نکات مهم در نقاشی کتاب کودک (قسمت دوم)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نکات مهم در نقاشی کتاب کودک (قسمت دوم)
نکات مهم در نقاشی کتاب کودک (قسمت دوم)
در قسمت قبل نکاتی مفید و کاربردی در زمینه نقاشی کتاب کودک از زبان دورین مارتس، کسی که در این زمینه فعال است، برایتان مطرح کردیم. در ادامه می‌خواهیم سه نکته دیگر را که به شما می‌کند، نتیجه بهتری در این کار بگیرید بیان کنیم. با ما همراه باشید.

5. یک سبک نقاشی مخصوص به خود پیدا کنید
این رزوها، راه‌ها و رسانه‌های بسیاری برای انجام کارها وجود دارد. اما خب شاید بد نباشید که در گام اول طرح‌هایتان را با دست بکشید. بعد می‌توانید با استفاده از فوتوشاپ طرح‌هایی که با دست کشیده‌اید را رنگ کنید.
نکته‌ای که در طرح‌هایتان رعایت کنید این است که خطوط مرزی اجسام و افراد را پررنگ‌تر و واضح‌تر بکشید. بدین ترتیب برای کپی‌کردن، ویرایش و بارسازی تصاویر، راحت‌تر می‌توانید کارتان را پیش ببرید.
خوب است که برای هر پروژه‌ای که برای نقاشی کتاب کودک شروع می‌کنید، ایده‌های متفاوت و مختلفی داشته باشید تا کارها و طرح‌های تکراری یا شبیه‌ به‌هم ارائه ندهید؛ این موضوع خلاقیت شما را زیر سوال می‌برد. باید طرح‌های هر روزتان متفاوت با روز دیگر باشد. یک روز دیو و یک روز دلبر.

6. یک جفت چشم دیگر همیشه یاری رسان است
گاهی وقتی می‌نویسید یا طرح می‌زنید ممکن است چنان غرق در آن شوید که چیزهایی را که دیگران می‌بینند، نبینید. از یک دوست یا همکار بخواهید نگاهی به کارتان بیاندازد و هرچیزی که به نظرش خوب نیست و نیاز به تغییر دارد بیان کند.
اگر در خانه کار می‌کنید و همکاری در اطرافتان نیست که در مورد کارتان نظر دهد، از دوستان مجازی کمک بگیرید. نمونه کارها را برای یک طراج دیگر بفرستید، آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، به دیگران ایمیل کنید و خلاصه از هر راهی که می‌توانید نظرات متفاوت را بشنوید و در نظر بگیرید.
فراموش نکنید که حتی اگر طرح شما به طور کامل هم رد شود باز هم ابزار و امکانی خوبی برای یاد گرفتن است. پس نا امید نشوید و به کارتان ادامه دهید. اجازه ندهید که تایید نشدن شما را دلسرد کند.

7. مطالعه داشته باشید
کتاب‌های بسیاری وجود دارند که حاوی نکات آموزشی خوبی برای شروع و پیشرفت کار شما به عنوان یک نقاش کتاب کودک هستند، از آن‌ها غافل نشوید. هر روز مطالعه کنید و کار خود را بهبود بخشید.

نکات مهم در نقاشی کتاب کودک (قسمت اول)
نکات مهم در نقاشی کتاب کودک (قسمت دوم)


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت