سوهان برقی چیست و چگونه کار می‌کند؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
این وسیله که پیش تر به آن مته گفته می‌شد، ابزاری است که توسط آرایشگرهای ناخن یا همان ناخن کارها برای سرعت بخشیدن، ساده سازی یا آسانتر کردن برخی خدمات ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوهان‌های برقی به ناخن کارها این امکان را می‌دهد که بخش هایی از ناخن که به سختی قابل دسترسی نیستند، سوهان کشیده و آن‌ها را مرتب سازند.
با استفاده از سوهان‌های برقی شما می‌توانید روش‌های سوهان کشیدن متفاوتی را روی ناخن‌ها پیاده سازی کنید، ضمن آنکه با سرعت و راحتی بیشتری این کار را انجام دهید، ضمن آنکه این کار با دقت و مهارت بسیار بالاتری نسبت به سوهان‌های معمولی صورت می‌گیرد. البته لازم است بدانید که استفاده از سوهان برقی نیاز به آموزش دارد و در صورتی که اصول استفاده از سوهان برقی را بدانید، کاملا بی‌خطر خواهد بود.
همان طور که می‌دانید، انواع مختلفی از سوهان‌های برقی در بازار وجود دارد که برخی از آن‌ها با توجه به نیاز افراد، خانگی هستند و برخی دیگر حرفه ای تر و برای استفاده در سالن‌های زیبایی و ناخن کارهای خبره طراحی شده اند. آن دسته از سوهان‌های برقی حرفه ای، دارای سرهای متعددی هستند که می‌توانند برای مانیکور و پدیکور و سوهان کشیدن به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرند.
چنانچه قصد خرید چنین سوهانی را دارید، می‌بایست به جنس مته ای که در این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، توجه نمایید تا از نظر کیفیت و مقاومت، آن چه را که مد نظر دارید را در اختیارتان قرار دهد. در غیر این صورت، بر اثر استفاده از سوهان برقی، خواهید دید که این دستگاه کیفیت و کارایی خود را از دست می‌دهد و شما دیگر نمی توانید ناخن‌های خود را به خوبی سوهان بزنید.
ضمنا خوب است بدانید که این دستگاه، یکی از مهم ترین و اصلی ترین دستگاه‌ها برای کاشت ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از کاشت ناخن، ناخن کارها از این دستگاه به منظور ناهمواری‌های ایجاد شده روی ناخن استفاده می‌کنند تا سطح ناخن را صاف کنند.

نحوه کارکرد

در سر دستگاه، قلمی تعبیه شده است که بعد از روشن شدن دستگاه، به سرعت می‌چرخد و همانند سوهان عمل می‌کند. این قطعه باز و بسته می‌شود و می‌تواند با توجه به نیاز افراد، قلم تغییر یابد.
حین خرید سوهان برقی به این نکات توجه کنید:

  • سوهان‌های پدالی سرعت عمل فرد را بالا می‌برد اما این نوع از سوهان‌ها اغلب برای سالن‌های زیبایی کاربرد بیشتری دارند.
  • سوهان هایی با دور موتور حداقل 20 هزار RPM، سوهان‌های بهتری هستند.
  • سوهانی را خریداری کنید که سری آنها قابل تعویض باشد. توجه داشته باشید که سرهای ظریف سوهان برای سوهان زدن ریشه ناخن، سری‌های مستطیلی برای تیپ و ترمیم ناخن، سری‌های چاق و سمباده ای برای مونیکور و پدیکور و همچنین سری‌های سفید برای تمیز کردن ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • میزان قدرت سوهان برقی، به نوک دستگاه و همچنین تعداد چرخش آن در هر دقیقه بستگی دارد. این امر می‌تواند روی قیمت و کیفیت سوهان برقی تاثیر زیادی داشته باشد. دراقع هرچه سرعت و قدرت سوهانبرقی در دقیقه بیشتر باشد، کیفیت دستگاه بیشتر خواهد بود.

سخن پایانی

بیش از دو دهه است که ناخن کارها از سوهان‌های برقی برای انجام انوع خدمات ناخن و زیباسازی آن‌ها استفاده می‌کنند. با این وجود در چند سال اخیر تعداد زیاد و انواع مختلفی از سوهان‌های برقی تولید شده‌اند که هر کدام برای منظوری وارد بازار شده اند. اگر شما می‌خواهید به سرعت و با دقت ناخن‌های خود را در خانه سوهان بکشید، می‌توانید از سوهان‌های برقی خانگی استفاده نمایید، در غیر این صورت می‌توانید با مراجعه به سالن‌های زیبایی، ناخن‌های خود را زیبا کرده و دستانی جذاب داشته باشید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت