نقاشی‌هایی از جنس گل و لای رودخانه ها

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نقاشی‌هایی از جنس گل و لای رودخانه ها
به تازگی روش جدیدی برای برگرداندن هزینه سنگین تصفیه آب ابداع شده است: تبدیل لجن‌های سرشار از اکسید آهن به نقاشی توسط هنرمندان.
برخی از معادن زغال‌سنگ زیرزمینی واقع در جنوب اوهایو بیش از یک قرن است که متروکه شده اند ولی با این وجود، هنوز آب‌ها و جریان‌های اطراف به دلیل گل و لای و لجن‌های سمی به رنگ نارنجی روشن در می‌آیند.

از اکسید آهن رنگ دانه‌های قهوه‌ای سوخته بدست می‌آید. این ماده از زمانی که انسان بر دیواره غارها نقاشی می‌کرده، مورد استفاده بوده است.

در نمایشگاه هنری که در 6 مارس 2015 در شیکاگو برگزار شد، Sabraw نشان داد که با استفاده از این روش نقاشی چه آثار خوبی را می‌توان به نمایش گذاشت.

با الهام از چگونگی رسوخ این آلودگی‌ها در جریان‌ها و آب‌ها، سابرا به شباهت‌های میان طرح‌ و نقش‌های خاص در طبیعت که در اندازه‌های ماکرو و میکرو تکرار می‌شوند، اندیشید. یکی از این نقش‌ها رگ‌های بدن انسان است که به رگه‌های روی برگ‌های درختان و دلتای رودخانه‌ها شباهت زیادی دارد. نقاشی‌های او از این الگوها لایه‌ای به ضخامت به بزرگی نیم اینچ بر روی بوم نقاشی است.

البته این کار به هیچ شباهتی به نقاشی با رنگ‌های معمولی که از فروشگاه‌ها خریداری می‌شود، ندارد. به گفته سابرا: «هربخش مشخصات مربوط به خود را دارد. در حال حاضر که پاکسازی رودخانه‌ها در مقیاس کوچکتری انجام می‌شود، هر کدام از رنگ‌ها از شن قسمت‌های مختلف رودخانه و دارای رنگ متفاوت و حتی بوی متفاوتی می‌باشد. بعد از نقاشی هنوز می‌توانید بوی رودخانه را حس کنید.»

این رنگ‌ها به زودی به تولید انبوه می‌رسند. سابرا می‌گوید: «امیدواریم در چند ماه آینده به جایی در تحقیقات برسیم که بتوانیم پاکسازی رودخانه‌ها را در مقیاس‌های وسیع‌تری انجام دهیم و نقاشی‌هایی در اندازه‌های بزرگ‌تر با استفاده از رنگ‌های بدست آمده ارائه دهیم.»

تیم جستجو امیدوار است که این فرآیند منجر به پاکسازی کامل رودخانه‌ها شود. هدف این پروژه تولید یک تن رنگدانه و فروش آن است تا بودجه لازم برای پاکسازی بیشتر رودخانه‌ها فراهم شود. این ارزانترین و سودآورترین پاکسازی خواهد بود که تا بحال شنیده اید.

سابرا عقیده دارد رنگدانه‌های بدست آمده به راحتی قابل حمل هستند و قیمتی معادل 50سنت به ازای هر پوند رنگدانه را برای فروش آن‌ها تخمین می‌زند. او می‌گوید از هر رودخانه روزانه 2000 پوند رنگدانه بدست می‌آید.

معادن متروکه زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که بسیاری از آن‌ها معدن زغال‌سنگ‌اند. سابرا امیدوار است این پروژه بتواند الهام بخش دیگران برای مقابله با مشکلات محلی باشد.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت