یخ خشک در واقع همان دی‌اکسیدکربن است که در اثر کاهش دمای زیاد به شکل جامد درمی‌آید. این ماده که با نام تجاری جیرن ایزد شناخته می‌شود، مصارف زیادی در طول روز و همچنین در هنگام مسافرت دارد. برای مثال از این محصول برای پایین آوردن دمای بسیاری از ماشین‌آلات مختلف در صنایع گوناگون استفاده می‌شود. پیش از مطالعه راهنمای خرید یخ خشک سفری بهتر است که با کاربردهای این محصول بیشتر آشنا گردید. برخی از مهمترین موارد کاربرد یخ خشک شامل موارد زیر هستند:

  • نگهداری گوشت و مواد غذایی؛
  • مناسب برای استفاده درآزمایشگاه‌ها؛
  • بارور کردن ابرها و بارش باران توسط آن‌ها؛
  • صنعت نفت.

این محصولات به دلیل اینکه قابلیت حمل آسانی دارند، در مسافرت‌ها برای نگهداری دارو و مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین یخ خشک برای فریز کردن انواع زخم و زگیل نیز بکار می‌رود.

.

نکات اساسی در خرید یخ خشک سفری را بشناسید

آیا برای پیدا کردن کیسه‌های یخ خشک قابل استفاده مجدد دچار تردید هستید؟ آیا تاکنون درباره معیارهایی که برای انتخاب یخ خشک مناسب مهم هستند، فکر کرده‌اید؟ دیگر در این مورد نگران نباشید، نکات ارائه شده در این مقاله به شما کمک می‌کنند که مناسب‌ترین مدل یخ خشک را مطابق با نیاز و بودجه خود بخرید.

توجه به نام برند سازنده یخ خشک

چرا باید یک کیسه یخ خشک ارزان قیمت از یک برند نامعتبر خریداری کنید، در حالی که به خوبی می‌دانید، این محصول انتظارات شما را برآورده نخواهد کرد؟ برندهای متفرقه به احتمال زیاد محصولاتی دارند که قابل اعتماد نیستند، اما برندهای مطرح بیش از هر برند دیگری در تلاش برای حفظ شهرت خود هستند.

برندهای شناخته شده در حوزه تولید تجهیزات سفر به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود متمایز از رقبای خود در بازار هستند.

دقت در ویژگی‌های محصول

برای مثال اگر قصد خرید یخ خشک سفری را برای مواقع آسیب‌دیدگی در مسافرت دارید، باید مدلی را بخرید که به خوبی ناحیه مورد نظر را پوشش دهد. قابلیت تطبیق‌پذیری یکی از ویژگی‌های مهم این نوع کیسه‌ها است. برای اطمینان از اینکه کیسه یخ خشک انتخابی می‌تواند آسیب‌های مختلف را به درستی درمان کند، باید انواع مختلف این محصول را در نظر بگیرید. خوشبختانه این وسایل بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و هزینه زیادی را به شما تحمیل نمی‌نمایند.

همچنین باید به موادی نیز که کیسه یخ از آن ساخته شده است، توجه کنید. مطمئنا دوست ندارید که در حین استفاده از این وسیله محتویات درون کیسه روی شما چکه کرده یا عرق نماید. یکی دیگر از نکات قابل توجه در خرید کیسه یخ خشک دوام و استحکام آن است. هر چقدر هم که محصولی با قیمت ارزان خریده باشید، باز هم انتظار برآوردن حداقل خواسته‌ها شامل دوام بالا از آن می‌رود.

به یاد داشته باشید که قابلیت اطمینان و استحکام بسته‌های یخ خشک با یکدیگر رابطه مستقیم دارند. در صورتی که ویژگی دوام بالا را در هنگام خرید این محصولات در نظر بگیرید، می‌توانید ماه‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

مطالعه بازخوردهای مشتریان

با مطالعه نظرات مشتریانی که قبلا انواع یخ خشک مسافرتی را خریداری کرده‌اند، می‌توانید بهترین نمونه از آن را در اختیار داشته باشید. توجه به بازخوردهای مشتریان سابق باعث می‌شود که بعدها از خرید خود پشیمان نگردید، زیرا این افراد اطلاعات واقعی و تجربه شده خود را ارائه می‌دهند.

توجه به رتبه فروشنده یخ خشک

اگر می‌خواهید یخ خشک مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید، می‌توانید به رتبه فروشنده توجه کنید. این رتبه توسط مشتریانی ثبت می‌شود که محصولاتی را از فروشنده مورد نظر قبلا خریداری کرده و از آن استفاده کرده‌اند.

افزایش تعداد نفراتی که به فروشنده یخ خشک خاصی رای مثبت داده‌اند، نشان‌دهنده عملکرد مناسب و صادقانه فروشنده و کیفیت بالای محصولات او است.

قیمت یخ خشک

بدون شک عبارت معروف ” هر چقدر پول بدهی، آش می‌خوری” به گوشتان رسیده است. تهیه هر وسیله‌ای از جمله خرید یخ خشک مسافرتی با قیمت بسیار پایین اصلا ایده خوبی نیست. همچنین تهیه یک محصول گران قیمت بدون ارزش واقعی نیز اصلا انتخاب خوبی به شمار نمی‌رود.

بنابراین پیش از خرید بسته‌های یخ خشک قابل استفاده مجدد باید تعیین کنید که در مقابل پول صرف شده خود چه چیزی دریافت خواهید کرد.

.

آیا استفاده از یخ خشک خطرناک است؟

در مجموع این محصولات با توجه به اینکه گزینه‌هایی مناسب برای سرد نگه داشتن مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در سفرهای آفرودی و طبیعت‌گردی‌ها هستند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در پاسخ به این پرسش باید گفت که بله، یخ خشک به دلیل سرمای بیش از حد خود می‌تواند خطرناک باشد. اگر پوست خود را برای مدت زمان طولانی در معرض این ماده قرار دهید، سلول‌های پوستی دچار یخ‌زدگی می‌شوند. در این شرایط دچار نوعی آسیب‌دیدگی مانند سوختگی خواهید شد. در ضمن قورت دادن یخ خشک نیز بسیار خطرناک است.

بنابراین مراقبت باشید که از این ماده به درستی استفاده کرده و آن را دفع کنید. برای مثال هیچ گاه نباید یخ خشک را درون سینک ظرفشویی یا سطل زباله ریخت. برای اینکه این ماده به سرعت تصعید شود، بهترین راه ریختن آب داغ روی ظرف یا کیسه حاوی یخ خشک است.

به یاد داشته باشید که قرار دادن یخ خشک بدون بسته‌بندی  مناسب درون فریزر باعث تجمع فشار روی آن شده و منجر به ترکیدگی کیسه می‌شود. خوشبختانه امروزه این مواد در بسته‌بندی‌های کاملا بهداشتی، غیر سمی و محکم ارائه شده‌اند که مشکل خاصی را برای مصرف‌کنندگان به وجود نمی‌آورند.

همچنین طراحی هوشمندانه این محصولات به گونه‌ای است که ضمن عرضه بیشترین بازدهی، کمترین میزان فضا را به خود اختصاص می‌دهند. به همین دلیل پس از خرید یخ خشک به راحتی آن را کف یخدان قرار داده و از خاصیت سرمازایی آن بهره ببرید. جالب است، بدانید که خاصیت گرمازدایی این فرآورده‌ها حدود 5 برابر یخ‌های معمولی است. ساختار بسته‌بندی یخ‌های خشک نیز به صورتی است که در اثر ذوب شدن یخ‌ها آب آن به بیرون نشت نکرده و امکان استفاده مجدد آن برای مدت طولانی وجود دارد.