اشتباهات رایج در سفر

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
  • نداشتن برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیر و هماهنگ نبودن با برنامه سفر یکی از اشتباهات رایج در سفر است.

همچنین افرادی که در طول سفر با آن‌ها مواجه می‌شوید، نوع استراحتگاه‌هایی که قصد اقامت در آن را دارید و نوع غذاهایی که تمایل دارید امتحان کنید، و غیره از جمله‌ی این اشتباهات سفر هستند.

  1. به اندازه کافی کنجکاو نبودن.

واقعاً دلیل سفر به یک کشور جدید چه می‌تواند باشد؟ وقتی تنها کاری که می‌کنید صرف غذا در رستوران‌های مک‌دونالد و یا اقامت در هتل‌های بین المللی بزرگ است؟ فقط به روند سفر به سبک توریستی فکر نکنید، بلکه خود را در معرض کشف چیزهای مختلف قرار دهید. از دیگر اشتباهات رایج در سفر امتحان نکردن غذاهای محلی و ماجراجو نبودن است.

  1. هیچ تلاشی در راستای برقراری ارتباط با مردم بومی انجام ندادن.

عدم برقراری ارتباط با افراد بومی یکی از اشتباهات رایج در سفر محسوب می‌گردد.
در سفر به مقصدی جدید از ساکنان بومی در مورد مسیرها بپرسید. پیشنهادشان را برای یک رستوران بومی خوب بخواهید. از یک بومی درخواست کنید از شما عکس بگیرد و یا حتی در عکس شما حضور داشته باشد.

  1. از طریق صفحه نمایش گوشی همراه و یا لنز دوربین خود به جهان اطراف خود نگاه کنید.

البته برخی لحظات را تنها باید با چشم‌ها، گوش‌ها، بینی و پوست خود لمس و بدون هیچ گونه واسطه‌ای درک کرد.

  1. از عکاسی بیش از حد و ارسال این تصاویر در فضای مجازی خودداری کنید.

در لحظه زندگی کنید و سعی نکنید هر لحظه از سفر خود را با دوربین ثبت کرده و آن را در فضای مجازی با افرادی که هیچ‌وقت نمی‌شناسید، به اشتراک بگذارید. سپری کردن تمام وقت خود در سفر برای عکاسی و فیلم برداری و ارسال آن در فضای مجازی از دیگر اشتباهات رایج در سفر می باشد.

  1. به یاد داشته باشید که از اطلاعات گوشی همراه و یا کارت حافظه گوشی خود پشتیبانی (بک‌آپ) بگیرید.

از دست دادن عکس‌های خاطره‌انگیزی که در طول سفر با گوشی و یا دوربین عکاسی خود گرفته‌اید، تجربه ای وحشتناک است؛ آن هم اگر این اتفاق به این خاطر باشد که گوشی و یا دوربین خود را گم کرده‌اید و یا آن را از شما دزدیده‌ باشند.

  1. آگاهی نداشتن از حساسیت‌های فرهنگی، هنجارها و یا آداب و رسوم از اشتباهات رایج در سفر است.

بهتر است پیش از سفر کمی در خصوص کشور مقصد سفر خود و آداب و رسوم آن اطلاعات کسب کنید. در طول سفر، این کار شما را از مشکلات و دردسرهای بسیاری (و یا حتی خطرات احتمالی) نجات خواهد داد.

  1. حمل بیش از حد وسایل در چمدان.

شما می‌توانید لباس‌های خود را دوبار بپوشید و یا اینکه در صورت تمام شدن لباس‌های زیر تمیز، آن‌ها را خودتان بشویید به جای آنکه تعداد زیادی از آن‌ها را در چمدان سفر خود جای دهید. در اغلب موارد وسایل مورد نیاز خود را می‌توانید از فروشگاه‌ها تهیه کنید. از طرفی با بازدید از فروشگاه‌های محلی و آشنایی با لباس‌های مردم آن مقصد می‌توانید تا حدودی خوش‌ بگذرانید (چه کسی است که در طول سفر نیاز به خرید مقداری از وسایل مورد نیاز خود نداشته باشد).

  1. تمایل بیش از حد به یک «نوع» سفر.

رویه مسافرت خود را کمی تغییر دهید. اگر به طور معمول با تورهای گروهی سفر می‌کنید، سفر انفرادی را نیز تجربه کنید. اگر فقط به سفرهای کم‌خرج می‌روید، گاهی اقامت در هتل‌های 5 ستاره را نیز امتحان کنید. اگر تنها آخر هفته‌ها به مسافرت می‌روید، سفر یک ماهه به یک کشور خارجی نیز انتخاب متفاوتی خواهد بود. حتی اگر فقط از شهرها بازدید می‌کنید، هر از گاهی به استقبال سفرهای ماجراجویانه نیز بروید.  تمایل بیش از حد به یک «نوع» سفر نیز از اشتباهات رایج در سفر بشمار می‌رود.

  1. تصور اینکه استفاده از کارت‌های اعتباری در همه جای جهان رایج است، اشتباه است.

هنوز در برخی مناطق جهان مردم معاملات خود را با پول نقد انجام می‌دهند. آیا واقعاً می‌توانید به خاطر همراه نداشتن پول نقد از طعم بی‌نظیر آن یخمک انبه خوشمزه‌ای که دستفروشی در یک روز گرم سفر شما می‌فروشد، محروم شوید. به همراه نداشتن پول نقد در سفر نیز از اشتباهات رایج در سفر است.

  1. هوشیار نبودن یکی از مهم ترین اشتباهات رایج در سفر می باشد.

  • در طول سفر اشیای ارزشمند خود را در معرض دید قرار ندهید.
  • از خیابان‌ها و کوچه‌های بسیار تاریک حرکت نکنید.
  • تاریخ پرواز خود را اشتباه نکنید.
  • در هنگام سفر به یک کشور اطمینان حاصل کنید که آیا برای ورود به آن محل نیازی به ویزا هست یا نه. استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید، و بسیاری موارد دیگر.
  • فقط کافیست کمی هشیار باشید.

.
منابع:
.https://blog.safarme.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت