نکات استفاده از واکس جلا دهنده چوب و ام دی اف

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
وسایل چوبی و همینطور ام دی اف عضو جدا نشدنی از وسایل و دکوراسیون خانه هستند و به محیط خانه روح می‌بخشد و مانند سایر وسایل نیاز به نگهداری و محافظت دارند. مجله اینترنتی بازار چوب در این مقاله سعی کرده تا در مورد آموزش استفاده از واکس چوب و ام دی اف اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد تا مدت زمان بیشتری بتوانید از وسایل چوبی و ام دی اف خود استفاده کنید.

.

⇠ واکس جلا دهنده چیست؟

استفاده از واکس جلا دهنده از زمان‌های قدیم در چوب و مبلمان و همینطور صنایع چوبی از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. این محصول تنها به این نام شناخته شده نیستند و به روغن جلای آلکیدی به دلیل پایه آلکید رزینی که دارند معروف می‌باشند. از برق کننده‌های چوب و ام دی اف برای پوشش سطح چوبی مانند میز جلو مبلی و میز عسلی و همینطور محافظت از آن استفاده می‌شود. راه‌ها و شیوه‌های مختلفی برای نظافت و نگهداری از چوب و ام دی اف وجود دارد که در مقاله “نگهداری از وسایل چوبی در منزل” به هریک از آنها اشاره شد.

.

⇠ آموزش استفاده از واکس براق کننده چوب و ام دی اف

قبل از اینکه از واکس برای لوازم چوبی و ام دی اف خود استفاده کنید، بهتر از با دستمال نم دار گرد و غبار موجود روی سطوح را از بین ببرید.حتی قبل از واکس زدن بهتر است اگر سوراخ یا ترکی وجود دارد با بتونه کاری و سمباده کشی آنها را برطرف کنید.قبل شروع به واکس زدن و براق کردن سطوح چوبی و ام دی اف، روغن را به خوبی هم زده و برای اینکه ترکیب خوب و همگنی به وجود آید با تینر مخلوط کنید.دمای مناسب برای استفاده از واکس چوب و ام دی اف چیزی بین 5 تا 30 درجه سانتی گراد می‌باشد.بعد از اینکه از مراحل گفته شده مطمئن شدید و سطح چوب عاری از هر گونه آلودگی مثل گریس، چربی و نمک‌های محلول بود، با استفاده از قلم مو شروع به براق کردن چوب و ام دی اف مورد نظر کنید.

بعد از اتمام واکس زدن هم زمان مناسب برای خشک شدن آن 4 و بعد از 16 ساعت هم سطح مورد نظر به طور کامل خشک می‌شود. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر چوب نیاز به رنگ آمیزی مجدد داشته باشد، اینکار را باید از 24 ساعت بعد از اینکه واکس زدید انجام دهید.

.

⇠ مزایای استفاده از واکس چوب و ام دی اف

با آمدن واکس‌های براق کننده برای سطوح چوب و ام دی اف بسیاری از مشکلات مثل پوسیدگی چوب، حمله موریانه به آن را برطرف کرده و باعث افزایش طول عمر چوب و ام دی اف شده است. درهای چوبی به راحتی با این وسیله می‌توان تمیز کرد و با وجود رنگدانه‌های شفاف اکسید آهن که در این محصول وجود دارد، درخشندگی و زیبایی چوب و ام دی اف چندین برابرخواهد شد.

.

⇠ نکات ایمنی برای استفاده و نگهداری از واکس براق کننده

  • ظرف در در محیط خشک و به دور از نور خورشید و در جای خنک نگهداری شود.
  • محیطی که واکس را نگهداری می‌کنید باید دارای تهویه مناسب باشد.
  • بعد از اتمام استفاده ار واکس براق کننده درب محصول را محکم ببندید.
  • تاریخ انتقضای مناسب واکس چوب 48 ماه بعد از تولید است.
  • هنگام استفاده از واکس چوب درب‌ها و پنجره‌ها را باز بگذارید و از ماسک و تهویه مناسب استفاده کنید.
  • شستشو دست بعد از اتمام کار با واکس چوب را فراموش نکنید.
  • در صورت تماس محصول با چشم به مراکز پزشکی مراجعه کنید.

.

منابع:
.https://bazarechoob.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت