مواد لازم برای تهیه خورشت پیاز

زمان پخت 180
پیاز 1 عدد درشت
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
رب انار 1 قاشق غذاخوری
سینه مرغ 2 عدد خرد شده
نمک، فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم

یکی از غذاهای خوش طعم و لذیذی که کمتر کسی اسم آن به گوشش خورده خورشت پیاز می‌باشد که طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد. اگر طرز پخت و فوت و فن‌های تهیه خورشت پیاز را آموزش ببینید می‌توانید این غذای خوشمزه را به عنوان وعده غذایی اصلی در شام یا ناهار میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید. البته بعضی از قسمت‌های تهیه این غذا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود قسمتی از آن را تغییر دهید. بعضی‌ها این خورش را با غلظت بیشتر دوست دارند پس بیشتر آن را حرارت می‌دهند و بعضی‌ها آبکی تر می‌پسندند.

ولی به طور کلی دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد و سریع تهیه می‌شود و می‌توانید آن را هم در کنار نان و هم در کنار انواع پلو میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

در ادامه مواد لازم برای تهیه خورشت پیاز را مشاهده خواهید کرد و سپس طرز تهیه خورشت پیاز را به شما آموزش می‌دهیم.

توجه داشته باشید که مقدار مواد اولیه با نسبت‌های حساب شده مشخص شده و اگر بخواهید مقدار بیشتری از این خورش تهیه کنید باید با رعایت نسبت هایی که بین مواد اولیه قرار دارد مقدار آنها را افزایش دهید تا طعم غذا دلخواه شما باشد.

 

 طرز تهیه خورشت پیاز

به منظور تهیه این خورشت خوشمزه و لذیذ باید ابتدا مقداری روغن زیتون داخل یک قابلمه ریخته و روی شعله متوسط گاز بگذارید تا گرم شود. سپس پیازها را به آن اضافه کرده و داخل روغن تفت بدهید و شعله را ملایم تر کنید و قطعه‌های مرغ را داخل آن قرار دهید و تفت دهید و بعد کمی نمک و فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید تا طعم بگیرد و بعد آنها را تفت دهید تا تکه‌های مرغ سرخ شود.

بعد از اینکه مرغ سرخ شد، باید مقداری رب گوجه فرنگی و رب انار را با یکدیگر مخلوط کرده و به مرغ‌ها اضافه کنید تا سرخ شود و بعد مقداری آب اضافه کنید تا حدی که روی مرغ‌ها را بگیرد و در قابلمه را بگذارید و حدود 3 ساعت منتظر بمانید تا خورشت پیاز شما بپزد و جا بیفتد.

برای تزیین خورش هم می‌توانید مقداری زرشک، جعفری و شوید تازه روی آن قرار دهید و در کنار نان یا انواع پلو و یا برنج کته آن را میل کنید.

وقتی که شما رب را سرخ کنید باعث می‌شود که طعم خامی از آن گرفته شود و تاثیر بدی روی طعم نهایی غذا نداشته باشد.

همچنین غذای شما خوش رنگ تر خواهد شد. اگر علاقه مند به غذاهای شیرین نیستید می‌توانید رب انار را بیشتر بریزید تا طعم بهتری پیدا کند و اگر هم علاقه‌مند به استفاده از ادویه جات بیشتر داخل غذا هستید می‌توانید کمی ادویه کاری، ادویه خورشتی و مقداری دارچین داخل غذای خود بریزید.

.