راهنمای خرید قهوه اسپرسو

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

دانه‌ی قهوه‌ی اسپرسو در واقع دانه‌های قهوه‌ای هستند که برای نوشیدنی اسپرسو و به صورت تیره‌تر رست یا برشته شده‌اند. رست تیره‌ی قهوه یا دارک رست تا حدودی باعث طعم تلخ قهوه می‌شه که بسیاری از طرفداران اسپرسو عاشق طعم تلخ اون هستند.

• نکاتی که باید هنگام خرید قهوه اسپرسو رعایت کنید

⇠ ابتدا باید درباره‌‌ی پروفایل طعمی قهوه‌ی موردنظرتون کمی تامل کنید. برای مثال اگه عطر و طعم ملایمتری دوست دارید بهتره از قهوه‌های با رست سبک‎‌‌تر انتخاب کنید. و اگه تلخی رو بیشتر ترجیح می‌دید از قهوه‌ی تیره‌تر استفاده کنید. یا حتی می‌تونید از قهوه برشته شده‌ی تیره مخلوط یا (belend) استفاده کنید.

⇠ در ادامه به مواردی اشاره می‌شه که شما رو در انتخاب دان قهوه‌ی مناسب اسپرسو کمک می‌کنه.

⇠ رنگ دانه قهوه باید کاملا متمایز باشد، اما نباید خیلی تیره باشد.

⇠ تاریخ برشته شدن روی کیسه را بررسی کنید نباید ازاین تاریخ بیش از 90 روز گذشته باشد.

⇠ از خرید قهوه اسپرسو در ظروف و کیسه‌های بدون درپوشش خودداری کنید. هوا کیفیت دانه‌ی قهوه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

.

• دانه قهوه مناسب برای اسپرسو باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

⇠ سؤال اولی که ممکن است به ذهن‌تان برسد این است: چه فرقی بین دانه قهوه معمولی و دانه قهوه مناسب برای اسپرسو وجود دارد؟

⇠ کافه‌ها به جای قهوه معمولی از یک قهوه ترکیبی برای اسپرسو استفاده می‌کنند و برای این کار دلایل متعددی دارند. نکات زیادی در این زمینه می‌توان گفت اما موارد زیر دلایل اصلی هستند:

⇠ سُنت: قهوه‌ای که برای اسپرسو استفاده می‌شود همیشه بیشتر از انواع دیگر روست می‌شده است. درجه روست مدیوم دارک، طعمی ایجاد کرده است که مردم به آن عادت کرده‌اند. این طعم را نمی‌توان با قهوه‌ای با روست مدیوم ایجاد کرد.

⇠ قهوه مخصوص اسپرسو با شیر بهتر می‌شود: اگر بخواهید اسپرسو را به عنوان پایه برای نوشیدنی‌های دیگری مثل لاته یا کاپوچینو استفاده کنید، لازم است دانه‌های قهوه بیشتر روست شده باشند. این باعث می‌شود طعم قهوه به حالت خامه‌ای شیر غلبه کند که مسئله مهمی است.

⇠ قهوه مخصوص اسپرسو ارزان‌تر است: برای دم کردن قهوه با فرنچ پرس یا فیلتر، قهوه تک‌خاستگاه یا سینگل اورجین گزینه پرطرفدارتری است. در مورد اسپرسو معمولاً از قهوه‌های مخلوط استفاده می‌شود و دلیل آن هم هزینه پایین‌تر است.

⇠ قهوه تک‌خاستگاه گران است. به همین دلیل، منطقی به نظر می‌رسد که از یک قهوه پایه ارزان‌تر، از کشورهایی مثل برزیل و اندونزی، در مخلوط اسپرسو استفاده کنیم.

.

منابع:
.https://homecoffee.ir
.https://cafimafi.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت