روشهای گشاد کردن شلوار جین تنگ

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

لباس‌های جین به دلایل متعددی ممکن است بزرگ و گشاد شوند مثلا ممکن است قسمت زانوی آن بر اثر پوشیدن طولانی مدت زانو بیندازد و یا شلوار شما مربوط به زمانی باشد که دو سایز بزرگ‌تر بوده‌اید. در هر صورت اگر شلواری انتخاب کرده‌اید که قد مناسبی دارد اما کمی به تن شما گشاد است می‌توانید به روش‌های خاصی آن را تنگ کنید چون الیاف جین این قابلیت را دارند که مجددا جمع شوند و شکل بگیرند. البته برای جلوگیری از گشاد شدن و زانو انداختن شلوار جین سعی کنید همیشه شلواری تهیه کنید که 5 تا 10 درصد از الیاف آن را الاستین تشکیل داده باشند. الاستین با خاصیت کشسانی مانع از گشاد شدن و زانو انداختن شلوار می‌شود و مدت طولانی‌تر نو باقی می‌ماند. در هر صورت اگر شلوار شما به هر دلیلی گشاد است می‌توانید با یکی از سه روش زیر آن را تنگ و اندازه کنید.

.

شلوار را با آب داغ بشویید:

برای اندازه کردن شلوار جین گشاد شما می‌توانید آن را با آب داغ بشویید. اگر شلوار جین شما کمی گشاد شده و یا زانو انداخته است آن را در ماشین لباسشویی بیندازید و تنظیمات دمای آب را در بالاترین دمای ممکن قرار دهید. این روش برای شلوارهایی که بیش از 95 درصد از الیاف آن را الیاف نخی تشکیل داده باشد بهترین روش است چون الیاف نخی در اثر حرارت به خوبی جمع می‌شوند و شکل می‌گیرند. اما اگر شلوار شما تیره است و رنگ پس می‌دهد بهتر است این روش را به کار نبرید چون حرارت زیاد آب، باعث می‌شود شلوار رنگ بیشتری پس بدهد و بور شود.

.

شلوار مرطوبتان را بپوشید    

شلوار خود را با آب بشویید و هنگامی که هنوز مرطوب است آن را بپوشید و با آن راه بروید تا جا باز کند و برایتان گشاد شود.

.

ضربه زدن

برای گشاد شدن شلوار لی با چیزی مانند کفش کتونی به آن ضربه بزنید بد نیست.

.

پوشیدن شلوار در خانه

اگر بتوانید شلوار لی تنگ خود را در خانه بپوشید کم کم جا باز می‌کند و فشار کمتری به پاها وارد می‌کند و هر روز احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

اگر می‌خواهید شلوار لی تان برای شما کمی گشاد شود، شلوارتون رو بپوشید و کمی نرمش کنید تا جا باز کند.

.

دوختن یک تکه کش کوچک

اگر شلوار شما برایتان از قسمت کمر تنگ است قسمت کمر شلوار خود را قیچی زده و یک تکه کش به آن اضافه کنید.

.

شلوارتان را کمی بکشید

آسان ترین روش برای گشاد کردن شلوار لی این است که آن را با آب ولرم مرطوب کرده و روی زمین پهن کنید سپس شلوار را زمانی که مرطوب است به هر طرفی که می‌خواهید بکشید تا برایتان گشاد شود و نگران نباشید. اگر شلوار اندازه شما نشد دوباره آن را با آب ولرم خیس کنید و بکشید.

.

در وان آب گرم بنشینید

برای گشاد شدن شلوار جین خود ابتدا شلوار جینتان را بپوشید و همانطور که شلوار به پا دارید درون وان آب گرم بنشینید سپس شلوار را از پا خارج کنید و اجازه دهید تا خشک شود . آب گرم سبب کش آمدن الیاف پارچه و شل شدن و گشاد شدن آن می‌شود.

.

شلوار را در خشک کن ماشین لباسشویی قرار دهید

همان طور که گفتیم حرارت باعث جمع شدن الیاف نخی می‌شود و این کار باعث می‌شود که شلوار گشاد شما تنگ شود. پس اگر شلوار جین شما به تنگ شدن بیشتری نیاز دارد پس از شستشوی آن در آب داغ، آن را داخل خشک کن ماشین لباسشویی انداخته و تنظیمات خشک کن را در بالاترین دمای ممکن قرار دهید. این کار باعث می‌شود که شلوار شما باز هم تنگ‌تر شود و به سایزی که مد نظر شما است برسد.

.

کمر شلوار را با احتیاط جدا کنید

گاهی به علت چاقی در قسمت شکم، تنها قسمت تنگ شلوار جین شما کمر آن است و این مساله باعث می‌شود که کمر شلوار به سادگی بسته نشود و به شکم فشار وارد کند. در این شرایط جدا کردن کمر شلوار می‌تواند مشکل را حل کند اما این کار نیاز به کمی تخصص در خیاطی دارد و اگر در این مورد به خودتان مطمئن نیستید بهتر است به یک خیاط مراجعه کنید تا تغییرات لازم را در شلوار شما اعمال کند و کمر شلوار را کمی پایین‌تر از خط شکم بدوزد.

.

منابع:

.https://www.araiesh.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت