ترمیم پارگی کاپشن بادی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
ترمیم پارگی کاپشن بادی در بیرون از خانه

وقتی در جنگل هستید و باران نیز می‌آید، برای خشک نگه‌داشتن شما فقط به کت ضد آب خود احتیاج دارید؛ اما اگر ممکن است وسوسه شوید از نوارچسب برای تعمیر کاپشن خود استفاده کنید، این کار را نکنید. در حال حاضر ممکن است از نفوذ باران جلوگیری کند، اما در واقع می‌تواند به پارچه کاپشن آسیب بیشتری برساند و بعداً ترمیم صحیح آن را دشوار کند.

در عوض، یک راه‌حل تقریباً بدون وزن و سبک به همراه داشته باشید: تکه‌های از قبل برش خورده یا یک رول کوچک از نوار Tenacious
تصمیم بگیرید که می‌خواهید داخل یا بیرون کاپش خود را وصله کنید و بدوزید. دوختن آن از داخل منظره تمیزتری را نتیجه می‌دهد و دوخت‌ها نشان داده نمی‌شوند. درحالی‌که دوختن از سمت خارج پارچه، محافظت بیشتری را ایجاد می‌کند.

وصله کاپشن

اطراف پارگی را تا آنجا که می‌توانید تمیز کنید. اگر در جعبه کمک‌های اولیه خود دستمال مرطوب الکل ایزوپروپیل دارید، از آن برای پاک کردن هرگونه آلودگی یا روغنی که ممکن است از چسبیدن نوار به کاپشن شما جلوگیری کند، استفاده کنید.

نخ‌های آزاد را از اطراف محل پارگی برش دهید.
اگر از نوارچسب مخصوص استفاده می‌کنید، قطعه‌ای را که 25 میلی‌متر عرض و بلندتر از پارگی است برش دهید. گوشه‌ها را گرد کنید تا از بلند شدن نوار جلوگیری شود.

کاپشن خود را بر روی یک سطح سخت و صاف قرار دهید و لبه‌های پارگی را تا جایی که ممکن است به‌آرامی به سمت داخل بچرخانید.

پشت نوارچسب را جدا کرده و آن را روی پارگی قرار دهید. از وسط به بیرون فشار دهید تا چین‌وچروک‌ها یا حباب‌های هوا برطرف شود و نوار کاملاً صاف شود.

می‌توانید بلافاصله کاپشن خود را بپوشید. اگرچه چسب پس از 24 ساعت به مقاومت کامل خود می‌رسد.

.

ترمیم پارگی کاپشن بادی در خانه

وقتی در جنگل نیستید، چند گزینه دیگر برای اصلاح ژاکت پاره شده خود دارید، ازجمله بردن آن به نزد یک تعمیرکار حرفه‌ای.اگر هنوز هم می‌خواهید این کار را انجام دهید، می‌توانید با استفاده از دستورالعمل‌های بالا وصله‌ای را اعمال کنید. یا برای رفع دائمی‌تر، این مراحل را دنبال کنید:

کاپشن خود را روی یک سطح صاف قرار دهید.

یک پارچه یا پنبه را به الکل آغشته کرده و اطراف پارگی را، چه در داخل و چه در بیرون کاپشن، با دقت تمیز کنید.

برای ترمیم پارگی کاپشن بادی، لبه‌های پارگی را به هم نزدیک کنید.

یک لایه‌نازک درزگیر بر پایه یورتان را روی وصله پارچه‌ای و قسمت پاره شده لباس فشار دهید.

وصله را محکم بر روی پارگی قرار دهید و آن را از مرکز صاف کنید تا چین‌وچروک یا حباب برطرف شود.

بگذارید محل تعمیر شما به مدت یک‌شب خشک شود.

ژاکت یا شلوار شما اکنون آماده پوشیدن است.

اگر از محل سوراخ شدگی کاپشن نخ به بیرون زده شده است، آن را بیرون نکشید؛ زیرا منجر به بیشتر شدن پارگی و بزرگ شدن سوراخ آن می‌شود. مطالعه مقاله تعمیر سوراخ لباس نیز در حل این مشکل به داد شما می‌رسد.

دوختن و ترمیم پارگی کاپشن بادی

به‌طورکلی ایده خوبی نیست که کاپشن بادی و ضد آب را که پارچه آن پاره شده است را بدوزید؛ زیرا در ساخت این کاپشن‌ها از پارچه‌های سبک‌وزن و نایلونی استفاده می‌شود که هرچقدر هم نخ و سوزن استفاده‌شده ظریف باشند، باز هم سوراخ‌های ایجادشده در اثر دوختن روی پارچه بسیار بزرگ خواهد شدند و همین امر باعث می‌شود تا در اثر پوشیدن و کشیده شده در همان محل دوباره پارگی به وجود آید.

اما اگر درز کاپشن در محل دوخت‌ها باز شده باشد، می‌توانید آن را با نخ و سوزن بدوزید و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

برای ترمیم پارگی کاپشن بادی از نوارچسب، نوارچسب مخصوص و وصله‌های پارچه‌ای می‌توانید استفاده کنید.

نوار داکت

برای تعمیرات مزرعه‌ای، یعنی در جایی که شما خیلی سریع و فقط باید یک سوراخ کوچک را رفع کنید، راه‌حل کلاسیک این است که مقداری نوار را روی پارگی بچسبانید. نوارچسب یا نوار گاف به‌طورکلی عملکرد خوبی دارد، زیرا به بیشتر پارچه‌ها می‌چسبد و از مواردی است که اکثر کوهنوردان در مواقع اضطراری آن را با خود به همراه دارند.

اگر قسمت زیرین کاپشن شما پاره شده، یک نوارچسب به‌اندازه کافی بزرگ بردارید تا بتواند پارگی را بپوشاند و آن را بااحتیاط روی قسمت آسیب‌دیده بچسبانید. نوار را صاف کنید تا از خوب چسبیدن آن اطمینان حاصل کنید.
تعمیر شما احتمالاً عالی به نظر نخواهد رسید، اما مؤثر خواهد بود.

توجه داشته باشید که نوارچسب به‌سختی پاک می‌شود. اگر می‌خواهید هنگام بازگشت به تمدن، کاپشن را به‌طور حرفه‌ای تعمیر کنید تا می‌توانید از چسب کمتر استفاده کنید.
نوارچسب شاید ظریف نباشد، اما کار می‌کند!

.

نوار تعمیر در ترمیم پارگی کاپشن بادی

یک راه‌حل ظریف‌تر از نوارچسب استفاده از یک نوار مخصوص تعمیر ضد آب است. نمونه‌های خوب آن نوار ترمیم‌کننده Gorilla Clear، نوار توف Stormsure یا نوار مقاوم McNett Gear Aid است. همه نسبتاً ارزان و به‌طور گسترده در دسترس هستند. نوار تعمیراتی دارای پی‌وی‌سی واضح و همچنین انواع نایلون مشکی یا رنگی و نایلون ripstop است. این امر مطابقت با پارچه‌های مختلف را آسان می‌کند. استفاده از این نوارها یکی از بهترین راه‌حل‌های ترمیم پارگی کاپشن بادی است.

یک قیچی بردارید و یک نوار تعمیر را به‌اندازه برش دهید، در اطراف پارگی حدود 6 میلی‌متر / ¼ اینچ حاشیه بگذارید. فراموش نکنید که گوشه‌های نوار را دور بزنید. با این کار محکم نگه داشته می‌شود و از بلند شدن آن جلوگیری می‌کند.

کاپشن را در اطراف ناحیه آسیب‌دیده صاف کنید، اطمینان حاصل کنید که پارچه تمیز و خشک باشد. نوار را روی پارگی قرار دهید و محکم فشار دهید. نوار را از داخل به لبه‌های خارج صاف کنید.

گزینه سوم خرید یک بسته از وصله‌های تعمیر نایلون است. این‌ها توسط تعدادی از شرکت‌ها ازجمله McNett Gear Aid، Kleiber، Down Jacket Repair، Prym و Dritz ساخته‌شده‌اند. آن‌ها در رنگ‌های متنوعی موجود هستند. بیشتر آن‌ها خود چسب هستند و نیازی به چسب زدن را از بین می‌برند.
اگر فکر می‌کنید آسیب به ژاکت شما خیلی زیاد است و خود نمی‌توانید آن را درست کنید، هرگز نترسید …می‌توانید گزینه‌های زیر را امتحان کنید.

.

با سازنده تماس بگیرید

اولین گزینه شما این است که با تولیدکننده کاپشن تماس بگیرید تا بررسی کنید آیا خدمات تعمیر ارائه می‌دهند یا خیر. بسیاری از آن‌ها می‌توانند کمک کنند. متخصصان داخلی آن‌ها می‌توانند با همه‌چیز از وصله‌ها گرفته تا تعویض و دوخت مجدد کل صفحات پارچه‌ای کنار بیایند.

اگرچه استفاده از سرویس تعمیرات رسمی گاهی هزینه‌بر است، اما مارک‌ها معمولاً می‌توانند رنگ و انواع پارچه را مطابقت دهند. این بدان معناست که تعمیرات رسمی بعید به نظر می‌رسد که بد باشد و یا منجر به افت عملکرد لباس شود.

.

منابع:

.https://vasetkala.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت