بهداشت عمومی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

مردمی که در خانه‌های پرجمعیت زندگی می‌کنند، اغلب بیش از سایرین به بیماری مبتلا می‌شوند، به این دلیل که در خانواده‌های پرجمعیت مردم اغلب به یکدیگر نزدیک هستند و به همین دلیل میکروب‌ها سریعا بین آن‌ها پخش می‌شوند.

  • عطسه و سرفه در چنین خانه‌هایی منجر به گسترش بیماری‌های آنفولانزا و سرماخوردگی می‌شود.
  • به اشتراک‌گذاری حوله منجر به بیماری‌هایی مثل عفونت چشم می‌شود.
  • تخت‌خواب‌های مشترک منجر به گسترش بیماری‌هایی مثل گال می‌شود.

از همین رو، اگر در خانه‌های پرجمعیت زندگی می‌کنید و طراحی خانه‌ی شما به گونه‌ای است که مجبور هستید نزدیک به دیگران باشید، اما دوست ندارید سلامت و بهداشت خود را به خطر بیندازید، به موارد زیر دقت کنید:

.

فضای مناسب برای خواب و تخت‌خواب

بسیاری از خانواده‌های پرجمعیت، معمولا در یک اتاق و کنار هم می‌خوابند. اما این کاملا اشتباه است و منجر نقض اصول سلامت و بهداشت می‌شود. اگر اتاق‌های زیادی در اختیار دارید، حتما دور از هم بخوابید. اما اگر فضای کمی در اختیار دارید باید بدانید که حداقل‌ترین فضای موردنیاز برای خواب یک فرد بالغ حدود 13 مترمکعب است.

.

نوع و اندازه‌ی مناسب برای سیستم فاضلاب خانه

فاضلاب‌های خانگی معمولا اصلی‌ترین مکان رشد میکروب‌ها هستند. برای این‌که بهداشت عمومی خود را به خوبی رعایت کنید و از لحاظ بهداشت فاضلاب مشکلی نداشته باشید توصیه می‌کنید از سپتیک تانک استفاده کنید. این مخزن برای خانواده‌هایی با 10 نفر بسیار مناسب و بهداشتی است.

.

اندازه و در دسترس بودن امکانات رفاهی دیگر

از طرف دیگر، زندگی در خانواده‌های پرجمعیت ممکن است مشکلاتی هم‌چون کمبود امکانات رفاهی برای رعایت بهداشت شخصی را به وجود آورد. به عنوان مثال، اگر شما در یک خانواده‎ی 10نفره زندگی کنید، به احتمال زیاد نمی‌توانید هر روز استحام کنید، به همین دلیل هر چقدر هم که تلاش کنید تا کمتر بیمار شوید امکان‌پذیر نخواهد بود.

تا حد امکان سعی کنید از زندگی در خانه‌هایی با افراد زیاد پرهیز کنید، اما در صورت اجبار تلاش کنید تا امکانات رفاهی که در مورد اول به تمامی آن‌ها اشاره شد را برای خود و هم‌خانه‌های تان فراهم کنید.

.
منابع:

.https://article.tebyan.net
.https://payla.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت