید به راحتی با ضربه زدن بر روی صفحه ساعت خود را روشن کنید، پس بد نیست غیر فعال کردن گزینه روشن شدن با تکان را مد نظر قرار دهید.

– استفاده از حالت Airplane Mode

یکی دیگر از گزینه برای کاهش تخلیه شارژ باتری ساعت هوشمند فعال کردن گزینه Airplane Mode می‌باشد؛ به این شکل تمام ارتباطات قطع شده و هیچ اعلان و هشداری از اپ‌‌ها دریافت نمی‌ کنید اما زمان برای شما نمایش داده می‌شود.

با توجه به این موضوع و زمانی که پای باتری وسط می‌آید هیچ گاه دوست نداریم که ساعتمان شارژش خالی شود؛ پس اگر از قابلیت‌ هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، استفاده نمی‌ کنید از این طریق می‌ توانید زمان بیشتری برای خود بخرید!

.
منابع:

.https://www.gooshishop.com
.https://noornegar.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت