راهنمای خرید میز اداری منبعی جامع برای زمان هایی است که شما در جستجوی میز اداری مناسب خود هستید. ضروری است که قبل از خرید میز اداری ، شناختی کامل بر مبنای خواستههای خود در راستای مقدار بودجه خود داشته باشید. هیچ چیز مهم تر از برخورداری از یک راهنمای جامع قبل از خرید تاثیر گذار در داشتن یک خرید مناسب نیست. هنگام انتخاب یک میز اداری، مهمترین نکته این است که اطمینان حاصل شود که میز اداری به نیازهای خاص شما پاسخ دهد تا بتوانید بهترین کار را برای خود انجام دهید. قبل از استفاده از گزینههای مختلف، یک چک لیست از اولویت هایی که از آنچه شما نیاز به کار به طور موثر دارید تهیه کنید. این باید شامل نوع کار شما باشد. هنگامی که این عوامل مهم را تعیین میکنید، شما یک ایده بهتر از آنچه در یک میز اداری میخواهید جستجو کنید، سپس شما میتوانید به ملاحظات دیگر مانند: مقدار فضای در دسترس، بودجه خود و نوع کاری که میخواهید انجام دهید دارد یا زیبایی شناسی مورد نظر خود را در یک میز داشته باشید، فکر کنید.
.
⇠ یک لیستی از اولویتها تهیه کنید
چگونه کار میکنید: آیا شما زمان زیادی را صرف انجام اسناد و مدارک، تهیه پیش نویس یا طراحی برنامهها یا تایپ کردن بر روی کامپیوتر میکنید؟ آیا شما اغلب جلسات خود را در فضای اداری خود دارید و یا بازدید کنندگان مکرر به اتاق شما میآیند؟ مهم این است که بدانید دقیقا برای چه کاری باید میز مورد نظر را تهیه کنید.
نیازهای کاری شما: آیا شما از چاپگر، بیش از یک مانیتور کامپیوتر استفاده میکنید یا نیاز به ذخیره سازی بیشتر برای فایلها یا منابع دارید؟ آیا همکاران، ایدههای خود را با شما بر روی یک میز ارائه میدهند؟ مهم است بدانید نیازهای شما برای داشتن میز اداری مناسب چیست.
هنگام ارزیابی یک میز اداری، تمرکز بر موارد زیر مهم است:
- نیازهای شخصی کار
- اندازه فضای اداری
- بودجه موجود
- تصویر مورد علاقه و زیبایی شناسی
این سناریوها را در نظر بگیرید:
- برای کسانی که زمان زیادی را در فضای اداری صرف میکنند، یک میز کارشناسی با کشو ساخته شده و دارای قفل باعث امنیت و حفظ حریم خصوصی خواهد شد.
- اگر کارهای کاغذی شما در روز زیاد باشد، یک کشو مخصوص صفحه کلید میتواند یک فضای خالی مفید باشد، و یک میز L-Shaped یا U-shaped میتواند سطح اضافه ای را روی میز برای کاربر ایجاد کند.
- اگر شما با بیش از یک مانیتور کامپیوتر و یک چاپگر روی میز کار میکنید، با قرار دادن چاپگر روی کتابخانه کردنزا یا بخش دیگر مبلمان اداری مانند قفسه کتاب، یا اضافه کردن یک میز کوچک به جلوی میز خود، فضای بیشتری را ایجاد کنید.
- اگر جلساتتان را با دیگران در دفتر خود هماهنگ میکنید و یا گفتگو را مجددا ترتیب میدهید تا مجددا بررسی شوند، یک میز مدولار با مبلمان اداری مشابه، ممکن است انتخاب خوبی باشد، مانند یک میز L-Shaped یا U-Shaped.
- بسیاری از مردم به دنبال سطوح بیشتر و فضای ذخیره سازی در یک میز اداری هستند. اگر شما در تلاش برای دستیابی به هر دو هستید، با استفاده کابینتهای ذخیره سازی و فایلینگ عمودی سعی کنید فضای کل دفتر خود را به حداکثر برسانید.
“به حداکثر رساندن فضای اداری شما میتواند فضای بیشتری از سطح میز و ذخیره سازی را فراهم کند.”
- قبل از خرید یک میز اداری،مقدار فضای محل کار خود را اندازه گیری کنید. اجازه دهید 100 تا 120 سانتی متر فضای پشت میز خالی باشد، بنابراین شما باید اتاق را برای حرکت بین میزها باز کنید.. اجازه دهید 1 متر برای نوسان درب و 1 متر به حداقل یک طرف از میز خود، اجازه میدهد که شما به راحتی صندلی اداری خود را حرکت داده و خود نیز حرکت کنید. هنگام استفاده از صندلی مهمان، 1 متر از جلو میز به پشت صندلیها اجازه دهید باز باشد.
- اگر فضای محدودی دارید، یک میز کوچکتر مانند میز کامپیوتر میتواند مجهز به سطوح کار، کشوها، یا قفسهها باشد. یک میز گوشه ای گزینه دیگری برای فضاهای کوچک و همچنین دفاتر خانگی است زیرا بسیاری از اتاقهای مجلل که دارای دربهای متعدد یا پنجرهها هستند به دفاتر تبدیل میشوند. اطمینان حاصل کنید که پنجرهها و دربها هنگام قرار دادن میز بدون محدودیت باز و بسته شوند و به خاطر داشته باشید که پنجرههای کرکره ای میتوانند به نور طبیعی بیشتر در فضا کمک کنند.
“جفت و جور شدن میز شما نسبت به فضای موجود، باعث افزایش کارآمدی و بهره وری میشود.”
بودجه انتخابی اغلب تعیین خواهد کرد که چه نوع میزی برای شما مناسب است. اگر بودجه شما اجازه نمی دهد همه چیز را که میخواهید پیش از آن دریافت کنید، در نظر بگیرید که بر مبنای بودجه خود دست به خرید میز اداری بزنید تا بتوانید در مقداری بودجه نیز در زمانهای نیاز، پس انداز داشته باشید. علاوه بر این، میز اداری شما باید تصویر و زیبایی شناسی مورد نظر را نشان دهد. محیط دفتر شما معاصر، مدرن یا سنتی است؟ آیا شما نیاز به حضور اجرایی دارید؟ آیا چوب یا شیشه را ترجیح میدهید؟
.
یک صندلی مدیریتی خوب
⇠ باید دارای ویژگی هایی باشدکه در این قسمت به برخی ویژگیهای صندلی مدیریتی اشاره میکنیم تا در زمان خرید بتوانید با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.
- نکته اول یک صندلی مدیریتی خوب باید از نظر اندازه نسبت به سایر صندلیهای معمولی بزرگ تر باشد.
بزرگ بودن صندلی باعث راحت بودن آن میشود و فرد در زمان نشستن احساس راحتی بیشتری میکند.
البته اندازه صندلی مدیریتی باید با در نظر گرفتن ابعاد میز هماهنگ باشد.
- نکته دوم صندلیهای مدیریتی معمولا چرخ دار هستند و این کار شما را برای جا به جا شدن درراستای میز راحت میکند.
مخصوصا زمانی که میز شما از نظر اندازه طویل باشد.یک صندلی مدیریتی خوب
باید دارای دستههای مناسب، پشتی نرم وقابل چرخش به طرفین باشد.
صندلیهای مدیریتی آپشنهای زیادی برای تنظیم کردن دارند شما میتوانید پشتی صندلی، ارتفاع دسته و سطح آن تا زمین آن و…دارند شما به دلخواه خود میتوانید آن راتغییر دهید.
روکش صندلیهای مدیریتی از جنسهای مختلفی همچون چرم یا پارچه تولید میشود.
از آنجایی که چرم نسبت به پارچه دوام بیشتر و زیباتر است معمولا از چرم بیشتر استفاده میشود.
.
⇠ انواع میز اداری
میز اداری بر حسب نوع کاربرد و شکل ظاهری میتوانند بر حسب دسته بندی زیر تقسیم شوند:
- میز مدیریت
- میز کارشناسی
- میز کنفرانس
- میز کانتر اداری
- میز کار گروهی
.
منابع:
.https://www.ariachileh.ir
.https://bayno.ir
.https://www.fazagooya.com