دمی باقلا (طرز تهیه)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

مواد لازم برای تهیه دمی باقلا

برای 6-5 نفر

باقلای خشک زرد 400 گرم
نمک به میزان لازم
زرد چوبه 1 قاشق مربا خوری
برنج 4پیمانه
پیاز،خرد شده 1پیمانه
روغن 4 قاشق سوپخوری
کره 50 گرم

مراحل پخت دمی باقلا

  1. باقلا را بشویید و2 ساعت با مقداری آب خیس کنید،سپس در صافی بریزید.باقلا را با نمک زرد چوبه ومقداری آب روی حرارت ملایم قراردهید تا نیم پز شود.
  2. برنج را 3 بار با آب ولرم بشویید.
  3. روغن را داخل قابلمه ای متوسط بریزید وروی حرارت ملایم بگذارید .پیاز را در روغن تفت دهیدتا طلایی شود.برنج را به پیاز سرخ کرده اضافه کنید وبه همراه پیاز 2 دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید.
  4. 6 پیمانه آب گرم ومقداری نمک به برنج اضافه کنید وباقلای نیم پز را نیز بریزید.اجازه دهید تا آب برنج کشیده شود.درب قابلمه را دم کنی بگذارید وحرارت را کم کرده ،برنج را 60-50 دقیقه دم کنید.
  5. دمی باقلا را در دیس بکشید وکره آب کرده را روی آن بدهید وسرو کنید.

 

نکات ویژه:

در صورت تمایل ،می توانید 2-1 سوپخوری رب گوجه فرنگی به دمی باقلا اضافه کنید .در این صورت،رب را پس از تفت دادن برنج بیافزایید.در فصل باقلای تازه ،می توانید از باقلاهای زرد وتازه برای دمی باقلا استفاده کنید.در این صورت احتیاجی به نیم پز شدن باقلا نیست.باقلا را پس از تفت دادن برنج،همراه آب اضافه کنید.این دمی را می‌توانید با انواع حبوبات پخته مانند عدس ،لوبیا چیتی ،نخود ولوبیا چشم بلبلی نیز درست کنید.برای این کار ،حبوبات پخته را پس از کشیده شدن آب برنج به آن اضافه ومخلوط کنید،سپس برنج را دم کنید .

.
منبع: ساعدنیوز | https://saednews.com

بخش‌های مرتبط

مجله آشپزی و پخت و پز

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت