بهترین راهکارهای داشتن ناخن‌های زیبا

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
ناخن‌ها در زیبایی دست‌ها تاثیر زیادی دارند. به همین دلیل است که خانم‌ها از روش‌های مختلفی برای داشتن ناخن‌های سالم استفاده می‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با راهکارهای داشتن ناخن‌های زیبا آشنا کنیم:

از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید

یکی از راهکارهای داشتن ناخن‌های زیبا استفاده از مرطوب کننده‌ها است. هنگام مالیدن لوسیون و مرطوب کننده‌ها روی پوست خود، حتما آن‌ها را به کوتیکول ناخن هایتان نیز بزنید. شستشوی منظم دست یا استفاده از ضد عفونی کننده‌های دست می‌تواند به سرعت پوست و ناخن شما را خشک کند، بنابراین سعی کنید در صورت امکان بعد از هر بار شستشو دست‌ها و ناخن‌های خود را مرطوب کنید. روغن نارگیل برای مالیدن به ناخن‌ها و کوتیکول‌های شما گزینه‌های بسیار عالی است.

راهکارهای داشتن ناخن‌های زیبا ؛ به کوتیکول‌های ناخن خود اهمیت دهید

به نظر می‌رسد کوتیکول‌ها مانعی برای رشید باکتری‌ها هستند و قیچی کردن آن‌ها می‌تواند منجر به عفونت‌های دردناک شود. شما می‌توانید با برش تنها قسمت‌های مرده و خشک کوتیکول‌های ناخن، به سلامت ناخن‌های خود اهمیت دهید. اگر می‌خواهید مانیکور انجام دهید، قبل از استفاده از روغن نارگیل و یا روغن زیتون، اضافی کوتیکول ناخن هایتان را برش زنید.

از استفاده از لاک‌های ناخن بی‌کیفیت بپرهیزید

لاک‌های ناخن بی‌کیفیت به طور معمول حاوی مواد شیمیایی بسیار سمی مانند تولوئن، دیبوتیل فتالات، دی متیل و دی اتیل فتالات، کافور و فرمالدئید هستند. خوشبختانه کمپانی‌های بسیار قدرتمندی در زمینه تولید انواع لوازم آرایشی به خصوص لاک‌های ناخن وجود دارند که شما می‌توانید از محصولات آن‌ها استفاده کرده و کمترین آسیب را به ناخن‌های خود وارد سازید.

از ریموورهای خوب استفاده کنید

اگر دوست دارید به طور مرتب لاک بزنید و یا اینکه کاشت ناخن داشته باشید، بهتر است از ریموورهای لاک باکیفیت استفاده کنید. چرا که مواد مضر موجود در ریممورها می‌توانند آسیب‌های جدی به ناخن‌های شما وارد سازند. با این کار می‌توانید سلامت ناخن‌های خود را حفظ کرده و ناخن‌های زیبایی داشته باشید.

راهکارهای داشتن ناخن‌های زیبا ؛ رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

یکی دیگر از راهکارهای داشتن ناخن‌های زیبا، بهره گیری از رژیم غذایی مناسب است. پروتئین‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند برای سلامت ناخن‌های شما بسیار مناسب باشند. خوردن غذاهای دارای ویتامین B شکنندگی ناخن‌ها را کاهش می‌دهد. روی از به وجود آمدن لکه‌های سفید روی ناخن‌ها شما را خلاصی می‌دهد. آهن و کلسیم آن‌ها را محکم و سفت می‌کند. ویتامین‌های A و C مانع از خشک شدن ناخن‌ها می‌شود. ضمنا نوشیدن آب زیاد به مرطوب شدن ناخن‌های شما کمک می‌کند.

قبل از لاک زدن از بیس کت استفاده نمایید

اگر می‌خواهید ناخن‌های زیبا و سالم داشته باشید، بهتر است قبل از لاک زدن، روی ناخن‌های خود بیس کت بزنید. بیس کت‌ها از آسیب رسیدن به ناخن‌های شما طی لاک زدن جلوگیری می‌کند ضمن آنکه می‌تواند ماندگاری لاک ناخن شما را افزایش دهد. بیس کت‌های اسنس بهترین نمونه‌های لاک‌های پایه هستند که شما می‌توانید پیش از لاک زدن از آن‌ها استفاده کنید. با مراجعه به لینک زیر می‌توانید بیس کت‌های اسنس را با قیمت مناسب خریداری نمایید:

سخن پایانی

اگر می‌خواهید دست هایی جذاب داشته باشید، می‌توانید از راهکارهای داشتن ناخن‌های زیبا که در بالا عنوان نموده ایم، استفاده کرده و ناخن‌های سالمی را به خود هدیه دهید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ناخن‌های خود، از این روش‌ها استفاده کنید تا شاهد تاثیرات شگرف آن‌ها باشید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت