. اول از همه به چند تیکه پارچه نیاز دارید. پارچه‌های استرچ یا پارچه هایی که خاصیت کشسانی بالا دارند برای تعمیر پارگی‌های شلوار جین بهترین گزینه اند.

. تیکه‌های پارچه رو بسته به میزان خلاقیت خودتون به هر شکلی که دوست دارید با قیچی ببرید. حواستون باشه قبل از بریدن متناسب با اندازه محل پاره شدگی لباس قیچی کنید. برای راحتی کار می‌توانید با صابون خیاطی یا ماژیک طرح دلخواهتون رو روی پارچه بکشید و بعد شروع به قیچی کردن بکنید.

. در مرحله بعدی باید از پشت لباسی که سوراخ شده تکه پارچه تون رو کوک بزنید. حواستون باشه اگه پارچه تون کشیه، با سوزن تکه پارچه رو فیکس کنید تا کج دوخته نشود.

. و حالا خیلی ساده شروع به کوک زدن کنید.

. می‌توانید با ماژیک مخصوص پارچه طرح هایی هم مطابق میل خودتون به پارچه اضافه کنید.

.

روش دوم: تعمیر سوراخ و پارگی شلوار جین

. بهتر یه شانس دوباره به شلوار جین هایی سوارخ شده بدید. برای این  کار احتیاج به یه تیکه کوچیک پارچه لی یا یک پارچه ضخیم مثل کتان دارید. پارچه ای که برای وصله پینه کردن انتخاب می‌کنید باید ابعادی بزرگ تر از ابعاد سوراخ شلوارتون داشته باشه تا کامل آن را بپوشاند

. حالا با کوک زدن شروع به دوختن کنید. برای این نوع وصله پینه کردن احتیاجی نیست که خیلی نگران دیده شدن کوک‌ها باشید.

. موتور خلاقیتتون رو روشن کنید و با نخ‌های رنگ دیگه طرح‌های جذاب ایجاد کنید.

. می‌تونید برای اینکه کارتون رو حرفه ای تر کنید جاهای دیگه‌ی شلوارتون رو هم به صورت تزیینی کوک بزنید.

.

روش سوم: پوشاندن لکه‌های غیر قابل شستشو

. یه سری تاپروش تروش‌ها و تی شرت‌ها هم هستند که لکه‌های قدیمی روشون موندگار شده و با هیچ ترفندی پاک نمیشن. با این ترفند ساده می‌تونید این لکه‌ها رو مخفی کنید.

. می‌تونید یه سر به خرازی محله تون بزنید و کلی وسایل باحال برای تزیین لباس پیدا کنید. با توجه به اندازه لکه لباستون می‌تونید چیزهای جالبی پیدا کنید.

. تکه هایی که از خرازی خریدید رو روی لکه‌های لباستون با سوزن ته گرد فیکس کنید. برای اینکه کارتون حرفه ای تر به نظر برسه جاهایی هم که لکه ای نداره رو هم کار کنید تا طبیعی تر به نظر برسه.

. بعد با سوزن کوک بزنید. تا جایی که می‌تونید سعی کنید تمیز این کار رو انجام بدید.

.