راهنمای سمپاش

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

راهنمای خرید انواع سمپاش

انواع سمپاش دستی تلمبه ای و نیز موتوری شامل کدام مدل‌ها هستند؟ تلمبه ای بودن سمپاش یعنی کاربر باید دستی عملیات تلمبه زدن را انجام دهد تا سم از داخل مخزن به خارج پاشیده شود.
انواع مدل از سمپاش دستی تلمبه ای وجود دارد.

  • مدل‌های 0٫5 لیتری تا 2 لیتری که مخصوص استفاده در منازل و گلخانه‌ها است.
  • انواع تلمبه ای 5 لیتری
  • سمپاش دستی تلمبه ای 8 لیتری
  • سمپاش دستی 10 لیتری
  • همچنین ظرفیت‌های 15، 18 و 20 لیتری هم دارند.

⇠ در مورد راهنمای خرید هر کالایی همچون سمپاش مشاوره کردن بهترین راه انتخاب درست می‌باشد.

⇠ همانطور که در بالا گفته شد، انواع ظرفیت از سمپاش‌ها وجود دارد، و طبیعی است که ظرفیت‌های کم برای مصارف حرفه ای به کار گرفته نمی شود.

⇠ نکته دوم دیگر این است که قیمت دستگاه متناسب با نیاز شما و بودجه تان باشد که برای قیمت انواع سمپاش در ادامه مطالبی را بیان خواهیم کرد.

⇠ اما اغلب سمپاش دستی تلمبه ای را برای کاربرد‌های کم می‌خرند. زیرا به هر حال خستگی حین کار به دلیل دستی بودن دستگاه بیشتر است و مساحت‌های زیاد را نمی توان از این مدل سمپاش، استفاده کرد و سمپاشی نمود.

⇠ اگر سمپاش شارژی خریداری کنید، انواع چرخدار و بدون چرخ آن در فروشگاه‌ها وجود دارد.

⇠ همچنین حتی با خراب شدن باتری با وجودی که باتری هایشان در بازار در دسترس هستند، می‌توانید از حالت دستی آن‌ها استفاده کنید. البته در مدل‌های دو کاره. نمونه‌های تک کاره شان هم تنها شارژی بوده و تلمبه ای دستی کار نمی کنند.

⇠ اگر باغ و یا مزرعه شما در مسیر صعب العبور باشد، انواع سمپاش زنبه ای کارآمد ترین نوع سمپاش‌ها هستند.

⇠ این مدل‌ها با قدرت موتور‌های مختلف و امکان نصب مخزن با ظرفیت متفاوت عرضه می‌شوند.

⇠ همان طور که می‌بینید در خرید سمپاش مناسب انواع شرایط را باید در نظر گرفت و گاهاً بسیار تخصصی می‌باشد. پس مشاوره‌های رایگان مراکز معتبر و تخصصی را از دست ندهید.

.

کار با سمپاش

⇠ آماده ‏سازى سمپاش:

ابتدا پمپ را از روى سمپاش درآورید. شیلنگ، پیچ و مهره را باز کنید. سپس هر چه در تانک سمپاش باقى مانده، خالى کنید و چند بار آن را با آب بشویید. سپس دوباره پمپ و قسمت‏هاى دیگر را در جاى خود بر روى سمپاش نصب کنید. از قرارگرفتن مناسب شیلنگ، لانس و نازل اطمینان پیدا کنید. همچنین پیچ و مهره را به خوبى سفت کنید.

⇠ پرنمودن سمپاش با آب

وقتى اطمینان پیدا کردید که قسمت‏هاى مختلف سمپاشى را خوب به هم وصل کرده‏اید، صافى موجود بر روى سوراخ ورودى آب را از نظر سالم‏بودن بازرسى کنید. سپس سه چهارم حجم تانک را از آب تمیز و صاف پر کنید.

⇠ پوشیدن روپوش ایمنى:

براى رعایت ایمنى، شما باید ابتدا روپوش و شلوار یکسره خود را بپوشید. سپس از کفش‏ها و دستکش‏هاى مربوط به این کار استفاده کنید. پس از آن که ماسک سالم را روى دهان و بینى قرار دادید، از کلاه و عینک مخصوص سمپاشى هم استفاده کنید.

⇠ آب تمیز و شفاف بمقدار کافى براى پرکردن تانک سمپاشى

⇠ تنظیم فشار داخل سمپاش

براى تنظیم فشار داخل تانک، سعى کنید با ضربه‏هاى یکنواخت و پى‏درپى به تلمبه، فشار داخل سمپاش را بیشتر کنید. در هنگام تنظیم فشار، سوراخ‏ها و درزهاى مربوطه را بازرسى کنید تا از نشت نداشتن آنها اطمینان پیدا کنید.

⇠ به دوش کشیدن سمپاش

بندهاى چرمى حمایل سمپاش را ببندید. سپس سمپاش را به راحتى روى دوش خود قرار بدهید و آن را به اندازه مناسب براى خود سفت کنید.

⇠ انجام سمپاشى آزمایشى

براى این کار، لانس را طورى در دست بگیرید که فاصله نازل، یعنى سر لانس از زمین حدود 30 سانتى‏متر باشد. سوراخ آن نیز به سمت پایین یعنى روبه زمین قرار بگیرد.
ضامن لانس را فشار دهید و ببینید که آیا قطره‏هاى سم به هنگام خروج، خوب و مناسب هستند یا خیر.
اگر لازم بود، بازده سمپاش را با شل یا سفت‏کردن سر لانس تنظیم کنید. اگر نازل بسته شد، یا گیر داشت، آن را تمیز کنید تا مشکل برطرف شود.

⇠ ثابت نگه داشتن فشار سمپاش

هنگام سمپاشى، سعى کنید تلمبه‏ زنى را با ضربه‏هاى ثابت و یکنواخت انجام دهید. وقتى محلول سم در سمپاش کم مى‏شود، باید سریع‏تر تلمبه بزنید.

⇠ ثابت نگه داشتن عرض کار یا بذر سمپاشى:

باند سمپاشى به حدودى گفته مى‏شود که کشاورز در یک بار حرکت‏دادن لانس به راست و چپ در مزرعه سمپاشى مى‏کند. هنگام سمپاشى سعى کنید که این باند یا عرض کار سمپاشى را در حالى که لانس را به چپ و راست حرکت مى‏دهید، ثابت نگه دارید.

⇠ رعایت فاصله مناسب نازل سمپاش با گیاه:

هنگام سمپاشى، سعى کنید فاصله بین شکاف نازل با روى گیاهان حدود 30 سانتى‏متر باشد.

⇠ ثابت نگه داشتن سرعت راه رفتن سمپاش

هنگام سمپاشى در مزرعه با یک سمپاش غیرموتورى پشتى، سرعت راه رفتن شما باید ثابت باشد. به علاوه، سر لانس را طورى هدایت کنید که شکاف نازل یا خروجى آن مقابل گیاه قرار بگیرد.
.

منابع:

.http://baghbanmachine.com
.http://nikacorp.com

بخش‌های مرتبط

مجله گل و گیاه

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت