معروف‌ترین سبک‌های نقاشی جهان در یک نگاه

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

معروف‌ترین سبک‌های نقاشی جهان در یک نگاه

در مطالب پیشین گالری لیلیت هرکدام از سبک‌های نقاشی منحصرا معرفی گردید و درباره آن شرح داده شد. اما اگر بخواهیم سبک‌های مشهور نقاشی در جهان را برای هر فردی توضیح دهیم ممکن است ساعت‌ها و حتی روزها زمان ببرد، حتی تضمینی نیست که آن شخص دوباره از شما نپرسد که : «دوست عزیزم، معنی فلان ایسم چه بود؟» آنوقت است که شما مجبور خواهید شد دوباره توضیح دهید! در این مطلب معروفترین سبک‌های نقاشی جهان به همراه تصویر گردآوری شده است.

اگر دقت نمائید در تصویر اصلی که به سبک واقع‌گرایانه (رئالیسم ) کشیده شده است شخصی را می‌بینید که با یک مگس‌کش درحال جدال با یک حشره مگس است، کنار او میزی قرار دارد و محیط اتاق ساده‌ای در پس زمینه به چشم می‌خورد. همین طرح ساده را هنرمند خلاق به سبک‌های نقاشی و هنری دیگر به تصویر کشیده است و جالب به نظر می‌رسد که تشخیص مضمون اصلی در بعضی از سبک‌ها چنان سخت می‌شود که اگر درجریان موضوع نقاشی نباشید حتی بعید به نظر می‌رسد بتوانید حدس بزنید نقاشی درباره چه چیزی است!

همین اصل اساسی تفاوت سبک‌های نقاشی جهان است که بینندگان را مجذوب خود می‌کند و موجب می‌شود برخی از علاقه‌مندان ساعت‌ها به یک اثر هنری می‌نگرند تا مفهوم انگیزه هنرمند نقاش را از اثر هنری او درک کنند.

دیدن منابع مطالب

Realism – واقع‌گرایانه
Impressionism – دریافتگری
Fauvisme – فوویسم
Art Nouveau – هنر نو
Expressionism – بیان‌گرایی
Suprematism – والاگرایی
Dadaism – پوچ‌گرایی
Abstract – انتزاعی
Futurism – فیوچریسم یا آینده‌گری
Cubism – حجم‌گرایی
Metaphysics – مابُعدالطبیعه
Surrealism – فراواقع‌گرایی
Action Painting – نقاشی کنشی
Pop Art – هنر همگانی
Minimalism – ساده گرایی

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت