نکات مهم قبل از ضبط وکال

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

1-در اولین قدم بهتر است کمی در مورد کیفیت استودیوهای سطح شهر و امکانات آن‌ها تحقیق کنید چرا که شما باید برای یک ساعت ضبط در استودیو مبلغ پرداخت کنید.پس سعی کنید با کیفیت ترین استودیو را از نظر امکانات سخت افزاری و حتی شخص صدابردار انتخاب کنید.البته هرچه کیفیت استودیو بالاتر رود مسلما قیمت هم افزایش پیدا میکند.
.
2-کاملا آماده به استودیو بروید و از آماده بودن صدای خود برای ضبط مطمئن باشید چرا که در استودیوهای حرفه ای بر خلاف استودیوهای خانگی فرصت آنچنانی برای ضبط وکال وجود ندارد و هر دقیقه که نتوانید از فرصت خود استفاده کنید برای شما هزینه بر میدارد.
.
3-در استودیو کاملا بدون ترس و استرس بخوانید و سعی کنید با صدابردار خود فضای گرم و راحتی به وجود آورید و از کار خود لذت ببرید.
.
4-در هنگام ضبط وکال صدابردار خود را وادار به افزایش ولوم موزیک نکنید و تا حدی خواستار افزایش ولوم موزیک باشید که به راحتی صدای خود را بشنوید.افزایش بیش از حد صدای موزیک باعث میشود به درستی و به طور صد در صد و کامل صدای خود را نشنوید و این امر موجب ناکوک خواندن و در بعضی اوقات فریاد زدن بی‌مورد میشود.
.
5-برای خواندن خود و اجرای تکنیک هایی از قبیل ویبره یا تحریر و ….برنامه داشته باشید و هدف خود را برای اجرای هر ثانیه‌ی کار بدانید و مطمئن بخوانید.
.
6-اولین رکورد را به گرم کردن و آماده شدن صدایتان اختصاص دهید و بعد از یک مرتبه خواندن میتوانید ضبط اصلی را شروع کنید و در چندین لاین ضبط را انجام دهید.البته اگر قبل از اجرا صدای خود را گرم کرده اید نیازی به گرم کردن دوباره‌ی صدا نیست و از همان بار اول میتوانید وکال اصلی را ضبط کنید.
.
7-هرگز به فکر تمام شدن زمان خود در استودیو نباشید چرا که این طرز تفکر در شما ایجاد استرس میکند و شاید اصلا نتوانید تا پایان زمان اجرا در استودیو وکالی بی‌نقص و حرفه ای بگیرید.
.
8-سعی کنید در همان چند دقیقه‌ی اول وکال خود را ضبط کنید چرا که اگر تکرار ضبط بیش از حد بشود صدای شما خسته میشود و از طرفی دیگر از لحاظ روانی ممکن است بهم بریزید و هر گز ضبط تمیز و موفقی نداشته باشید!
.
9-اگر در طول روز مشغول به کار هستیدسعی کنید یک روز تعطیل را به ضبط اختصاص دهید تا صدایی سر حال و کاملا شاداب و به دور از خستگی داشته باشید.
.
10-چند روز قبل از ضبط کار را چندین بار تمرین کنید تا ملودی – ترانه و ریتم کاملا ملکه‌ی ذهنتان شود و در استودیو به مشکل برنخورید.
.
11-از خوردن هرگونه نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه و کافه قبل از ضبط بپرهیزید.
.
12-از کشیدن سیگار قبل از خواندن بپرهیزید.

.
منابع:
.http://negare.ir
.

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت