راهنمای مه پاش

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

اگر به دنبال خرید مه پاش برای رستوران یا کافی شاپ، فضای باز،گلخانه و … هستید و به دنبال اطلاعاتی از قبیل مواردی که باید در موقع خرید به انها توجه کنید، هستید، با ما در این مقاله همراه باشید. ابتدا به توضیح مختصری درباره مه پاش می‌پردازیم و در نهایت به مواردی که موقع خرید مه پاش باید به انها دقت شود، خواهیم پرداخت.

از سیستم خنک کننده مهپاش ده‌ها سال است که برای خنک کردن فضاهای باز استفاده میکنند. مهپاش با کاهش دما (تا 40 درجه فارنهایت) بدون افزایش رطوبت، محیط را خنک می‌کند. در کل تاثیر این سیستم خنک کننده به دمای محیط ،میزان رطوبت و نرخ تغییر هوا بستگی دارد. در دمای بالا (بالاتر از 80 درجه فارنهایت) و رطوبت پائین (زیر50% ) سیستم مهپاش بسیار اثر بخش بوده، به ویژه زمانی که تغییرات دما در محیط ثابت و پایا باشد.هوای تازه به سرعت خنک شده بدون اینکه افزایش نامطلوبی در میزان رطوبت رخ دهد. هرچه بخار سریعتر تبخیر شود، نتایج استفاده از سیستم خنک کننده مهپاش نیز چشمگیرتر خواهد بود. بنابراین یکی از مواردی که باید در خرید مه پاش به آن توجه شود، نوع آب و هوا و منطقه ایی است که در آن قصد نصب مه پاش را دارید، می‌باشد.

معمولا افراد در هنگام خرید محصول یا خدمت، اولین آیتم مورد توجه آنها، هزینه ایی است که باید پرداخت کنند. اما در خرید سیستم مهپاش علاوه بر قیمت مهپاش که از نظر ما نیز فاکتور مهمی است، توجه به عوامل دیگری نیز حائز اهمیت است. به عنوان مثال بسیار مهم است که سیستم مهپاش را به چه منظوری خریداری میکنیم. که این موارد می‌تواند شامل خرید سیستم مهپاش برای دامداری، گاوداری، گلخانه، رستوران، باشگاه ها، فضاهای باز و زمین‌های ورزشی و کارخانه و … باشد.

.

⇠ سیستم مهپاش در کدام منطقه آب و هوایی قرار است مورد استفاده قرار بگیرد؟

هر قدر منطقه مورد نظر دارای آب و هوای گرم و خشک تری باشد نیاز به تعداد خطوط مه پاش بیشتر و همچنین نصب نازل‌های مه پاش در فواصل کوتاهتری از هم هستیم تا بتوان در نهایت رطوبت مورد نیاز را تامین کرد.

 

⇠ به چه میزان رطوبت برای محیط نیاز داریم؟

هر قدر محیط مورد نظر نیاز به رطوبت بیشتری داشته باشد باید از خطوط مه پاش بیشتر و نصب نازل‌ها در فاصله‌های کمتری از یکدیگر استفاده کرد.

.

⇠ نازل‌های مهپاش در کدام ارتفاع قابل نصب می‌باشند؟

در مواردی مانند گلخانه‌ها به جهت نوع گیاه باید مه پاش را در بستر خاک و در فاصله بسیار کمی از گیاه قرار داد. بهتر است این مورد در زمان خرید مه پاش مورد توجه قرار گیرد.

.

⇠ کیفیت آب مورد استفاده در منطقه چگونه است؟

چنانچه کیفیت آب مورد استفاده پایین باشد و رسوبات زیادی همراه خود داشته باشد، باید از فیلترهای مخصوص استفاده کرد و نسبت به تعویض و نگهداری فیلترها توجه بیشتری نشان داد تا بتوان از سیستم مه پاش در دوره زمانی بیشتری استفاده کرد. هر چند امکان تمیز کردن نازل‌های مه پاش وجود دارد و می‌توان تا حدی رسوبات آنها را تمیز کرد، ولی توجه به فیلتر‌ها و تعویض و نگهداری آنها در زمانهای مناسب تاثیر بسیاری در طول عمر محصول خریداری شده دارد.

.

منابع:

.https://www.mirabsaze.com
.http://salehi.4080.ir

بخش‌های مرتبط

مجله گل و گیاه

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت