نکات مهم در نقاشی کتاب کودک (قسمت اول)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نکات مهم در نقاشی کتاب کودک (قسمت اول)
نکات مهم در نقاشی کتاب کودک (قسمت اول)
آیا به کودکان و همچنین نقاشی علاقمندید و قصد دارید به نقاشی کتاب برای کودکان و نوجوانان بپردازید؟ شما تنها نیستید، هزاران هنرمند و نقاش علاقمند و توانای دیگر نیز هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و به هیچ‌چیز فکر نمی‌کنند مگر خلق آثار بصری برای به تصویر کشیدن رویای زندگی. این نقطه خوبی برای شروع است. از مهارت، دانش و تجربه‌های این هنرمندان در زمینه نقاشی کتاب کودک استفاده کنید و به کار خود جذابیت و به رشد خود سرعت بیشتری ببخشید.
توصیه‌های دورین مارتس (Doreen Marts)، یکی از فعالان در زمینه کتاب کودک را بخوانید و نکات گفته شده را بکار ببرید.

1. پیگیر باشید
وقتی به دنیای کتاب کودک وارد می‌شوید، به این نتیجه خواهید رسید که چقدر نقاشی کردن برای این کتاب‌ها دشوار است. اما نا امید نشوید. نقاشی کنید و طرح‌ها و ایده‌های مختلف را امتحان کنید. با افراد مختلف تماس بگیرید و نظر آن‌ها را بپرسید.
سپس طرح‌ها و ایده‌های خود را که در قالب یک پورتفولیو آماده کرده‌اید به ناشران، هنرمندان و فعالان در این زمینه نشان دهید. کم کم کسانی را پیدا خواهید که شما و سبک کار شما را بپذیرند و کارهایی به شما واگذار شود.

2. از هرچیزی که در اطرافتان وجود دارد، الهام بگیرید
هر چیزی می‌تواند برای شما منبع خلق ایده‌ای تازه برای نقاشی کتاب کودک باشد؛ تلویزیون، آهنگ، یک کتاب دیگر از کودکان، بازی کردن آن‌ها در پارک‌ها و خیابان‌ها، یک لباس بچه‌گانه در فروشگاه و …
منبع الهان هرجایی وجود دارد و فقط کافی‌ست که شما برای پذیرش آن‌ها آمادگی داشته باشید و ذهن خود را برای خلاق بودن آموزش داده باشید.
برای شروع می‌توانید روزانه به برخی وبسایت‌ها و بلاگ‌ها نظیر Pinterest یا Tumblr نگاهی بیاندازید و از اید‌ه‌های آن‌ها الهام بگیرید.

3. به فکر کردن بسنده نکنید، نقاشی کنید
برای این منظور خوب است که یک برگه سفید همیشه همراهتان باشد. یک کاغذ سفید می‌تواند فریبنده باشد و شما را به پیاده ‌سازی آنچه در ذهن دارید، تشویق کند.
شاید باورکردنش سخت باشد اما خیلی از بهترین تصاویری که خاق می‌کنید، در زمان‌هایی خواهد بود که هیچ فکری در ذهنتان وجود ندارد و بی‌برنامه‌ریزی قبلی فقط دست به قلم شده‌اید.
زمانی که تلویزیون نگاه می‌کنید، با تلفن صحبت می‌کنید، استرس درباره چیزی ندارید و خلاصه فکرتان آزاد است طرح‌هایی خواهید زد که متفاوت و جذابند.
با این وجود ممکن است هر بار که می‌خواهید یک پروژه جدید را شروع کنید، ممکن است کمی دچار استرس شوید؛ در این لجظات به خودتان بگویید؛ «فکر نکن، نقاشی کن!» سپس کار را شروع کنید و نتیجه را ببینید.

4. اولین طرح بهترین نخواهد بود!
شکی نیست که وقتی طراحی یک کتاب را شروع کنید، در اولین طرح، بهترین و ایده‌ال‌ترین نتیجه را بدست نخواهید آورد اما مهم این است که آنچه در ذهن داشته‌اید به نوعی پیاده سازی کرده باشید.
با دیدن نواقص درفت اولیه ناامید نشوید. باید این طرح ناقص اولیه را می‌کشیدید تا بعد در گام‌های بعدی بتوانید برای بهتر و جذاب‌تر کردن آن گام‌هایی را بردارید. در غیر اینصورت هرگز نمی‌توانید چیزی را به نتیجه برسانید.
همه چیز با طرح زدن‌های کوچک شروع می‌شود، بعد بازبینی می‌شود، ویرایش می‌شود و در نهایت همان‌چیزی می‌شود که می‌خواستید! حتی شاید بهتر.

نکات مهم در نقاشی کتاب کودک (قسمت اول)
نکات مهم در نقاشی کتاب کودک (قسمت دوم)


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت