راهنمای دزدگیر خودرو

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

دزدگیر خودرو چیست؟

وسیله ای است که دارای یک یا چند چشمی حساس به حرکت و ضربه، یک یا چند اسپیکر، که وظیفه ان‌ها ایجاد آژیر است می‌باشد. هنگامی که شخصی قصد ورود به داخل خودرو شما یا آسیب زدن به بدنه آن را داشته باشد، هشدار صوتی آن به صدا در می‌آید و شما را از وجود سرقت خودرو یا لوازم آن با خبر می‌سازد.

فواید استفاده از دزدگیر خودرو:

  • چشمی‌های دزدگیر که معمولا دارای چند لامپ ال ای دی می‌باشد و دقیقا در قسمتی نصب می‌شود، که سارق متوجه وجود سیستم امنیتی خودرو شود، ممکن است سارق را از سرقت خودرو شما منصرف کند و به سراغ خودروی دیگری برود که سرقت ساده تری دارد.
  • از سرقت تجهیزات درون کاپوت خودرو از جمله باتری خودرو، Ecu یا کامپیوتر و… جلوگیری می‌کند.
  • از سرقت تجهیزات داخلی همانند ضبط و باند، سیستم صوتی، سیستم تصویری و هر نوع وسیله با ارزشی که ممکن است درون خودرو باشد جلوگیری می‌کند.
  • سرقت اجناس داخل صندوق عقب هم امروزه کم اتفاق نمی افتد، بنابراین برای جلوگیری از آن‌ها نیاز به یک سیستم امنیتی مانند دزدگیر دارید.
  • برخی مواقع ممکن است سارق تصمیم به سرقت کل خودرو بگیرد در این شرایط ممکن است استفاده از یک دستگاه دزدگیر سارق را از این کار منصرف کند.

دزدگیر خودرو بهتر است یا جی پی اس خودرو:

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، اگر خودرو شما مجهز به سیستم دزدگیر باشد، ممکن است سارق بی‌خیال خودرو شما شود و سرقت هرگز اتفاق نیوفتد، اما جی پی اس خودرو وسیله ای است که بعد از سرقت خودرو به شما در پیدا کردن محل دقیق خودرو کمک می‌کند، بنابراین نمی توان گفت که یکی از دیگری بهتر است، پیشنهاد من به شما استفاده همزمان از دو وسیله می‌باشد. اگر بخواهیم از بعد سرقت تجهیزات خودرو به مسئله نگاه کنیم جی چی اس خودرو نمی تواند مانع سرقت تجهیزات جانبی در خودرو شود و فقط موقع سرقت خود خودرو به کار شما می‌اید.

انواع دزدگیر خودرو:

  • دزدگیر ساده: شاید معروف ترین مدل دزدگیر در خودرو باشد، بیشتر خودرو هایی که شما در اطراف خود می‌بینید دارای دزدگیر ساده هستند شاید دلیل استفاده بیشتر از این نوع قیمت پایین آن باشد. ریموت کنترل این مدل معمولی است، و شاید مورد پسند خیلی از شما نباشد. یکی از مشکلات اصلی این مدل از دزدگیر این است که شما متوجه نمی شوید که علت به صدا در امدن دزدگیر دقیقا چیست، باز شدن درب است یا ضربه به بدنه خودرو..
  • دزدگیر تصویری: این مدل در مقایسه با دزدگیر ساده دارای امکانات بیشتری است، به تبع نسبت به مدل ساده قیمت آن‌ها هم بیشتر است، دارای ریموت کنترل زیبا و تصویری هستند، که علت به صدا در آمدن دزدگیر را دقیقا به شما نمایش می‌دهد. نسبت به مدل‌های ساده دارای برد کنترل بیشتری هستند، در دزدگیر‌های معمولی در صورتی که در محدوده خودرو باشید متوجه به صدا در آمدن آن می‌شوید اما دزدگیرهای تصویری اگر در محدوده خودرو هم نباشید متوجه به صدا در آمدن آن خواهید شد.
  • دزدگیر سیم کارتی: یکی از بهترین مدل‌های دزدگیر می‌باشند، در اصطلاح عامیانه به آن‌ها دزدگیر جی پی اس هم گفته می‌شود، این مدل علاوه بر داشتن تمامی امکانات موجود در دزدگیر‌های تصویری دارای یک دریاب جی پی اس هم می‌باشند، این سیستم‌ها دارای یک سیم کارت هستند و دارای یک اپ هستند که روی تلفن همراه شما نصب می‌شود، شما به وسیله آن می‌توانید موقعیت خودرو خود را در هر نقطه ای پیدا کنید، در واقع با یک تیر دو نشان بزنید با خرید یک دستگاه صاحب دزدگیر خودرو و جی پی اس خودرو شوید.

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید دزدگیر خودرو:

  • قیمت دزدگیر: مهم ترین اصلی که هنگام خرید دزدگیر خودرو باید به آن توجه کنید، قیمت آن می‌باشد، ابتدا مشخص کنید برای خرید دزدگیر خودرو قرار است چه مقدار هزینه کنید، هنگامی که میزان بودجه را مشخص کنید خود به خود خیلی از مدل‌ها از انتخاب شما خارج می‌شوند.
  • نوع دزدگیر: همان طور که در بالا توضیح داده شده دزدگیر خودرو دارای مدل ساده، تصویری و سیم کارتی است، مشخص کنید با توجه به مقدار بودجه چه مدلی را قرار است بخرید، در قسمت بالا انواع مدل‌های دزدگیر توضیح داده شد که با توجه به اطلاعات بالا می‌توانید مدل از ان‌ها را انتخاب کنید.
  • شکل و ظاهر ریموت کنترل: شکل و ظاهر ریموت کنترل شاید در کارایی دزدگیر زیاد مهم و موثر نباشد، اما شکل و ظاهر ریموت کنترل می‌تواند برای خیلی از شما مهم باشد، پس حتما شکل ریموت کنترل را مورد بررسی قرار دهید.
  • برد ریموت: برد ریموت کنترل در دزدگیرهای مختلف متفاوت هست به طوری که در بهترین مدل‌های دزدگیر ساده آخرین مقدار برد مفید آن 800 متر می‌باشد. اما توصیه می‌شود، ریموت هایی خریداری کنید که دارای برد متوسط هستند زیرا اگر درون جیب شما باشد و درب خودرو شما باز شود صدای آن را می‌شنوید و از باز بودن درب خودرو جلوگیری می‌شود.
  • میزان صدای آژیر: مقدار صدای دزدگیر بسیار مهم است، به طوری که اگر در طبقه‌های بالا زندگی می‌کنید، ممکن است صدای دزدگیر به گوش شما نرسد، و باعث ایجاد آلودگی صوتی برای همسایه‌های شما شود. پس توصیه می‌شود صدای آژیر دزدگیر را با توجه به فاصله خودرو مشخص کنید.
  • تعداد و نوع آپشن: از فروشنده بخواهید در مورد نوع و تعداد آپشن‌های دزدگیر برای شما توضیح دهد. ممکن است خیلی از آپشن‌ها به کار شما نیاید و فقط هزینه اضافی برای شما به همراه داسته باشد پس حتما به نوع آپشن‌ها توجه کنید.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش: همیشه شرکت‌ها تا از کیفیت دستگاه خود مطمئن نباشند، آن را ضمانت نمی کند، پس می‌توان نتیجه گرفت که ضمانت می‌تواند دلیل بر کیفیت جنس باشد.
  • از فروشگاه معتبر خرید کنید: همیشه از فروشگاه معتبر خرید کنید، ممکن است فروشگاهی که شما از ان دزدگیر را خریداری می‌کنید، یک ریموت کنترل با کد شما برای خود تعریف کند و با پیدا کردن محل زندگی شما در فرصت مناسب اقدام به سرقت خودرو شما کند. پس همیشه از فروشگاه معتبر خرید کنید و آدرس محل زندگی خود را به فروشنده ندهید.

.
منبع: کیمیک | https://kimik.ir
.

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت