برنزه کردن پوست برای عروسی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

• انواع روش‌های برنزه کردن پوست

بجز روش‌های طبیعی برنزه کردن پوست که برای برنزه کردن و خوشرنگ کردن پوست‌های تیره استفاده می‌شود، روشهای متعدد دیگری نیز برای برنزه کردن پوست وجود دارد که عبارتند از: برنزه کردن از طریق آفتاب گرفتن، برنزه کردن با محصولات برنزه کننده و برنزه کردن با سولاریوم.

.

• برنزه کردن پوست از طریق آفتاب گرفتن

⇠ اگر می‌خواهید از روش آفتاب گرفتن پوست خود را برنزه کنید، بهتر است صبح این کار را انجام دهید و در معرض آفتاب قرار بگیرید زیرا در هنگام صبح پروتئین هایی در بدن تولید می‌شود که می‌تواند از سلول هایی از بدن که به علت تابش نور آفتاب در معرض آسیب دیدگی قرار می‌گیرند، حاظت کند. تولید این پروتئین‌ها در صبح بیش از دیگر زمان هاست.

⇠ به خاطر داشته باشید که شدت اشعه آفتاب در ساعت هایی از روز، به ویژه در تابستان (10 صبح تا 4 بعد از ظهر) به نهایت خود می‌رسد و در نتیجه مضرات ناشی از اشعه فرابنفش آن نیز افزایش می‌یابد؛ بنابراین در این تایم از روز در معرض آفتاب قرار نگیرید، حتی برای برنزه شدن! زیرا با این کار و تکرار آن، احتمال سرطان پوست را در خود افزایش می‌دهید.

.

• برنزه کردن با محصولات برنزه کننده

⇠ روش استفاده از آفتاب جهت برنزه کردن از روش‌های قدیمی و اولیه در برنزه کردن پوست است. سال‌ها است که محصولات برنزه کننده پوست شامل: انواع اسپری، کرم، لوسیون‌ها یا روغن هایی که به طور خودکار پوست را برنزه می‌کنند، وارد بازار شده است. جهت برنزه کردن پوست با محصولات برنزه کننده می‌توانید به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید؛ همچنین بهتر است قبل از برنزه کردن، با مراجعه به یک کلینیک تخصصی پوست و مو، با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

⇠ اگر برای دفعات کم بخواهید از این محصولات استفاده کنید که هیچ، اما بخاطر داشته باشید که استفاده مکرر از محصولات برنزه کردن پوست می‌تواند مشکلاتی برای بدن به وجود آورد؛ از جمله این مشکلات، به وجود آوردن اختلالات هورمونی مانند مقاومت سلول‌های بدن به انسولین است. نازایی از دیگر مضرات استفادۀ پیاپی از محصولات برنزه کننده پوست است. با توجه به این مضرات، بدیهی است که خانم‌های باردار و شیرده نباید از محصولات برنزه کننده پوست استفاده کنند.

.

• برنزه کردن با سولاریوم

سولاریوم دستگاهی است که برای برنزه کردن پوست استفاده می‌شود. دستگاههای سولاریوم اشعه ماورای بنفش از خود ساطع می‌کنند؛ درست همان کاری که نور آفتاب می‌کند زیرا همین اشعه یعنی اشعه ماروای بنفش درنور ساطع شد از آفتاب نیز وجود دارد.

.

• برای برنزه کردن پوست آفتاب بهتر است یا سولاریوم

از آنجا که در برنزه کردن پوست با آفتاب و سولاریوم در واقع یک وجه مشترک وجود دارد و آن اشعه فرابنفش است، این سؤال پیش می‌آید که از بین این دو کدام یک روش مناسب تری است؟ با توجه به اینکه اشعه فرابنفش اشعه مضری است (زیرا پر انرژی است) بنابراین احتمال آسیب رسیدن به پوست در هر دو روش مذکور وجود دارد، اما به دلیل اینکه نور آفتاب سبب می‌شود تا پوست، به طور خودکار عوامل حفاظتی را در برابر عوارض نور خورشید ایجاد کند.

.

• نکاتی بیشتر در مورد سولاریوم

⇠ سولاریوم دستگاه برنزه کننده ای است که چند سالی وارد کشور ما شده و به علت زودتر جواب گرفتن، طرفداران زیادی پیدا کرده است. این دستگاه هم به صورت ایستاده و هم به صورت افقی موجود است که شامل تختی ست که اطراف آن لامپ‌های اشعه‌ی فرابنفش تعبیه شده است و از بالا و پایین به بدن اشعه می‌تابد.

⇠ برنزه شده با سولاریوم عوارضی هم دارد و با انتخاب جای نامناسب، دستگاه غیر استاندارد، استفاده‌ی طولانی مدت و مکرر می‌تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. به کسانی که خال‌های زیاد و لک، کک و مک، عارضه‌های پوستی، زخم، افراد زیر 18 سال و سابقه‌ی آفتاب سوختگی دارند، توصیه می‌شود از سولاریوم استفاده نکنند. چه آفتاب گرفتن و چه برنزه شدن با سولاریوم در دراز مدت و استفاده‌ی بیش از اندازه می‌تواند باعث بیماری‌های پوستی و سرطان شود.

.

• انتخاب مرکز سولار و نکات آن

⇠ مهم ترین فاکتور، پیدا کردن یک مرکز سولار مطمئن است. برای این کار حتما تحقیق و پرس و جو کنید به چند مرکز بروید و دستگاهشان را ببینید. این کار زمان می‌برد ولی مستقیم با سلامتی شما در ارتباط است. هنگام وقت گرفتن اطلاعات خودتان را از جمله نوع پوست و رنگ به پرسنل بدهید تا متناسب با پوست شما مدت سولار را تنظیم کنند.

⇠ دکمه‌ی خاموشی اضطراری دستگاه را حتما چک کنید، و آموزش‌های لازم را از پرسنل یاد بگیرید.

⇠ مطمئن شوید اگر دارویی خاص مصرف می‌کنید با این کار تداخل نداشته باشد.

⇠ از عطر و دئودورانت قبل از ورود به دستگاه استفاده نکنید.

.

 

چگونه برای مدت طولانی برنزه بمانید؟

1. پیش از استفاده از محصولات برنزه کننده اندکی از آن را روی قسمت کوچکی از پوست (قسمتی که زیاد در چشم نباشد) امتحان کرده تا ببینید چگونه پوست شما به آن واکنش نشان می‌دهد.

2. ترکیبات برنزه کننده به سلول‌های مرده بیشتر از سلول‌های زنده می‌چسبد. بهتر است برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، ابتدا سلول‌های مرده و پوسته‌ها را از سطح پوست تان تمیز کنید تا مطمئن شوید به صورت یکدست برنزه می‌شوید. بهترین روش برای خلاصی از این سلول‌های مرده استفاده از لیف است.

3. استفاده از مرطوب کننده‌ها بعد از پاکسازی پوست (پوست ریزی پوست یا از بین بردن سلول‌های مرده) امری بسیار مهم است چرا که با این کار به DHA اجازه می‌دهید به صورت یکنواخت و یکدست به سلول بچسبد پس قبل از استفاده از برنزه کننده ها، پوست خود را با لایه ای نازک از مرطوب کننده، بپوشانید.

4. از صورت خود شروع کرده و به تدریج به سمت پایین بیایید از دوست خود برای پوشش پشت خود کمک بگیرد.

5. روی مفاصل، مثل زانو و آرنج مقدار کمتری از ماده اتوبرنز بمالید تا بیش از حد سیاه نشوند.

6. هر روز پوست خود را سایش دهید تا پوست‌های مرده از پوست تان جدا شوند و هر 3 ، 4 روز یک بار مجددا از برنزه کننده استفاده کنید تا زمانی که به رنگ دلخواه خود دست یابید.

.
منابع:
.https://www.zibamoon.com
.http://www.parsaya.ir
.https://www.noarous.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت