12 نکته برای انتخاب شرکت حمل بار مطمئن

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
حمل و نقل کالا چه به صورت موقتی و چه به صورت منظم، نیازی است که بیشتر کسب‌وکارهای تولیدی خواستار آن هستند. این کسب‌وکارها برای حمل بار مطمئن خود معمولا از شرکت‌های باربری استفاده می‌کنند. به همین دلیل می‌توان گفت که انتقال کالا به کمک این شرکت‌ها، تاثیری مستقیم بر تجارت و کسب‌وکارها می‌گذارد. بنابراین انتخاب یک شرکت حمل بار مطمئن بسیار ضرورت دارد. چرا که کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالا و انتقال بار به سلامت و بدون خسارت‌های فیزیکی می‌تواند روی هزینه‌های جاری کسب‌وکارها برای انتقال محصولات خود از مبدا به مقصد تاثیر بگذارد. اگر شما هم صاحب یک کسب‌وکار هستید و می‌خواهید کالای خود را به کمک شرکت‌های حل بار به مقصد برسانید، در ادامه همراه باشید تا 12 نکته برای انتخاب شرکت حمل بار مطمئن را به شما معرفی کنیم.
.

نکاتی که پیش از انتخاب شرکت حمل بار مطمئن باید در نظر بگیرید

1. تجربه

تحویل به موقع و ایمنی کالا دو معیار مهم برای شناخت یک شرکت حمل بار مطمئن است. شرکتی را انتخاب کنید که تجربه خوبی در حفظ ایمنی کالا و تحویل به موقع دارد. این شرکت‌ها باید در تمامی مسایل فنی، حقوقی و دیگر مسایل مرتبط به صنعت حمل و نقل تبحر داشته باشند.

2. نوع محموله

هر شرکت‌ باربری معمولا در حوزه خاصی تخصص دارد. برای مثال یک شرکت باربری برای حمل کالاهای مایع امکانات کافی و تجربه لازم دارد و شرکت دیگر برای انتقال کالاهای الکترونیکی. بنابراین متناسب با نوع محموله خود شرکتی را انتخاب کنید که بتواند کالای شما را سالم به مقصد برساند. البته بعضی از شرکت‌های باربری همچون سامانه‌های آنلاین باربری این امکان را برای صاحبان بار فراهم کرده‌اند تا متناسب با هر نوع باری، بتوانند ماشین باربری مناسب و راننده حرفه‌ای خود را پیدا کنند.

3. فرهنگ و ارتباطات

بسیاری از ما ممکن است که به نحوه رفتار راننده، کارگران حمل بار و مسئولان پشتیبانی توجه نکنیم. اما اگر قرار است که برای حمل بار مطمئن از شرکت‌های باربری استفاده کنیم، باید به این موضوع هم فکر کنیم. چرا که نوع فرهنگ و ارتباطات آن‌ها می‌تواند روی تجربه انتقال بار ما هم تاثیر بگذارد. هرچقدر آن‌ها رفتاری دوستانه‌تر و حرفه‌ای‌تر داشته باشند، بیشتر تمایل به همکاری طولانی‌مدت خواهیم داشت.

4. تخصص در صنعت حمل و نقل

برای حمل بار مطمئن خود به دنبال شرکتی باشید که در صنعت حمل و نقل تخصص دارد و می‌تواند انواع بار و محموله را جابه‌جا کند. آن‌ها باید درباره جابه‌جایی بار درون شهری، بین‌ شهری و حتی بین‌المللی اطلاعات کافی داشته باشند. خدمات و امکانات آن‌ها باید بتواند به نیازهای شما پاسخ دهد تا بتوانید کارهای باربری خود را با خیال راحت به آن‌ها بسپارید.

5. قیمت‌گذاری

یکی از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب شرکت حمل بار مطمئن باید به آن توجه کنید، تعرفه و هزینه خدمات است. متناسب با بودجه و خدمتی که نیاز دارید، شرکت‌های متفاوت را بررسی کنید و بهترین قیمت‌گذاری را انتخاب کنید. همچنین درباره نحوه پرداخت (پیش پرداخت، اقساط و …) هم با آن‌ها مذاکره کنید.

6. خدمات مشتری

خدمات مشتری از دیگری عواملی است که می‌تواند اعتبار و اطمینان را برای شما ایجاد کند. بنابراین همیشه به میزان تعهد شرکت‌های باربری به مشتریانشان توجه کنید. آیا مشتریان دیگر از آن‌ها ناراضی هستند؟‌ آیا با حوصله درخواست‌های شما را پیگیری می‌کنند؟ اگر بازخوردهای منفی بسیاری دارند، این می‌تواند نشانه بی‌نظمی و غیرقابل اعتماد بودن آن‌ها باشد. بنابراین انتقال بار خود را به آن‌ها نسپارید.

7. سفارشی‌سازی

شرکت‌های حمل و نقل کالا و باربری باید انعظاف‌پذیر باشند تا بتوانند از تجربه و امکانات خود متناسب با نیاز شما بهره ببرند. آن‌ها نباید از یک رویکرد همیشگی برای همه مشتریان خود استفاده کنند. بنابراین به انعطاف‌پذیری آن‌ها توجه کنید و ببینید که حاضر هستند خدمت خود را متناسب با نیاز شما سفارشی‌سازی کنند یا نه؟

8. قابل اعتماد

اعتماد عامل اصلی رابطه طولانی‌مدت میان مشتری و مشاغل است. برای سنجش قابل اعتماد بودن شرکت‌های باربری به نکات زیر توجه کنید:

  • آیا اتهامات پنهانی نسبت به شرکت وجود دارد که شما از آن بی‌خبر باشید؟
  • آیا آن‌ها درباره فناوری و رویکردی که برای حمل بارتان اتخاذ می‌کنند، با شما شفاف هستند؟
  • آیا آن‌ها بیشتر از جلب رضایت شما به دنبال منافع مالی خود هستند؟
  • آیا اهداف، چشم‌انداز و اولویت‌های آن‌ها برایتان مشخص است؟

یک شرکت حمل و نقل مطمئن کالا درباره شیوه‌های کاری خود صادقانه صحبت کرده و شفاف خواهد بود.

9. فناوری

هنگامی که بارتان در حال جابه‌جایی است، باید بتوانید در لحظه به اطلاعات آن شامل مکان آنلاین، وضعیت بار، مسیر و … دسترسی داشته باشید. معمولا سامانه‌های هشومند حمل بار همچون آنلاین از فناوری‌های پیشرفته‌ای برای ردیابی محموله‌ها استفاده می‌کنند و این امکان را برایتان فراهم می‌کنند تا در هر لحظه‌ای بار خود را با چند کلیک ساده در کامپیوتر یا گوشی‌های هوشمند پیگیری کنید.

10. نظرات مشتری

اگر نسبت به انتخاب یک شرکت باربری مطمئن نیستید، نظرات مشتریان سابق را بررسی کنید. این نظرات را می‌توانید در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی آن‌ها بررسی کرده و میزان رضایت مشتریان را بسنجید. این نظرات می‌تواند پیش از مذاکره با شرکت به شما یک بینش کلی بدهد.

11. نیروی انسانی

به عنوان یک مشتری شما حق دارید که از شرکت‌های آنلاین باربری در هنگام رزرو ماشین درباره پرسنل بارگیری، تخلیه و رانندگان سوال بپرسید. اگر آن‌ها پرسنلی حرفه‌ای و آشنا با فناوری دارند در انتخاب آن‌ها تردید نکنید.

12. شفافیت

شرکت‌های باربری باید در مورد تمام جزییات همچون قیمت و خدمات شفاف باشند. آن‌ها باید به تمام سوالات شما پاسخ دهند و اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیارتان بگذارند.

.

کلام آخر

همان‌طور که گفتیم حمل بار مطمئن می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های شما شود. بنابراین باید شرکت باربری را انتخاب کنید که حرفه‌ای بوده و شفافیت بالایی در فرایندهای کاری خود دارد. به این ترتیب می‌تواند از خدمات و کیفیت آن‌ها اطمینان کسب کنید. هرچقدر شرکتی که انتخاب می‌کنید، حرفه‌ای‌تر باشد، دغدغه‌های شما هم برای انتقال بار کاهش پیدا کرده و می‌توانید یک رابطه طولانی‌مدت را با آن‌ها رقم بزنید.

.
منابع:
. https://baroline.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت