راهنمای هات استون ماساژ

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

ماساژ سنگ داغ، ماساژ تخصصی است که در آن درمان با استفاده از سنگ‌های صاف، گرم و با قرار دادن آن‌ها بر روی بدن انجام می‌شود. گرما می‌تواند آرامش بخش باشد و به گرم کردن عضلات سفت کمک کند به طوری که درمانگر می‌تواند عمیق تر، با سرعت و دقت بیشتری کار خود را انجام دهد.

ماساژ سنگ برای انسان‌های با طبع سرد مناسب است. همچنین برای افرادی که تنش عضلانی دارند، اما ترجیح میدهند ماساژ سبک بگیرند مناسب است. حرارت عضلات را شل کرده و اجازه میدهد که درمانگر روی عضلات بدون استفاده ازفشار عمیق کار کند. گرما و وزن سنگ‌ها تاثیر بسزایی در نرم شدن بافت اسپاسم شده دارند و برای همین در درمان از آن‌ها استفاده میشود.

این ماساژ به سرعت در حال پیشرفت است و می‌تواند در آینده ای نزدیک پر مخاطب ترین ماساژ شود. بسیاری از مردم، سنگ‌های داغ رابرای آرامش و تمرکز اعصاب مفید میدانند. برخی هم اثرات معنوی سنگ را برای ذهن روح مفید میدانند.

.

فواید

1- تسکین درد

ماساژ سنگ داغ به طور خاص با تسکین علائم در افراد با مشکلات مختلف، مانند فیبرومیالژیا و سایر اختلالات خود ایمنی مرتبط است. چندین تحقیق از جمله در مورد فیبرومیالژیا و آرتریت روماتوئید با تکنیکهای ماساژ متوسط را با کاهش درد و افزایش دامنه حرکت مرتبط ساختند.

2- رفع استرس

ماساژ یک روش موثر برای رفع استرس است. چندین تحقیق نشان داده است که ماساژ استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد و سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد.

3- افزایش انعطاف مفصل

تنش عضلات می‌تواند ایجاد مشکل کند و درد بیشتری را به سوی مفاصل ببرد. ماساژ به آرام شدن عضلات کمک می‌کند که حرکت کردن را برای شخص آسانتر و راحت‌تر می‌کند. افرادی با اختلالات مفصلی خاص نیز می‌توانند به خصوص از ماساژ سنگ داغ بهره ببرند.

4- کاهش تنش و اسپاسم عضلانی

عضلاتی که تحت تنش و اسپاسم هستند می‌توانند موجب درد زیادی شوند و با زندگی روزانه تداخل ایجاد کنند. کاهش التهاب و تنش در عضلات اسکلتی هم اسپاسم عضلات و هم درد را کاهش می‌دهد. قبلا گفته شد، ماساژ و استفاده از سنگ داغ می‌تواند آرامش عضلات و مفاصل را در بدن تقویت کند و درد و اسپاسم را کاهش دهد.

5- خواب بهتر

بسیاری از افراد نمی‌توانند خوب بخوابند. عواملی همچون استرس، بی‌خوابی و مشغولیت‌های زندگی به این معنی است که آنها بسیار کمتر از 7 تا 8 ساعت خواب توصیه در شب می‌خوابند. بررسی برخی از مقالات در مورد اثر بخشی ماساژ نشان می‌دهد که در ارتقا آرامش و خواب در افراد مسن مفید است.

.

نکات مهم

– حتما برای انجام این ماساژ به شخص متخصص مراجعه کنید. مراکز معتبری که برای بهداشت محل و بهداشت سنگ‌ها اهمیت قائل می‌شوند، بهترین مکان‌ها برای انجام ماساژ با سنگ داغ هستند.

– در زمان استفاده از این نوع ماساژ حتما با درمانگر خود صحبت کنید. اگر فشار بیش از حد یا کمتر از حد معمول بر روی سنگ‌ها اعمال شد یا سنگ‌ها بیش از حد داغ باشند، باید این موضوع را با او مطرح کنید.

– اگر بیماری یا مشکل خاصی دارید که در مورد تاثیر ماساژ بر روی آن اطلاع ندارید، حتما از پزشکتان سوال کنید.

– توجه داشته باشید که تماس دست با بدن ماساژ گیرنده نباید قطع شود پس لوازم مورد نیاز را در نزدیکی خود قرار دهید تا بتوانید در حین ماساژ با یک دست لوازم مورد نیاز خود را بردارید.

– سنگ‌های سرد شده دمای نزدیک به دست شما دارند. برای زمانی که باید با هر دو دست سنگ‌های جدید را روی بدن ماساژ گیرنده قرار دهید سنگ‌های سرد شده را برندارید تا ماساژ گیرنده حس کند دست ماساژور هنوز روی بدنش قرار دارد.

– دمای سنگ‌ها را همیشه با داخل ساعد خود امتحان کنید.

– با یک حوله رطوبت سنگ‌ها را بگیرید و هرگز اجازه ندهید تا آب سنگ‌ها روی بدن ماساژ گیرنده بچکد و بدن او را خیس کند.

– همیشه وقتی اولین سنگ را قرار میدهید باید به ماساژ گیرنده اطلاع دهید ، سنگ را به ارامی روی بدن او قرار دهید و مدتی را اجازه دهید تا بدن او به سنگ آشنا شود.

.

نحوه انجام

در طول ماساژ سنگ داغ یک سری سنگ‌های صاف و گرم را در قسمت‌های خاصی از بدن قرار می‌دهند. این سنگ‌ها معمولا از نوع بازالت هستند که نوعی سنگ آتشفشانی به شمار می‌روند. این سنگ‌ها را بین 130 الی 140 درجه سانتی گراد حرارت داده و استفاده می‌کنند.

.

نحوه استقرار سنگ‌ها :

قرار گیری سنگ‌ها روی بدن به دو روش صورت میگیرد یا سنگ‌ها را روی بدن قرار میدهید یا سنگ‌ها روی تخت قرار میگیرند و فرد روی آن میخوابد. برای روش دوم باید سنگ هایی را انتخاب کنید که زیاد ارتفاع نداشته باشند چون باعث میشود ماساژ گیرنده وقتی روی آنها دراز میکشد درد زیادی را تحمل کند .

برای روش اول نیز برای بسیاری از بخش‌ها بهتر است از سنگ تخت استفاده کنید چون سنگ‌های گرد به خوبی روی بدن نمی مانند و احتمال دارد با کوچک ترین حرکت بیافتند.
.
منابع:
.https://netnevesht.com
.https://redmag.ir
.https://www.payamesalamat.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت