مدیریت مخارج و هزینه‌ها در سفر

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

برآورد میزان بودجه‌ی لازم قبل از سفر

تجربه نشان داده است که میزان دسترسی مسافران به پول نقد با یکدیگر کاملا متفاوت است. این واقعا منصفانه نیست که از فرد بی‌پول دائما درخواست پرداخت پول نقد شود. در عین حال، آن فرد نیز نمی تواند شما را از انجام کارها بازدارد.

پذیرش و اذعان این موضوع بسیار حائز اهمیت است که یک گروه مسافرتی، اهداف و بودجه‌های مختلفی را برای خود در نظر گرفته اند. با برآورد هزینه‌ها و بودجه‌های لازم قبل از سفر، تصمیم گیری در مورد انجام کارهای ممکن و غیر ممکن به مراتب بهتر و راحت تر خواهد بود.

درک بودجه و درآمد مختلف افراد

اگر نسبت به بودجه بندی و برآورد هزینه‌ی سفر تصمیمی را اتخاذ نموده اید، سعی کنید تا آخر سفر بدان پایبند باشید. اگر فردی بنا به دلایل مالی از ادامه‌ی سفر منصرف شد، دلیل آن را برای دوستان خود بازگو نکنید. اجازه دهید هر کس بر اساس درآمد و بودجه‌ی خود تصمیم گیری نموده و اقدامی را انجام دهد. تمام افراد از درآمد یکسانی برخوردار نبوده و نمی توانند به مانند یکدیگر پول خرج نمایند. به این واقعیت احترام بگذارید. در یک گروه مسافرتی، هرگز توجه دیگران را به موقعیت مالی افراد بی‌پول معطوف ننموده و وی را مورد آزار و اذیت قرار ندهید.

تهیه‌ی لیستی از بدهی‌ها در طول سفر

تقریبا غیر ممکن است که فردی با افزایش یک یا چند یورو در هزینه‌ها اذیت شود، اما احتمال ایجاد مشکل برای برخی از افراد کم بضاعت به مراتب بیشتر است.

در طول سفر، تهیه‌ی یک لیست از بدهی‌ها می‌تواند همه چیز را منصفانه و متعادل نگه دارد. در برخی مواقع ممکن است فردی نسبت به پرداخت پیش از حد اعتراض نموده و میزان بدهی خود را کمتر فرض نماید. از این رو، استفاده از گزارشات دستی یا الکترونیکی می‌تواند تمام اطلاعات مربوط به دریافت و پرداخت افراد را به روز نگه داشته و از بروز این دسته از مشکلات جلوگیری نماید.

تعدیل در هزینه‌های مصرفی

همان طور که می‌دانید در سفر‌های گروهی، حفظ تعدیل در امور مالی بسیار سخت و دشوار است. تجربیات نشان داده است که استفاده از میان وعده‌های کوچک می‌تواند در جلوگیری از نوشیدن و خوردن زیاد در طول سفر و بالا بردن هزینه‌ها مثمر ثمر واقع شود. این موضوع، به زودی در یک گروه تشدید خواهد شد.

با رعایت این امر، برگزاری بهترین سفر و کسب لذت فراوان تضمین خواهد شد. تعدیل مالی و رعایت موارد مربوط به آن از جمله نکات مهمی است که باید در طول سفر دسته جمعی رعایت شود. در راستای تحقق این امر، طفره رفتن برای پرداخت سهم خود در یک پارتی شبانه و استفاده از میز بار بی‌معنی خواهد بود.

خسیس نباشید

خسیس نباشید! همان طور که می‌دانید خساست زیاد، تجربه‌ی یک سفر خوب برای اعضای گروه، به خصوص خود شما را از بین خواهد برد. اگر شما بودجه و درآمد شما برای برگزاری یک سفر پایین است، در همان ابتدا آن را بازگو نموده و از تکرار مداوم آن پرهیز کنید. هیچ چیز به اندازه‌ی یک فرد غر غرو نمی تواند لذت یک نوشیدنی و یا ناهار خوب را خراب نماید. اگر نسبت به انجام کاری تمایل ندارید، در کمال احترام آن را ترک نموده و دیگران را مورد آزار و اذیت قرار ندهید.

صرفه جویی در پول

در سفرهای گروهی، شما می‌توانید پول گروه را در بسیاری از موارد اعم از حمل و نقل و یا محل اقامت ذخیره نموده و در مصرف آن صرفه جویی نمایید. برای این کار، از فرصت‌های تخفیفی و مواردی مانند آن استفاده نمایید. همان طور که قبلا گفته شد اگر اعضای گروه نسبت به انجام برخی از کارها مانند استفاده از مبلمان تختخواب شو در آپارتمان‌های کوچک با یکدیگر توافق نموده و یا حتی سازش کمی را نشان دهند، صرفه جویی در هزینه‌ها به مراتب بیشتر خواهد شد.

سفر با خودروهای سواری

سفر به اروپا، آن هم به صورت گروهی و در یک ماشین می‌تواند مقدار زیادی از هزینه‌ها را کاهش داده و در مصرف پول مازاد صرفه جویی نماید. ظرفیت خودرو‌های سواری شرکت اروتونل لو شاتل  تقریبا نه نفر است. این بدان معنی است که استفاده از این سرویس بسیار مقرون به صرفه تر از موارد دیگر خواهد بود، زیرا هزینه‌ی رفت و برگشت برای هر نفر تنها چند پوند (مقدار ناچیز) برآورده شده است. از طرفی دیگر، اگر شما از خودروهای سواری این شرکت استفاده نمایید دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌ی حمل بار نخواهید داشت. شما می‌توانید اسباب مورد نیاز خود را در یک بسته جمع آوری نموده و به راحتی آن را حمل نمایید.

در واقع، استفاده از ماشین برای صرفه جویی در هزینه‌های مربوط به خرید مواد غذایی و محل اقامت نیز مفید خواهد بود، زیرا شما می‌توانید تمام مایحتاج خود اعم از چادر، مواد غذایی، و غیره را به راحتی با خود حمل نمایید. شما حتی می‌توانید یک اجاق کمپینگ را نیز با خود به سفر ببرید!

برقراری ارتباط

در سفرهای دسته جمعی، توافق افراد بر سر مدت زمان سفر و محل اقامت می‌تواند به صرفه جویی در پول منجر شود. به عنوان مثال، اقامت در هتل ها، خوابیدن در وسیله‌ی نقلیه، و حتی اتومبیل هر کدام دارای هزینه ای متفاوت است. از این رو، مشخص کردن محل اقامت می‌تواند سهم پرداختی هر کس را در همان ابتدا تعیین نماید.

به خاطر داشته باشید که پرداخت چندین یورو مازاد بر سهم اصلی، ارزش زیر سوال بردن دوستی و رفاقت را ندارد. از این رو، هنگام مواجه با چنین مواردی دوستانه و منصفانه برخورد نمایید، حتی اگر حق با شما باشد. لازم به ذکر است که برگزاری محافل شبانه و گرفتن عکس‌های دوستانه بسیار لذت بخش خواهد بود. از این رو، چندین یورو از هزینه‌های سفر را برای خرید مشروبات محلی در نظر بگیرید. این کار، یکی از مناسب ترین راه‌های ممکن برای پایان دادن به سفر است که هزینه‌ی چندانی را هم در بر نخواهد داشت.

.
منابع:
.https://www.eligasht.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت