راهنمای کفش زنانه

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

قبل از خرید کفش لازم است مواردی از جمله: نیازهای اولیه، علاقه‌مندی، مقدار بودجه، اندازه، جنس، برند، نوع کفش، رنگ، مدل (شکل)، نوع استفاده و فروشگاه محل خرید را در نظر بگیرید. ما ادامه مطلب یک به یک به این موارد اشاره می‌کنیم.

.

انواع کفش زنانه

یقیناً در زمان خرید کفش زنانه، مدل، نحوه استفاده و شکل ظاهری آن از اهمیت بالایی دارد. برای مثال: کفش‌های پاشنه‌دار معمولا استایلی رسمی دارند، چرا؟ پاسخ راحت است، زیرا پاشنه دارند. صندل‌ها در فصول گرم کاربردی هستند، زیرا شکل و طراحیشان بازگو کننده نوع استفاده‌شان است. بنابراین، شکل کفش و کاربرد آن وابسته به یکدیگرند و بر هم اثر می‌گذارند. با این حال، بیایید گذری کوتاه به انواع کفش‌های زنانه داشته باشیم:

روزمره: کفش‌های روزمره برای کاربردهای روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. ویژگی‌هایشان شامل: راحتی، کیفیت بالا (به‌دلیل استفاده زیاد)، کفی تخت و متناسب با شکل ایده‌آل پا در هنگام راه رفتن یا دویدن است. این کفش‌ها برای مجالس یا کاربردهای رسمی مناسب نیستند.

پاشنه‌دار: برای بانوان، کفش‌های پاشنه‌دار محبوبیت بسیاری دارند، تا جایی که حتی در فعالیت‌های روزمره نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند. دلیل آن را می‌توان افزایش جذابیت و زیبایی ظاهری زنان توصیف کرد. مشخصه مهم آنها پاشنه و اندازه آن است، هر چه مقدار اندازه پاشنه بیشتر باشد، راحتی در گام برداشتن کاهش می‌یابد. با این حال، کفش پاشنه‌بلند خود به تنهایی از نظر نوع استفاده و مدل دارای انواع گوناگونی است، بعضی جلوباز بوده و برخی دیگر ممکن است دارای پاشنه پهن یا نازک باشند. با این حال، این مدل از کفش‌های کلاسیک زنانه مناسب برای محیط‌های کاری، قرارهای رسمی، مجالس و مهمانی‌ها هستند.

صندل: صندل‌ها به‌دلیل شکل ظاهریشان، در فصول گرم سال قابل استفاده هستند. آنها کمترین پوشش رویی را جهت تنفس و خنک شدن پاها دارند و معمولا از چند بند برای نگه داشتن پا داخل کفش و یک کفی تشکیل شده‌اند.  برخی از آنها برای استفاده روزمره طراحی شده‌اند، برخی دیگر مجلسی (پاشنه‌دار) هستند و می‌توان آنها را در مناسبت‌های رسمی و مهمانی‌ها خریداری و استفاده کرد.

ورزشی: همانطور که از اسمشان پیداست، جهت ورزش و تمرین مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، امروزه به عنوان کفش‌های روزمره نیز شناخته می‌شوند، زیرا حداکثر راحتی را برای کاربر فراهم می‌‎کنند. به کفش‌‎های ورزشی، کتانی، رانینگ یا اسنیکرز نیز گفته می‌شود. آنها به‌طور‌کلی دارای کفی‌ منعطفِ لاستیکی و سطح رویی نایلونی هستند. همچنین، نرم و سبک بوده و تقریبا با هر نوع استایلی قابل سِت کردن هستند، ولی برای مجالس و قرارهای رسمی توصیه نمی‌شود.

.

معرفی انواع مختلف کفش‌های زنانه

خانم‌ها دارای علاقه بسیاری به کیف و کفش هستند و به طور معمول کلکسیونی از ست هات مختلف کیف و کفش دارند. در این میان برخی از آنها علاقه بسیاری به کفش هایی با ترکیب رنگ‌ها و انواع مختلف دارند که در مکان‌های متفاوت از آن‌ها استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی انواع کفش‌های مورد استفاده خانم‌ها می‌پردازیم و مکان مورد استفاده آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

کفش‌های بنددار دور مچ پا

خانم‌ها برای پیاده روی و کارهای روزمره از این کفش‌ها استفاده می‌کنند زیرا از پیچ خوردن پا جلوگیری می‌کند. جنس این کفش‌ها ممکن است چرمی و یا پارچه ای باشد.

کفش‌های بابت (تخت)

این نوع از کفش‌ها کاملا تخت هستند و پاشنه ندارند وبیشتر در منزل استفاده می‌شوند. البته استفاده بلند مدت از این کفش‌ها منجر به کمر درد می‌شود به همین دلیل برای پیاده روی مناسب نیستند. این کفش‌ها بیشتر توسط خانم‌ها مسنی که نمی توانند از کفش پاشنه دار بپوشند، استفاده می‌شوند.

پوتین

این کفش‌ها مناسب فصل سرما هستند. پوتین‌های ساق کوتاه در فصل پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرند تا از پا در برابر برف و باران محافظت کنند. پوتین‌های ساق بلند مخصوص زمستان و برف هستند زیرا به دلیل داشتن پرزهای داخلی پا را بسیار گرم نگه می‌دارند. پوتین‌ها دارای انواع صاف و بدون پاشنه هستند که بر اساس علاقه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کفش‌های مجلسی

از جمله کفش‌های زنانه معروف کفش‌های مجلسی است. کفش‌های مجلسی در مراسم عروسی و مهمانی‌های شبانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کفش‌ها دارای پارچه هایی براق و یا زیور آلاتی لوکس هستند و بیشتر جنبه تزئینی دارند. جنس این کفش‌ها می‌تواند مخمر، جیر رو یا چرم باشد. این کفش‌ها به طور معمول دارای پاشنه بلند و نازکی هستند.

کفش‌های پاشنه کوتاه

این کفش‌ها دارای پاشنه کمی هستند و بیشتر در محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کفش‌ها معمولا راحت هستند و به مدت زمان طولانی می‌توانند در پا قرار گرفته و استفاده شوند.

کفش‌های پاشنه متوسط

این کفش‌ها بین 3 الی 5 سانت پاشنه دارند و می‌توانند به مدت طولانی در صورت راحت بودن استفاده شوند.

کفش‌های Mary Jane

این کفش‌ها داری لژ هستند و بند دور مچ پا دارند به همین دلیل مناسب برای پوشیدن در محل کار هستند و کفش هایی راحت هستند.

کفش‌های صندل

کفش‌های صندل در دو نوع تخت و پاشنه دار موجود هستند. کفش‌های صندل تخت بیشتر در کنار دریا و سواحل مورد استفاده قرار می‌گیرند. از صندل‌های تخت در تابستان و هوای گرم نیز استفاده می‌شود. کفش‌های صندل لژ دار در مهمانی‌ها برای تیپ‌های اسپرت استفاده می‌شوند.

کفش‌های لژ دار

این کفش‌ها دارای پاشنه یک تکه ای هستند که باعث راحتی پا می‌شوند. این کفش‌ها برای تیپ‌های نیمه رسمی مناسب هستند. از این کفش‌ها در تابستان برای گشت و گذار در محیط بیرون نیز استفاده می‌شود.

اسنیکرها

کفش‌های اسنیکر برای پیاده روی و ورزش‌های هوازی مورد ساتفاده قرار می‌گیرند. این کفش‌ها در رنگ‌ها و مدل‌های گوناگون توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند. اسنیکرهای کتانی مناسب فصل سرما و برف باران نیستند و باید در سرما از مدل هایی که آب به داخل آن‌ها نفوذ نمی کند، استفاده شود.

.

جنس کفش زنانه

به‌طورکلی نوع کفش، جنس و متریال آن را تعیین می‌کند. رایج‌ترین مواد مورد استفاده در ساخت کفش عبارتند از: چرم، جیر، تکستایل (مرتبط با پارچه)، سینتتیک (مواد مصنوعی)، رابر (لاستیک)، فوم و پلاستیک. هر کدام از اینها کاربردهای خاص خود را در ساخت کفش دارند. بسته به طراحی، هر ماده در جای مناسب خوداستفاده می‌شود. با این حال، بیایید شناختی کوتاه از انواع متریال ساخت کفش زنانه داشته باشیم:

چرم (Leather): چشم‌گیرترین و بهترین ماده ساخت کفش است، چرا؟ زیرا چرم طبیعی زنده است و با انسان حرف می‌زند. بانوانی که کفش چرمی انتخاب می‌کنند، به‌خوبی می‌دانند که چگونه باید وقار و شخصیت خود را در ظاهرشان منعکس کنند. کفش چرم، بادوام، انعطاف‌پذیر و همیشه مد روز بوده و به‌تنهایی شاهکاری هنری است که با دیگر انواع کفش قابل مقایسه نیست. از چرم معمولا در کفش‌های مجلسی (به‌‌دلیل زیبایی) و روزمره (به‌دلیل دوام) استفاده می‌شود.

جیر (Chamois Leather): همه ما با کفش‌های جیر آشنا هستیم، ولی باید بدانید که آنها از چرم ساخته می‌شوند و رطوبت را به خود جذب می‌کنند. این ماده سطحی نرم و مخملی دارد و هم اسپرت است و هم رسمی، هم با شلواره جین ست می‌شود و هم با لباس مجلسی. با این حال، تمیز کردن آنها مهمترین چالشی است که همه با آن روبرو هستند، همین امر باعث می‌شود نیاز به مراقب بیشتری داشته باشند.

تکستایل (Textile): این ماده در بسیاری از انواع فیبر از جمله: پنبه، پشم، نایلون، پلی‌استر، پلی‌پروپیلن، ابریشم مصنوعی، لیکرا و بسیاری دیگر دسته‌بندی می‌شود. هر کدام دارای مشخصات و ویژگی‌های فیزیکی مختص به خود هستند. به‌طورکلی، Textiles یک ماده معجزه‌گر در صنعت کفش‌سازی محسوب می‌شود، زیرا دارای طیف گسترد‌ه‌ای از بافت، رنگ، الگو و دیگر ویژگی‌های خاص است. الیاف پلیمری از قبیل نایلون و پلی‌آستر بسیار سبک وزن، بادوام و انعطاف‌پذیر است.

سینتتیک (Synthetic): چرم مصنوعی یا به اصطلاح PU، در ساخت کفش به‌ویژه مدل‌های ورزشی رایج است. اینها در انواع مختلفی از رنگ‌، بافت‌ و ویژگی‌های دیگر را در طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها ارائه می‌دهند. این ماده اغلب ترکیبی از دو لایه است: لایه پشتی از الیاف پلی‌آستر و لایه خارجی با فرآیند لمینت خشک یا فرآیندهای مایع ایجاد می‌شود.

فوم (Foam): به ترکیب‌های شیمیایی پلمیری فوم می‌گویند. در ساخت کفش از دو نوع فوم، «سلول باز» و «سلول بسته» استفاده می‌شود. سلول باز به راحتی آب و هوا را در داخل و بیرون از کفش به جریان در می‌آورد، در واقع چیزی شبیه به اسفنج. سلول بسته کاملا بالعکس عمل می‌کند و از نفوذ آب و هوا به کفش جلوگیری می‌کند. از این ماده در کفش‌های ورزشی و بوت و نیم‌بوت استفاده می‌کنند.

در راستای راهنمای خرید کفش زنانه، دستورالعملی ساده برای سِت کردن رنگ کفش با لباس را در زیر آورده‌ایم:

  • کفش سفید می‌تواند با هر نوع رنگ مانتو یا لباسی سِت شود، ولی برای تمیز نگه داشتن کمی دشوار خواهد بود.
  • رنگ مشکی با هر نوع استایلی سِت است، چه اسپرت باشد چه رسمی. مشکی رنگی کلاسیک بوده و برای زنان نشان‌دهنده از وقار و زیبایی است.
  • کفش‌ آبی با رنگ‌های زرد، قهوه‌ای، سفید و سبز سِت است.
  • رنگ‌های قهوه ای، سیاه، آبی و زرد را می‌توان با کفش سبز سِت کرد.
  • کفش‌ طلایی با رنگ‌های سیاه، قرمز، سفید، زمردی، آبی و شرابی سِت است.
  • رنگ‌های آبی، سفید، قرمز و زرد با رنگ کفش‌های نارنجی سِت است.
  • رنگ‌های مناسب برای سِت کردن با کفش‌ بنفش: صورتی، سبز و رنگ‌های خنثی هستند.
  • کفش‌ قرمز با رنگ‌های صورتی، نارنجی، مشکی، آبی و رنگ‌های خنثی قابل سیت شدن است.
  • کفش‌ نقره‌ای را می‌توان با سفید، قرمز، بنفش، نیلی، مشکی و رنگ‌های خنثی سِت کرد.
  • کفش‌ زرد با رنگ‌های آبی، سیاه، سفید و سبز سِت است.

همچنین، قواعد زیر را همیشه در نظر آورید:

  1. رنگ کفش می‌تواند همیشه سایه‌ای از رنگ لباس در همان طیف رنگی باشد، برای مثال: اگر لباس به رنگ آبی آسمانی است، کفش می‌تواند سرمه‌ای یا آبی لاجوردی باشد.
  2. کفش‌های سیاه، بژ و خاکستری با هر نوع طیف رنگی قابل سِت شدن هستند.

.

انتخاب کفش پاشنه بلند مناسب زنان

کفش پاشنه سوزنی

کفش پاشنه سوزنی را با لباس هایی ست کنید که پاهایتان را بلندتر نشان می‌دهد؛ مثلا با دامن مدادی و شلوار تنگ. کفش پاشنه سوزنی باعث افزایش ظاهری قد می‌شود و پاها را ظریف تر و جذاب تر جلوه می‌دهد.

کفش پاشنه کوتاه

گزینه قابل انعطاف تر، کفش‌های پاشنه کوتاه هستند. کفش پاشنه کوتاه برای اداره مناسب است؛ درحالی که برای بیرون گردی‌های شبانه هم انتخابی مناسب می‌باشد.

کفش پاشنه بلند بندی

اگر پاهای کوتاهی دارید، کفش‌های پاشنه دار بندی نپوشید. بندهای کفش همچنین باعث کوتاه نشان دادن پاها می‌شوند.

کفش پاشنه بلند

اگر پاهایتان کوتاه است کفش‌های پاشنه بلند بهترین گزینه برای شما خواهند بود. اما از پوشیدن کفش هایی با پاشنه بلندتر از 8 سانتی متر خودداری کنید. پاشنه‌های خیلی بلند باعث کشش عضله پشت ساق شده و پاهایتان را از ظرافت می‌اندازند.

کفش پاشنه مربعی

اگر پاهایتان بزرگ است، کفش هایی با پاشنه‌های بیضی یا مربعی شکل بپوشید. از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند با پاشنه‌های باریک و تیز که باعث بزرگ تر جلوه دادن پاها می‌شوند خودداری کنید.

پاشنه مناسب محیط‌های اداری

در محیط‌های اداری و کاری از پوشیدن پاشنه‌های فوق العاده بلند یا بندی خودداری کنید. در اینگونه اماکن، پاشنه کوتاه تا نسبتا بلند مناسب تر خواهد بود؛ اما سعی کنید در هیچ چیز زیاده روی نکنید. کفش جلوبسته و پاشنه کوتاه، بهترین انتخاب برای این محیط هاست.

پاشنه مناسب محیط‌های رسمی

در انتخاب کفش زنانه مناسب برای مراسم‌های رسمی و نیمه رسمی، کفش پاشنه بلند بهترین گزینه خواهد بود. در مهمانی‌های رسمی و سایر مراسم‌های رسمی نیز کفش‌های پاشنه بلند جلوبسته یا جلوباز بپوشید. در مراسم و مهمانی‌های نیمه رسمی مثل دورهمی‌های دوستانه نیز کفش پاشنه بلند جلوبسته، جلو باز یا بندی بپوشید.

پاشنه مناسب استایل روزمره

برای بهبود استایل روزمره تان می‌توانید لباس معمولی تان را با کفش پاشنه بلند بپوشید. با شلوار جین و تیشرت تنگ می‌توانید کفش پاشنه سوزنی بپوشید تا استایل خود را بهبود بخشیده باشید.

.

انتخاب صندل مناسب خانم ها

صندل بدون پاشنه

یک جفت صندل پاشنه کوتاه انتخاب کنید تا استایلی زنانه و خاص داشته باشید. این صندل‌ها را می‌توانید با هر اندازه دامن یا هر قد شلواری بپوشید.

صندل بندی پاشنه بلند

دفعه بعدی که پیراهن کوتاه مشکی تان یا یک لباس شب مشابه را پوشیدید، یک جفت صندل بندی پاشنه بلند با آن بپوشید. صندل پاشنه بلند به علت بلندی پاشنه و کشیده شدن روی پایتان پاهای شما را بلندتر نشان خواهد داد.

صندل‌های راحتی

از صندل‌های راحتی شبیه به دمپایی، در موقعیت‌های معمولی و برای کوتاه مدت استفاده کنید. آن‌ها را فقط در کنار ساحل و در صورت لزوم موقع انجام کارهای معمول روزمره، بیرون از خانه بپوشید.

صندل‌های پیاده روی

صندل‌های پیاده روی را با لباس‌های معمولی بپوشید. شلوارک، شلوار کشی و پیراهن با صندل پیاده روی جذاب خواهد شد؛ اما آن‌ها را با لباس‌های رسمی و مجلسی نپوشید.

صندل پاشنه بلند

از صندل‌های پاشنه بلند برای شیک تر کردن لباس‌های معمولی استفاده کنید. برای مثال یک جفت صندل پاشنه کوتاه را با یک دامن جین معمولی و بلوز تنگ ست کنید تا استایل تان کمی مجلسی تر شود.

.

انتخاب کفش تخت

کفش تخت با لباس کوتاه

کفش تخت را با دامن تا روی زانو یا بالای زانو، شلوار‌های تنگ کشی یا شلوارک برمودا بپوشید.

کفش تخت با لباس بلند

از پوشیدن کفش تخت با دامن بلند خودداری کنید. در بسیاری از موارد، پوشیدن کفش تخت با دامن‌های بلند یا ماکسی باعث می‌شود بدلباس و شلخته به نظر برسید.

کفش تخت طرح دار

کفش زنانه مناسب برای داشتن استایلی مجلسی، کفش‌های تخت طرح دار هستند. در مهمانی‌های معمولی از کفش‌های تخت ساده تر استفاده کنید.

کفش تخت با شلوار چسبان

از پوشیدن کفش تخت با شلوار چسبان خودداری کنید؛ مگر اینکه ران‌های لاغری داشته باشید. درغیر اینصورت باعث می‌شود پاهایتان از شکل و قیافه بیفتند.

کفش تخت در محیط اداری

از پوشیدن کفش‌های تخت معمولی در محیط‌های اداری اجتناب کنید. بهتر است یک استایل رسمی، مثلا یک جفت کفش تخت ساده چرم مشکی یا قهوه ای را انتخاب کنید.

کفش تخت در مراسم نیمه رسمی

در انتخاب کفش زنانه برای مراسم نیمه رسمی، کفش‌های تخت را در اولویت قرار دهید. برای مثال برای یک مهمانی در باغ یا هر نوع مهمانی رسمی در فضای باز، یک جفت کفش تخت طرح دار را با یک پیراهن خنک ست کنید.

.

انتخاب بوت زنانه

بوت در پاییز و زمستان

بوت‌های خود را برای پاییز و زمستان نگه دارید. بوت، یادآور هوای سرد است و از رسیدن جریان هوا به پا جلوگیری می‌کند و پاها را گرم نگه می‌دارد. پس مناسب ترین زمان برای پوشیدن آنها، فصول سرد سال است.

نیم بوت پاشنه نازک

یک جفت نیم بوت با پاشنه نازک را با شلوار بوت کات یا راسته یا جین تیره بپوشید. پاشنه این بوت پاهایتان را بلندتر نشان خواهد داد؛ درحالیکه استایل خود بوت، باعث می‌شود مناسب ست شدن با پارچه‌های سنگین زمستانی باشد.

بوت پاشنه بلند پهن

وقتی می‌خواهید شیک باشید اما می‌ترسید روی پیاده روی‌های یخی سر بخورید، باید یک جفت بوت پاشنه پهن انتخاب کنید. با اینکه این بوت‌ها به اندازه بوت‌های پاشنه نازک پاهایتان را بلند نمی کنند، اما به لباس تان جنبه رسمی می‌بخشند.

بوت تا زانو

از آنجا که پاهای خیلی از خانم‌ها درست از زیر زانوهایشان نازک تر از بقیه قسمت‌های آن است، می‌توانید یک جفت بوت فشن تا زانو انتخاب کنید. بوت‌های تا زانو همچنین با دامن و پیراهن نیز ترکیب جذابی خلق می‌کنند.

بوت برفی و بارانی

هنگام ریزش برف، بوت‌های برفی و در باران، بوت‌های بارانی تان را بپوشید. وقتی بیرون نیستید و در فضای داخلی مکان مورد نظرتان قرار دارید، می‌توانید بوت‌های فشن خود را به پا کنید.انتخاب کفش زنانه مناسب و نکاتی که باید بدانید

آکسفورد و لوفر مناسب محل کار

برای رفتن به محل کار خود، از یک جفت کفش آکسفورد یا لوفر استفاده کنید. لوفر تقریبا برای هر محیط کاری مناسب است. این کفش هم با شلوار و هم با پیراهن و دامن جذاب خواهد بود.

آکسفورد و لوفر پاشنه کوتاه

یک جفت لوفر پاشنه کوتاه یا بدون پشت را با یک دامن روی زانو یا دامن کمر جذب و کلوش ست کنید. می‌توانید همین گزینه را با شلوار نیز بپوشید.

.

انتخاب کتونی‌های ورزشی مختلف برای خانم ها:

کتونی مناسب ورزش

کتونی ورزشی تان را متناسب با ورزشی که انجام می‌دهید انتخاب کنید. اگر دونده هستید، کفش‌های دو با کفی‌های مناسب بپوشید.

کتونی ورزشی با لباس ورزشی

کتونی‌های ورزشی تان را با لباس‌های ورزشی ست کنید. اگر لباس ورزش بدمینتون به تن دارید، کفش‌های مخصوص بدمینتون نیز به پا کنید.

کتونی ورزشی با لباس غیر ورزشی

با لباس‌های غیر ورزشی، کتونی‌های ورزشی خیلی حرفه ای نپوشید. برای استایل روزمره خود، از کتونی یا سایر کفش‌های ورزشی خاص استفاده نکنید.

.
منابع:

.https://markomode.com
.https://www.mellishoes.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت