راهنمای غذاها و خوراکی‌های جشن تولد

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

1- غذا‌های ساده برای تولد انتخاب کنید

غذاهایی انتخاب کنید که خوردن و پذیرایی کردن با آنها ساده باشد . با کوچک و کوچکتر شدن خانه‌ها و آپارتمان‌ها امکان انداختن سفره‌های عریض و طویل برای مهمان‌های زیاد نیست و برای جشن هایی مثل سالگرد ازدواج یا جشن تولد مجبوریم به سمت غذا‌های لقمه ای ، یا همان فینگر فود‌ها برویم . بنابراین در انتخاب غذا برای تولد به این نکته دقت کنید که قرار نیست سفره و یک عالمه بشقاب و قاشق و چنگال و دیس در دسترس داشته باشید .

.

2- غذا‌های سرد انتخاب بهتری برای تولد هستند

غذاهایی انتخاب کنید که اگر سرد شدند باز هم خوشمزه باشند :  غذا هایی مثل سالاد الویه ، سالاد ماکارونی ، کشت بادمجان ، انواع لقمه‌های سرد با استفاده از کالباس و … غذاهایی هستند که حتی با گذشت یکی دو ساعت و سرد شدن قابل خوردن و خوشمزه هستند ، اما ممکن است بعضی غذها طوری باشد که سردش خیلی تعریفی نباشد و به خاطر ماسیدن روغن و سفت شدن از دهن بیافتد .

.

3- غذا‌های همه پسند را برای تولد برگزینید.

غذا‌های همه پسند انتخاب کنید ، البته درست است که هر غذایی درست کنید ممکن است یک عده دوست نداشته باشند ولی بعضی غذا‌ها هستند که مورد توجه و پسند اکثر آدم‌ها هستند اکثر فست فود‌ها از این جمله‌اند و متاسفانه یا خوشبختانه میل و ذائقه همه را راضی میکند .

.

4- غذا‌های خوش رنگ و لعاب را برای تولد فراموش نکنید.

خوش رو لعاب باشد ، غذاهایی انتخاب کنید که از نظر شکل ظاهری و رنگ و لعابشان اشتنها برانگیز باشند ، حتما خودتان میدانید که ظاهر و تزیین غذا گاهی حتی از طعم و خاصیت آن با اهمیت تر است ، بهتر است اگر میخواهید چند نوع غذا درست کنید از غذهایی با چند رنگ بندی مختلف درست کنید که با کمی تزیین و کنار هم قرار دادن آنها میز شما مثل یک تابلو نقاشی زیبا و جذاب باشد .

.

5- غذاهای ارزان ولی رنگارنگ را برای تولد امتحان کنید .

قرار نیست یک جشن تولد کل حقوق و پس انداز شما را نابود کند کمی سلیقه به خرج دهید و هنر کدبانوگری خود را نشان بدهید ، اینطوری حتما میتوانید با ساده ترین مواد اولیه زیبا ترین و متنوع ترین غذاها برای جشن تولد را آماده کنید . با دیدن عکس‌های این نوشته ایده‌های خوبی به ذهنتان خواهد رسید.

.

23 ایده برای غذاها و خوراکی‌های جشن تولد کودکان

بسته به سن بچه‌های حاضر در جشن، زمان و مکان برگزاری جشن تولد، و تعداد کل مهمانان حاضر در میهمانی، فهرست خوراکی‌های جشن باید طراحی شود. با در نظر گرفتن تمام این عوامل، در ادامه لیستی از محبوب‌ترین غذاهای جشن تولد کودکان ارائه خواهد شد.

منظور کودکان بین 1 تا 3 سال است. اگر می‌خواهید برای این رده سنی کودکان، جشن تولد برگزار کنید کار سختی را انتخاب کرده‌اید. چرا که معمولا عمده دغدغه مادران این کودکان همین غذا دادن به آنهاست. وقتی که در حال سامان‌دهی یک تولد برای این بچه‌ها هستید، مجبورید خواست مادران آنها را برای اینکه در تولد چه غذایی بخورند در نظر بگیرید و فهرست خوراکی‌ها را بر اساس آن تدارک ببینید. چند مورد غذای مناسب که می‌توانید برای این کودکان خردسال تهیه کنید به شرح زیر است:

.

1- توست فرانسوی

یک ترکیب کامل از خوشمزگی و سلامتی. ترکیبی از تخم‌مرغ، کرم (انواع خامه)، میوه‌ها و نان تست. بچه‌ها عاشق این ترکیب هستند. مطمئن شوید که نان‌های توست را در اندازه‌های کوچک آماده کرده‌اید. می‌توانید یک نان توست با اندازه معمول را به 4 قسمت تقسیم کنید. خردسالان اشتهای محدودی دارند و از آنجا که احتمالا شما قصد دارید غذاهای دیگری را هم سرو کنید، قطعات توست فرانسوی را کوچک در نظر بگیرید.

.

2- پنکیک یولاف

وقتی که بچه‌ها از خوردن این پنکیک لذت می‌برند مادرانشان هم راضی خواهند بود. چرا که این پنکیک از بلغور جو ساخت شده است. این خوراکی‌ هم یک غذای سالم و خوشمزه برای بچه‌هاست. مطمئن شوید که می‌توانید این پنکیک را خوشمزه درست کنید. اگر «پنکیک جو دوسر» یا «پنکیک یولاف» را جستجو کنید، طرز تهیه آن را خواهید یافت.

.

3- دمپخت برنج

دمپخت برنج و گوجه، یا عدس یا ماش یا … یک غذای محبوب در بین ما ایرانی‌ها است. یکی از مشکلات خردسالان این است که خیلی از آنها با کمک والدینشان غذا می‌خورند. یک مزیت دمپخت این است که بچه‌ها را سر سفره می‌نشانید تا خودشان با قاشق غذا بخورند. چیزی که معمولا از پسش برمی‌آیند. به این صورت شما نگرانی غذا دادن به بچه‌ها را نخواهید داشت.

سعی کنید از گیاهانی چون نخود فرنگی، جعفری یا … در دمپخت استفاده کنید تا غذایتان رنگارنگ‌تر، جذاب‌تر و سالم‌تر شود.

.

4- چیپس سیب‌زمینی ترد

یکی از خوراکی‌هایی که بچه‌ها خودشان آن را می‌خورند. بچه‌ها هرچقدر هم که بدغذا باشند و اشتیاقی به صرف غذا نداشته باشند، به چیپس نه نمی‌گویند. با سرو این خوراکی محبوب در جشن تولد، خیال همه مادران را راحت می‌کنید. چرا که آن‌ها هم می‌دانند که اگر کودکشان هیچ چیز دیگری نخورد، از خیر خوردن چیپس نمی‌گذرد!

.

5- اسموتی انواع میوه‌های تازه

اسموتی نوعی نوشیدنی پرخاصیت است که معمولا از مخلوط انواع میوه تهیه می‌گردد. برای تهیه آن باید از مخلوط کن استفاده کنید و انواع میوه‌ها و سبزیجات را با دیگر مواد مثل آب، یخ یا شیر مخلوط نمایید. شیر یک وعده غذایی مهم برای خردسالان است و با سرو اسموتی میوه‌های تازه، کاری می‌کنید که بچه‌ها وعده میوه و شیر روزانه‌شان را مصرف کنند.

اگر علاوه بر این ترکیبات، از خامه و بستنی هم استفاده کنید، شما عملا قلب بچه‌ها را هم به دست آورده‌اید. تهیه اسموتی برای جشن تولد بچه‌ها را فراموش نکنید. چرا که طرز تهیه ساده‌ای دارند، مغذی و خوشمزه هستند و مواد اولیه دم دستی هم دارند.
.

6- کراکل شکلاتی (چاکلت کرَکل)

اینم یکی دیگر از خوراکی‌های محبوب برای جشن تولد بچه‌هاست. کراکل شکلاتی نوعی بیسکوییت خوشمزس که وقتی پخته می‌شود ترک بر میدارد. دستور تهیه این خوراکی خوشمزه را می‌توانید با سرچ در اینترنت خیلی سریع بیابید.

.

7- چوب‌های جادویی

این چوب‌های جادویی می‌توانند در عین خوشمزگی برای بچه‌ها سرگرم کننده نیز باشند. برای درست کردن آن‌ها نیز به چوب شور، شکلات و ترافل نیاز دارید. می‌توانید آن‌ها را متناسب با تم تولدتان به صورت رنگی نیز آماده کنید.

.

چند ایده خوراکی جشن تولد برای کودکان زیر 12 سال

بچه‌ها وقتی در این رده سنی قرار می‌گیرند، گرایش زیادی به «هله‌هوله» یا به قول خارجی‌ها junk food دارند. منظور خوراکی‌هایی است که ارزش غذایی بسیار پایینی دارند. به همین خاطر این بچه‌ها معمولا با والدینشان بر سر خوراکی‌ها مناقشه دائمی دارند و احتمالا توصیه‌های غذایی پدر و مادرشان را نادیده می‌گیرند. بنابراین برای طراحی فهرست غذاها و خوراکی‌های تولد برای این بچه‌ها، باید نیازهای خاصشان را در نظر بگیرید.

.

8- مینی‌هات‌داگ

البته هات‌داگ‌ها برای همه افراد در همه سنین یک غذای محبوب است. هات‌داگ یک غذای عالی و مناسب برای جشن تولد بچه‌هاست، صرف نظر از اینکه زمان و مکان مهمانی چه باشد. هات‌داگ‌ها و کوکتل‎‌ها، سریع، خوشمزه و دارای اندازه مناسب برای بچه‌ها هستند. با این حال بهتر است از اینکه مینی‌هات‌داگ‌ها را در اندازه‌ نصف اندازه معمول سرو می‌کنید، اطمینان حاصل کنید. چرا که قرار نیست بچه‌ها با این غذا سیر شوند.

به این ترتیب هم تهیه این خوراکی به صرفه خواهد بود و هم با توجه به مضرات احتمالی که دارد، در مصرف آن زیاده‌روی نمی‌شود. بسته به سلیقه و بودجه‌تان می‌توانید از سس خردل یا گوجه، پیاز خرد شده، ترشی، سالاد کلم، پنیر، فلفل و غیره استفاده کنید.

.

9- ماکارونی و پنیر (mac and cheese)

یک غذای محبوب که ریشه انگلیسی دارد. اغلب کودکان هم که عاشق ماکارونی هستند، در نتیجه این غذا را دوست خواهند داشت. اگر از ماکارونی گندم و پنیر کم‌چرب استفاده کنید، این غذا به یک خوراکی کاملا سالم برای بچه‌ها تبدیل خواهد شد. با توجه به اینکه این غذا متعلق به بچه‌هاست دغدغه حساب کردن کالری آن را نداشته باشید. اصلا از این غذا به میزان زیاد تهیه کنید تا کفاف کودکان دعوت شده به جشن تولد را بدهد. برای پیدا کردن طرز تهیه این غذای سالم و راحت می‌توانید یکی از اسم‌های گفته شده و یا «مک‌اند چیز» را جستجو کنید.

.

10- رول جوجه با سبزیجات

یک غذای خوشمزه و جالب دیگر که گزینه خوبی به عنون عصرانه جشن تولد کودک شما خواهد بود. این مواد در یک رول کوچک پیچیده می‌شوند و بچه‌ها به راحتی می‌توانند یکی از آن‌ها را برداشته و در دهانشان بگذارند تا از طعم فوق‌العاده‌اش لذت ببرند. طعم عالی و سادگی در مصرف، دو ویژگی این غذا است.

.

11- پف فیل (ذرت بوداده)

پف فیل خوراکی محبوب کودکان است. می‌توانید به جای این‌که آنها را به صورت عادی و فقط با نمک درست کنید، سعی کنید پف فیل طعم‌دار درست کنید. اینکه برای بچه‌ها این امکان را به وجود بیاورید که طعم‌های مختلف پف فیل را در جشن تولد بچشند، آنها را حسابی هیجان زده می‌کند. روش ساده پخت حجم زیاد پف فیل و نیز کم‌هزینه بودن آن، دو مزیت مهم برای انتخاب آن به عنوان خوراکی جشن تولد خواهد بود.

.

12- مینی پیتزا

با وجود همه علایق مشترکی که بچه‌ها در این سن و سال دارند، پیتزا مشترک‌ترین غذای محبوب آن‌هاست. وعده خوردن پیتزا به بچه‌ها شوق عجیبی در آن‌ها ایجاد می‌کند. بنابراین اگر هرگز در فکرش نبودید، این‌بار به صورت جدی‌تری به سرو پیتزا در جشن تولد کودکتان بیندیشید. به خصوص اگر خودتان پیتزا را درست کنید، همه چیز آن در کنترل خودتان است. از اندازه آن گرفته تا ترکیب مواد آن.

می‌توانید از سبزیجات برای مغذی کردن پیتزا استفاده کنید. همچنین آن را در اندازه‌های کوچک درست کنید، یا بعد از پخت به اندازه‌های کوچک برش بزنید. به این صورت بچه‌ها برای خوردن دیگر خوراکی‌ها نیز اشتها خواهند داشت. همچنین پخت آن خیلی هم پرهزینه نمی‌شود. توجه داشته باشید که پیتزا برای نوجوانان و جوانان هم یک غذای محبوب و خاص است.
یک ایده جالب در مورد سرو پیتزا در جشن تولد این است که آن را علاوه بر خوراکی، به سرگرمی جشن تولد نیز تبدیل کنید. می‌توانید یک جایگاه در آشپزخانه برای درست کردن پیتزا فراهم کنید. انواع مواد اولیه برای پخت پیتزاهای گوناگون را نیز آماده کنید. بچه‌ها می‌توانند با کمک شما پیتزای مخصوص خودشان را با استفاده از مواد مد نظرشان درست کنند. به خصوص برای نوجوانان (رده سنی که در قسمت بعد بررسی خواهد شد) این ایده، یک سرگرمی هیجان‌انگیز و جالب خواهد بود.

.

پیتزا پاپ

حیف بود که از سرو پیتزا در جشن تولد سخن بگوییم و از پیتزا پاپ نامی نبریم. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید پیتزاهای کوچکی هستند که مثل آب‌نبات چوبی، به یک چوب بلند (مثل سیخ چوبی) متصل می‌شوند. اگر دوست دارید یک خوراکی تک نفره برای هر یک از بچه‌ها آماده کنید، پیتزاپاپ‌ها گزینه پرطرفداری هستند. کافی است ابتدا سیخ چوبی را در خمیر پیتزا (دست‌ساز یا آماده) فرو کنید و سپس مواد مورد نظرتان را روی خمیر پر کنید. سپس خمیر را همراه با چوب آن درون فر بگذارید تا پیتزا پخته شود. این پیتزای خوشمزه می‌تواند غذای مناسب و راحتی برای تولد بچه‌ها باشد.

.

چند ایده مناسب برای خواراکی‌ها و غذاهای جشن تولد نوجوانان

در این سنین، بچه‌ها واقعا نسبت به ظاهر خودشان حساس هستند. مثلا دوست دارند لباس‌های مطابق مد روز بپوشند و یا غذاهای سالم مصرف کنند. بنابراین غذاهای جشن تولد این بچه‌ها باید بیش از هر چیز سالم باشد و در عین حال ذائقه و علاقه آن‌ها نسبت به هله‌هوله را ارضا کند.

.

13- ساندویچ‌ها

ساندویچ‌ها غذاهای خوشمزه و سالمی برای جشن تولد بچه‌ها هستند. از آنجاییکه درست کردن و سرو کردنشان نسبت به بقیه غذاها راحت‌تر است جزء غذاهای مناسب و راحت برای جشن تولد محسوب می‌شوند. ضمن این‌که مشابه ایده پیتزاها، می‌توانید برای ساندویچ‌ها هم شرایطی پیاده کرد که جنبه سرگرمی برای جشن تولد دارد. می‌توان یک جایگاه مخصوص برای درست کردن ساندویچ درست کرد تا بچه‌ها نان، سس و مواد پر کردنی مورد علاقه خودشان را انتخاب کرده و ساندویچ درست کنند. بچه‌های نوجوان به این مشارکت در پخت و پز و مصرف یک ساندویچ سفارشی‌ساز شده علاقه‌مند هستند.

توجه کنید که دست شما در انتخاب مواد کاملا باز است. به همین خاطر است که می‌توانید بر اساس بودجه‌تان انتخاب مواد را انجام دهید تا این غذا را به یک غذای ارزان قیمت برای جشن تولد کودکتان تبدیل کنید. یک توصیه خاص برای شما تهیه کردن ساندویچ الویه است. سالاد الویه مزایای زیادی دارد که باعث می‌شود یک گزینه خوب برای شام، ناهار یا میان وعده جشن تولد بچه‌ها باشد. این غذا علاوه بر اینکه نسبتا کم‌هزینه است، خوشمزه و سالم هم هست. ضمن اینکه می‌توانید آن را در روز قبل از تولد تهیه کنید و در یک ظرف در دار در یخچال قرار دهید. به این ترتیب کمی از مشغله روز تولد برای شما کاسته خواهد شد.
.

14- میوه و سبزیجات کبابی

میوه و سبزیجات کبابی هنوز هم جزو گزینه‌های مناسب برای جشن تولد نوجوانان شناخته می‌شوند. در واقع ایده میوه‌ها و سبزیجات کبابی یکی از موارد رایج در میهمانی‌ها برای بزرگترها است و در نتیجه برای بچه‌ها هم دوست داشتنی باقی مانده است. مسلما چیزی که خود بچه‌ها دوستش داشته باشند منجر به بهتر شدن مهمانی می‌شود. به خصوص اگر صحبت از این خوراکی سالم و مفید باشد.

.

15- چیپس و ماست موسیر

چیپس یکی از خوراکی‌هایی است که نوجوانان هم عاشقش هستند (مثل همه افراد در همه سن‌ها!). اگرچه خوراکی چندان سالمی نیست، اما می‌توانید با استفاده از موادی چون ماست موسیر آن را به یک خوراکی کامل برای جشن تولد بچه‌ها تبدیل کنید.

.

16- آبمیوه‌ها

امروزه نوشیدنی‌های گازدار به بزرگترین خطر برای سلامتی نوجوانان تبدیل شده‌اند. اگرچه خود آن‌ها هم می‌دانند که باید از مصرف این نوشیدنی‌ها اجتناب کنند، اما فقدان گزینه‌های مناسب باعث می‌شود که دست از مصرف نوشابه‌ها برندارند. با ارائه آبمیوه‌های تازه و خوشمزه در مهمانی به نوجوانان دعوت شده کمک کنید که نوشیدنی‌های سالم‌تر بخورند.

.

17- جوجه سیخ چوبی

همیشه در لیست غذای مهمانی‌های ما ایرانی‌ها، غذاهای کبابی نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند. جوجه‌کباب را می‌توانید به عنوان نهار یا شام تولد سرو کنید. جوجه یکی از خوراکی‌های این لیست است که می‌توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل روی آن حساب باز کنید. البته الزامی به استفاده از سیخ چوبی وجود ندارد. این نوع جوجه از نظر طرز پخت، انتعطاف پذیری بالایی دارد و این امکان وجود دارد که آن را روی آتش، در فر یا حتی ماهیتابه پخت. همچنین در صورتی که تمایل دارید، وزن پایینی برای سیخ در نظر بگیرید تا نه به عنوان یک وعده کامل، بلکه به عنوان یکی از میان‌وعده‌ها و خوراکی‌های تولد سرو شود.

.

رایج‌ترین خوراکی‌های جشن تولد

بدون توجه به رده سنی میهمانان دعوت شده به جشن، چند خوراکی وجود دارد که بهتر است در جشن تولدها سرو شود.

18- خوراکی‌های شکلاتی

جشن تولد بدون شکلات، یک چیزی کم دارد. سعی کنید حداقل از یکی از انواع خوراکی‌های شکلاتی استفاده کنید. کیک شکلاتی، فاج شکلاتی، بستنی شکلاتی و بسیاری از دیگر دسرهای شکلاتی وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید. از شکلات نه تنها برای تزیین خوراکی‌های جشن تولد بلکه برای تشویق کودکان به خوردن خوراکی‌های سالم مثل میوه‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید.

.

19- کاپ‌کیک‌ها

بچه‌ها عاشق کاپ‌کیک هستند. رویه زیبای کاپ‌کیک‌ها یا شکل‌ها و فرم‌های مختلف و زیبای آن‌ها، باعث می‌شود آن‌ها را به عنوان یکی از مهم‌ترین اقلام لیست خوراکی‌های جشن تولد کودکان معرفی کنیم. کاپ‌کیک‌ها این قابلیت را دارند که شما آن‌ها را برای تزیین جشن تولد نیز به کار ببرید. چرا که می‌توانید آن‌ها را در شکل‌ها و رنگ‌هایی انتخاب کنید (یا درست کنید) که منطبق بر تم تولد کودک باشد.

.

20- کیک‌های تک نفره

گرچه کاپ‌کیک‌ها را هم باید جزوی از همین کیک‌ها بر شمرد ولی تصمیم گرفتیم که این نوع کیک‌ها را به صورت مجزا بررسی کنیم. چرا که منظورمان کیک‌های ساده و بدون خامه و تزیین است. نمونه بارز این کیک‌ها در ایران کیک یزدی است که هنوز یک خوراکی خوشمزه برای کودکان به حساب می‌آید.

.

21- ژله

ژله یک دسر خوشمزه، ساده، ارزان و در عین حال حرفه‌ای است. همانطور که می‌دانید نزد بچه‌ها هم محبوبیت بالایی دارد. با این وجود محبوبیت این دسر محدود به رده سنی خاصی نمی‌شود. همچنین بسیار ساده درست می‌شود و در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف موجود است. به همین دلیل برای جشن تولد، خوراکی مناسبی به حساب می‌آید.

در کنار همه اینها، روی تزیین ژله‌ها خلاقیت زیادی می‌توان اجرا کرد. درست کردن ژله برای جشن تولد می‌تواند بسیار ساده (در حد یک آماده‌سازی یک دقیقه‌ای) و یا بسیار حرفه‌ای باشد. تا جایی که کلاس‌های تخصصی ژله‌آرایی در مراکز مختلف برگزار می‌شود. سعی کنید کمی خلاقیت به کار خود اضافه کنید. مثلا تکه‌های میوه را در ژله اضافه کنید، تا خوراکی به مراتب خوشمزه‌تر، خوش آب و رنگ‌تر و سالم‌تر داشته باشید.

.

22- کیک تولد

تنها خوراکی ضروری جشن تولد است. به هیچ یک از عواملی که در ابتدای مقاله عنوان کردیم هم وابسته نیست. کیک تولد، جشن تولدها را از دیگر جشن‌ها متمایز می‌کند. توضیح بیشتری در این مورد نمی‌دهیم. بین تمامی خوراکی‌ها و غذاهایی که برای جشن تولد معرفی کردیم، تنها خوراکی ضروری برای جشن کیک تولد است.

دست شما در سفارش کیک تولد کاملا باز است. شاید دوست داشته باشید طعم کیک را برای انتخاب در اولویت قرار دهید. پیش از این محبوب‌ترین طعم‌های کیک تولد برای بچه‌ها را در مطلبی به شما معرفی کرده‌ایم. شاید هم دوست داشته باشید ظاهر کیک و مطابقت آن با تم تولد را در انتخاب تاثیر دهید. قبل از سفارش کیک تولد، می‌توانید راهنمای خرید کیک تولد را مطالعه و سپس برای مشاهده و خرید مدل‌های متنوع کیک تولد پسرانه و کیک تولد دخترانه، به فروشگاه اینترنتی کیکانه مراجعه کنید.

البته راه دیگر این است که خودتان دست به کار شوید و یک کیک تولد ساده درست کنید. حتی اگر کاملا مبتدی هستید، شرکت در دوره رایگان مبانی پخت کیک، که در وب‌سایت کیکانه ارائه شده است، شما را گام به گام جلو می‌برد تا جایی که به راحتی یک کیک لایه‌ای معمولی را درست کنید.
در نگاه اول شاید به نظر برسد که کودکان اهمیت زیادی برای خوراکی‌های تولد قائل نیستند. به خصوص اینکه بسیاری از کودکان به قول معروف بدغذا هستند و ممکن است خیال کنید در یک جشن تولد به فکر هر چیزی هستند جز خوردن خوراکی‌ها و غذاهایی که برای آنها ترتیب داده‌اید. اما در واقع هیچ چیز به اندازه خوردن خوراکی‌هایی که دوست دارند برای این بچه‌ها دلچسب نیست.

شما می‌توانید با پیروی از لیست بالا و انتخاب برخی از آنها، به اضافه ایده‌های خاص خودتان، فهرستی برای خوراکی‌ها و غذاهای جشن تولد فرزندتان تهیه کنید که یک احساس دلپذیر از این تولد در ذهن همه دوستان او نقش ببندد.

.

خوراکی‌های کم هزینه برای جشن تولد کودکان

شاید یک دغدغه دیگر نیز برای شما مهم باشد. آن هم کم هزینه شدن خوراکی‌های جشن تولد. در یک مقاله مجزا مجموعه‌ای از راهکارها و ترفندها برای ارزان شدن جشن تولد را به شما معرفی کردیم. در اینجا هم قصد داریم چند غذا و خوراکی ارزان قیمت برای جشن تولد به شما معرفی کنیم. حتما دقت کردید که برخی از خوراکی‌هایی که معرفی شد به رنگ سبز بودند. این خوراکی‌ها در واقع در لیست سبز قرار می‌گیرند و آنها را جزو خوراکی‌های ارزان قیمت به حساب آورده‌ایم.
در ادامه چند غذا یا خوراکی دیگر کم هزینه معرفی می‌کنیم که افزون بر موارد بالا می‌توانند خواست شما برای ارزان تمام شدن جشن تولد را برطرف سازند:

.

23- بستنی

حتی اگر روز تولد فرزندتان در ایام سرد سال باشد، باز هم خوردن بستنی در گرمای دلنشین خانه، لطف خود را دارد. سعی کنید بستنی را به صورت کیلویی و یا در بسته‌بندی‌های بزرگ بخرید تا به صرفه‌تر شود. همچنین می‌توانید از میوه‌هایی چون توت، هلو یا آناناس برای تزیین استفاده کنید تا خوراکی سالم‌تری را ارائه نمایید.

.

24- کوکی‌های خانگی

کوکی‌ها حاوی مواد اولیه ساده و ارزانی هستند. به همین خاطر است که شما خوراکی دیگری پیدا نمی‌کنید که در عین جذاب بودن برای کودکان، اینقدر ارزان باشد. نکته مهم دیگر این است که به راحتی ‌می‌توان در خانه آنها را پخت. اگر از قالب‌های مختلف استفاده کنید و اشکال بامزه‌ای را با آنها درست کنید، جذابیتشان برای کودکان چند برابر خواهد شد.

.

25- ماکارونی

یکی دیگر از غذاهایی که بچه‌ها شباهت زیادی در علاقه به آن دارند. معمولا ذائقه بچه‌ها با ماکارونی سازگار است. در حالی که ماکارونی یک غذای کم هزینه و ارزان است. بنابراین در تدارک این غذا برای مهمانی شک نکنید. حتی اگر قرار نیست یک وعده غذایی کامل در جشن تولد سرو کنید و یا با توجه به تعدد خوراکی‌هایی که در نظر گرفته‌اید جایی برای یک وعده غذایی کامل وجود ندارد. اما اگر برنامه‌تان این است که یک شام یا ناهار نیز برای مهمانان تهیه کنید، ماکارونی را در اولویت قرار دهید.

.

26- مارشمالو شکلاتی چوبی

این شکلات‌های خوشمزه و لذیذ یک خوراکی عالی و مناسب برای جشن تولد بچه‌هاست. خصوصاً اگر شما زمان زیادی نداشته باشید و بخواهید خوراکی‌ها و دسرهای شیرین و خوشمزه مختلفی را برای جشن تولد کودکتان سرو کنید این می‌تواند ایده خوبی برای شما باشد.

.

27- بستنی یخی خانگی

این بستنی یخی‌های رنگارنگ یک دسر ایده آل برای جشن تولدهای تابستانی هستند؛ که به‌راحتی می‌توانید خودتان در منزل درست کنید. این بستنی‌های خوشمزه را می‌شود با انواع میوه‌ها و مقدار کمی شکر درست کرد؛ از این‌رو برای سلامت کودکان ضرری ندارد. علاوه بر این از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه‌ تر است.

.

غذاهای مناسب و راحت به‌ عنوان عصرانه جشن تولد بچه‌ها

معمولاً اکثر خانواده‌ها جشن تولد کودکان خود را در بعد از ظهر برگزار می‌کنند تا مشکلی برای حضور دوستان هم سن و سال فرزندشان در جشن تولد وجود نداشته باشد. برای جشن تولد‌هایی که در این زمان برگزار می‌شود نیازی به سرو غذا نیست اما اگر می‌خواهید در کنار خوراکی‌های در نظر گرفته شده یک یا چند نوع میان وعده نیز در پایان جشن سرو کنید بهتر است به سراغ غذاهای ساده و راحت که مناسب برای جشن تولد بچه‌ها نیز هستند بروید. علاوه بر موارد نام برده شده در بالا غذاهای مناسب و راحت دیگری برای تولد نیز وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

.

28- فینگر فیش (ماهی سوخاری انگشتی)

اگر به دنبال یک عصرانه خوشمزه و البته ساده و راحت برای تولد کودک خود هستید فینگر فیش می‌تواند ایده خوبی برایتان باشد. چه بچه‌ها غذاهای دریایی و ماهی دوست داشته باشند و چه از آن متنفر باشند با این روش طبخ ماهی مطمئناً از آن استقبال می‌کنند و از خوردنش لذت می‌برند.

.

29- فینگرفود مرغ

فینگرفود مرغ نیز یکی دیگر از غذاهای خوشمزه، سالم و مناسب برای جشن تولد بچه‌هاست که به‌سادگی و با کم‌ترین زمان می‌توانید آن را آماده کنید.

.

30- ناگت گل کلم

گل کلم سرشار از ویتامین c است بنابراین یک غذای عالی و سالم به‌عنوان عصرانه جشن تولد بچه‌هاست. اگر طرز تهیه آن را نمی‌دانید به‌راحتی با یک سرچ در اینترنت می‌توانید دستور‌العملش را بیابید.

.

31- اسنک

اسنک یکی از ساده‌ترین،خوشمزه‌ترین و همچنین پرتنوع‌ترین غذاها و میان وعده‌هایی است که می‌توانید برای انواع دورهمی‌ها و جشن‌ها آن را تهیه کنید و مطمئناً مورد علاقه همه بچه‌ها نیز هست؛ بنابراین انتخاب مناسبی برای جشن تولد بچه‌ها محسوب می‌شود.

.

32- سمبوسه

سمبوسه از خوراکی‌های معروف جنوب ایران است که با وجود سادگی طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. البته سمبوسه کم‌تر در منازل پخته می‌شود و بیش‌تر در دکه‌های خیابانی و فلافل فروشی‌ها به فروش می‌رسد. اما اگر بخواهید هزینه کم‌تری صرف کنید می‌توانید خودتان این میان وعده خوش‌مزه را به راحتی در منزل درست کنید.

.
منابع :
.https://cakaneh.ir

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت