روش گشاد کردن لباس تنگ

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

لباس تان تنگ شده؟ ماشین لباس شویی خرابش کرده؟ به هر دلیلی ممکن است یک روز ببینید بلوزی که همیشه می‌پوشیدید، برایتان تنگ شده است. چگونه میتوان لباس‌ها را گشاد کرد؟

گشاد كردن لباس

تیشرت محبوبی که برای تان تنگ شده را از کمد در آورید، لباسی که از مدت‌ها قبل می‌خواستید بخرید اما نخریدید، چون اندازه تان نبوده را هم بخرید! با این روش ساده هر لباس تنگ و کوچکی را طوری گشاد و اندازه کنید که انگار از اول برای تن شما دوخته شده بوده!

.

به چه چیزهایی نیاز داریم؟

– یک لباس خیلی تنگ!
– بشکاف
– نخ و سوزن
– قیچی تیز
– سوزن ته گرد
– متر
– اتو
– مقداری پارچه (پارچه ای را انتخاب کنید که به رنگ یا طرح پارچه لباس شما بیاید، از رنگ‌های متضاد هم می‌توانید استفاده کنید! استفاده از پارچه لباس‌های قدیمی تان هم فکر خوبی است!)

.

مرحله اول:دکمه‌های سر آستین را جدا کنید و دوباره وصل شان کنید

به وسیله بشکاف دوخت دکمه‌های سر آستین را بشکافید و آنها را جدا کنید. مواظب باشید که در هنگام کار با بشکاف، به پارچه لباس آسیب نزنید و آن را پاره نکنید. این کار را با حوصله انجام دهید. حالا دکمه‌ها را دوباره در نزدیکی لبه آستین، به لباس بدوزید. این کار باعث می‌شود سر آستین گشاد تر شود و مچ دست تان فضای بیشتری در آستین داشته باشد. خب مشکل آستین‌ها که حل شد!

.

مرحله دوم:پشت لباس را ببرید!

لباس را روی سطح صافی، طوری پهن کنید که قسمت عقبی آن رو باشد. حالا به وسیله متر وسط قسمت پشتی لباس را پیدا کنید و علامت بزنید. حالا قسمت پشتی را با قیچی ببرید تا به قسمت سر شانه برسید. سر شانه را نبرید.

.

مرحله سوم:لبه‌ها را اتو بزنید

لبه‌های قسمت بریده لباس را به اندازه 1٫5 سانتی متر داخل بدهید و روی آن را اتو کنید تا صاف بایستد.

.

مرحله چهارم:پارچه را بیاورید!

پارچه ای که با لباس تان هماهنگ باشد را انتخاب کنید (از پارچه‌های توری یا گیپور هم می‌توانید استفاده کنید، نمای خوبی به کار می‌دهند!)
نکته:اگر می‌خواهید از پارچه یک لباس قدیمی تان استفاده کنید، می‌توانید با بقیه پارچه، برای قسمت پایینی لباس هم حاشیه ای بدوزید!

.

مرحله پنجم:پارچه را فیکس کنید

قسمت پشتی بریده شده لباس را به اندازه دلخواه (به مقداری که دیگر برای تان تنگ نباشد) باز کنید. پارچه ای که تهیه کرده اید را زیر قسمت باز شده، از سمت درست (از روی پارچه) آن، قرار دهید. حالا به وسیله سوزن ته گرد، پارچه را روی لباس فیکس کنید. در این مرحله می‌توانید لباس را پرو کنید تا ببینید به اندازه کافی گشاد است یا باز هم باید گشاد تر، و یا برعکس تنگ ترش، کنید. اگر اندازه لباس خوب بود به مرحله بعد بروید!

.

مرحله ششم:بدوزید

با استفاده از چرخ خیاطی یا حتی به وسیله دست، لباس را از قسمت لبه‌ها به پارچه ای که اضافه کردید، بدوزید. برای دوخت از نخی هم رنگ لباس استفاده کنید و سعی کنید دوختی تمیز و راست بزنید. حالا سوزن‌های ته گرد را از لباس بیرون بیاورید.

.

مرحله هفتم:اضافه‌های پارچه را ببرید

لباس را به پشت بر گردانید و قسمت‌های اضافه پارچه را با دقت ببرید. مواظب باشید که محل دوخت را نبرید. یک لبه 1٫5 سانتی متری از محل دوخت، از پارچه نگه دارید تا پارچه نخ کش نشود. در صورتی که می‌خواهید از کارتان مطمئن شوید، این لبه را سر دوزی کنید تا کار تمیز تر در بیاید و لباس در شستشو نخ کش نشود.

خب! حالا لباسی دارید که نه تنها به خوبی اندازه شما است و بر تن می‌نشیند، بلکه قسمت پشتی آن هم بسیار زیبا است!

با این روش ساده دیگر نگران چاق شدن و اندازه نشدن لباس هایتان نباشید! چاق شوید و آنها را هم با خودتان بزرگ تر کنید!

.

چگونه لباس مجلسی تنگ را گشاد کنیم؟

لباس‌های مجلسی بخش دوست داشتنی کمد هر خانمی هستند. لباس‌هایی کمی گران‌تر که شاید کمتر هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. گاها پیش آمده بعد از مدتی نسبتا طولانی در کمد را روی لباس مجلسی‌ای قدیمی و محبوب باز کرده‌اید و در کمال تعجب دیده‌اید لباسی که یک روزی اندازه‌تان بوده است و در آن درخشیده‌اید، دیگر اندازه‌تان نیست! مطمئن باشید کمدتان، یک کمد جادویی نیست و خودتان تغییر کرده‌اید. تفاوتی ندارد که کمی چاق‌تر، یا باردار شده باشید. حتی ممکن است بعضی از لباس‌ها با جنس‌های خاص، بعد از شستشو گشاد شوند؛ اما این دلیل موجهی برای خداحافظی با لباس مجلسی محبوبتان نیست! در ادامه، رادیومدا روش‌هایی را معرفی می‌کند که بدون دردسرهای لاغر شدن و خیاطی بتوانید لباس مجلسی تنگ را گشاد کنید.

در انتها اگر هیچ‌کدام از روش‌ها برایتان مناسب و کارساز نبود، کمدا برای کمک به شما اینجاست. لباس مجلسی‌ای که تنگ شده را در اپلیکیشن کمدا بفروشید و حتی شاید بتوانید یکی مثل آن را پیدا کنید! چون در اپلیکشین کمدا، درِ کمد هزاران دختر شیک‌پوش و خوش‌تیپ به روی شما باز است!

استفاده از درزها برای گشاد کردن لباس مجلسی تنگ

اولین و راحت‌ترین راه برای گشاد کردن لباس‌های تنگ، باز کردن درز لباس است. درزها را در ناحیه‌ی تنگ شده باز کنید و چند میلی‌متر دورتر از رد دوخت قبلی- تا جایی که پارچه‌ی اضافی وجود دارد و تنگی لباس را برای شما رفع می‌کند- دوباره بدوزید. با این کار چند میلی‌متر به محیط لباس اضافه کرده‌اید و لباس مجلسی دیگر برای شما تنگ نخواهد بود.

باز کردن چین‌ها و پلیسه‌ها برای گشاد کردن لباس مجلسی

شاید پیراهن یا دامنی داشته باشید که چند سال پیش وقتی چین هنوز مد بود، خریده‌اید. شاید هم به تازگی چنین لباسی تهیه کرده‌اید اما ناگهان لباس برای شما تنگ شده است. نگران نباشید! اگر چین و پلیسه‌ها ریز و زیاد هستند، با باز کردن منظمِ تعداد خیلی کمی از آن‌ها، می‌توانید لباس مجلسی را به سایز فعلی‌تان تبدیل کنید. چین و پلیسه‌ها درشت هم که باشند، می‌توانید با کوچک کردن آنها و دوختن دوباره هم چین‌ها را حفظ و لباس را هم اندازه‌تان کنید.

 

.

منابع:

.https://namnak.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت