ابزار لازم برای کشت گل و گیاه در منزل

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

1- بیلچه:

اولین جزء از لوازم باغبانی بیلچه می‌باشد. با توجه به اینکه اکثر گیاهان خانگی در گلدانهایی کوچک نگهداری می‌شوند، مناسبترین بیلچه‌ها انواعی هستند که قطر تیغه آنها نهایتا 7 – 8 سانتی‌متر باشد. این نوع از بیلچه‎‌ها ارزانتر هستند و در اکثر فروشگاه‌های باغبانی موجود میباشد.

2- اسپری آبپاش:

این نوع از آبپاشها در اندازه و اشکال مختلف وجود دارند و برای مرطوب کردن سطح برگ گیاهان از آنها استفاده می‌شود. شما می‌توانید از کوچکترین سایر آنها برای آبیاری گیاهان خانگی خود استفاده نمایید.

 

3- نخ سبک:

داشتن گلوله‌ای از نخ سبک که به وسیله آن گیاهان بالارونده و همچنین گیاهانی که در مسیر مشخصی رشد نمی‌کنند و نیاز است تا جهت دلخواهی به آنها داده شود بسیار ضروری است.

4- آبپاش آبیاری:

آبپاشها در اندازه و اشکال مختلفی وجود دارند، ولی بهترین نوع آبپاشها، نوعی است که یک لوله باریک و بلند دارد. از این نوع از آبپاشها برای آبیاری گیاهان استفاده می‌شود که نباید برگهایشان خیس شوند.

آبپاش الفباغ

5- چاقو:

یک چاقوی تیز جزو ضروری لوازم باغبانی بوده و بسیاری از کارها توسط آن انجام می‌شود. یک چاقوی کوچک و جیبی براحتی می‌توانید برای انواع کار باغبانی مورد استفاده قرار گیرد و کارهای زیادی انجام دهد.

چاقوی باغبانی الفباغچاقوی باغبانی الفباغ

 

6- گلدان:

مورد دیگر که در لوازم باغبانی باید به آن اشاره کرد گلدان است. گلدانها برای کاشت گیاهان در منزل در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند که در انواع سفالی بدون لعاب، گلدانهای لعابدار که بیشتر جنبه تزیینی دارند، گلدانهای پلاستیکی و … می‌باشند. دقت نمایید تمام گلدانها برای زهکشی گیاه، یک یا چند سوراخ در انتهای خود داشته باشند.

گلدان الفباغ

 

برخی لوازم باغبانی دیگر که میتوانید تهیه کنید:

مواردی که در زیر به آنها اشاره می‌شود جزو ضروریات نیستند، اما داشتن آنها می‌توانند به آسان کردن کارهای شما کمک کنند.

  • دماسنج: دماسنج‌ها برای گیاهان در داخل آپارتمان ضروری نیستند، اما بسیار مفیدند. شما می‌توانید دمای محیطی که گیاه در آن قرار گرفته را اندازه‌گیری کرده تا دمای محیط را بتوانید تنظیم نمایید.

 

  • چنگک یا کولتیواتور: در واقع همان شن‌کش کوچک است که برای خراش دادن سطح خاک و مخلوط نمودن کود با خاک بکار میرود.

.

منابع:
.https://agronic.ir

بخش‌های مرتبط

مجله گل و گیاه

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت