نکات زیبایی عروس

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

1. پاکسازی، افزایش کشسانی (تونر) و رطوبت رسانی

می‌بایست پاکسازی، افزایش کشسانی (تونر) و رطوبت‌رسانی به صورت منظم و بدون سهل‌انگاری انجام شود. این کار باعث شفاف و جوان شدن پوست شما می‌شود. یک چهره پاک و عاری از آلودگی باعث باز نگه داشته شدن منافذ پوست‌تان می‌شود. باز بودن منافذ پوست (گرفته نبودن آن‌ها) باعث تنفس بهتر پوست می‌شود. تونر را مرتبا انجام دهید تا به سفت شدن منافذ پوست‌تان کمک کند. تونر، تا حدودی خطوط چهره را نیز از بین می‌برد. در آخر رطوبت‌رسانی به پوست است. رطوبت رسانی به صورت به حفظ نرمی و لطافت پوست کمک می‌کند. فراموش نکنید مرتب از ضد آفتاب استفاده کنید.

.

2. لایه برداری

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن پوستی عاری از سلول‌های مرده و جوش‌های سر سیاه، لایه‌برداری پوست است. پیش از استفاده از مایع شستشوی صورت به لایه‌برداری پوست صورت‌تان بپردازید و دو یا سه بار در هفته این کار را ادامه دهید. از یک ماسع شستشوی ملایم استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای این‌کار از یک اسکراب دست‌ساز خانگی استفاده کنید. شما می‌توانید با آرد برنج یا آرد گندم کامل، یا ترکیبی از این دو، یک لایه بردار بسازید. شما می‌توانید با مطالعه مطلب 43 شیوه طبیعی برای از بین بردن سلول‌های مرده صورت و بدن در منزل نیز به لایه‌برداری پوست‌تان بپردازید.

.

3. اسپای صورت و مو

⇠ این کار را حداقل شش ماه قبل از مراسم ازدواج‌تان آغاز کنید. اگر زمان کمتری دارید، هر دو هفته یک بار این کار را انجام دهید. پیش از آن‌که کاری انجام دهید، حتما محصولات جدید را روی پوست‌تان تست کنید.

⇠ برای این‌که موهای سالم و درخشانی داشته باشید، اسپای ماهیانه‌ی مو را شروع کنید. این کار را نیز، مانند اسپای صورت، حداقل شش ماه قبل از مراسم ازدواج‌تان شروع کنید. اگر ترجیح می‌دهید از اسپای موی شیمیایی استفاده نکنید، ماسک‌های خانگی زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها موی‌تان درخشان می‌شود.

.

4. درمان‌های تخصصی و خانگی

⇠ اگر لک و نقطه‌های زیادی روی پوست‌تان وجود دارد، از درمان‌های حرفه‌ای برای داشتن پوستی صاف و بدون لک استفاده کنید. به دنبال درمان‌های حرفه‌ای برای لک پوست، آفتاب سوختگی، و رنگدانه‌های پوست باشید. درمان‌های میکرو درم ابریژن توسط متخصصین زیبایی انجام می‌شود و راه خوبی برای زخم‌ها و لک‌های پوستی است. درمان‌تان را حداقل شش ماه قبل از مراسم ازدواج‌تان شروع کنید تا خطوط چهره، چین و چروک و حتی آکنه‌های‌تان برطرف شود.

⇠ پس از اتمام درمان‌های تخصصی از ماسک‌های صورت خانگی برای حفظ پوست‌تان استفاده کنید. با استفاده از ماسک‌های مراقبت از پوست میوه‌ای دست‌ساز خانگی به‌خوبی از پوست‌تان مراقبت کنید.

.

5. دست‌ها و پاهای زیبا

⇠ با ماساژ روغن زیتون روی دست‌ها و پاهای‌تان قبل از خواب، لطفات و زیبایی را به آن‌ها بازگردانید. با این کار از شر پوست خشک دست‌ها و پاهای‌تان خلاص می‌شوید. حتما در زمان استحمام روی پای‌تان سنگ پا بکشید.

⇠ ناخن‌های پولیش شده‌ی دست و پا، زیبایی دوچندانی به دست و پای‌تان می‌بخشند. شما باید دو بار در هفته یا به‌صورت ماهیانه ناخن‌های‌تان را پولیش کنید.

.

6. از بین بردن موهای زائد

خودتان را آراسته نگه دارید. آراسته نگه داشتن در مورد دست‌ها و پاهای‌تان که موهای زائدشان را از بین می‌برید نیز صدق می‌کند. ابروهای‌تان را نیز آراسته نگه دارید. از بین بردن ناگهانی موهای زائد بخشی از بدن می‌تواند باعث لکه یا راش پوستی شود. فرقی نمی‌کند از چه روشی برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کنید، هر دو هفته یک بار یا به‌صورت ماهیانه، هر زمان که لازم است، آن را به کار ببندید.

.

7. باشگاه

از رژیم‌های سخت یا برنامه‌های ورزشی سنگین 1-2 ماهه قبل از مراسم ازدواج‌تان اجتناب کنید. این کار ممکن است باعث خستگی بیش از حد و گرفتگی عضلات شما شود. برای این‌که هیکل خوبی داشته باشید، با یک متخصص تغذیه و مربی شخصی مشورت کنید. حداقل چهار ماه قبل از مراسم ازدواج‌تان شروع به کار کنید تا به موقع به وزن و هیکل دلخواه‌تان برسید، به‌ویژه در ناحیه ران‌ها و شکم. با مطالعه مطلب ورزش و کاهش وزن با 10 راز ورزشی برای کاهش وزن سریع آشنا می‌شوید.

.

8. مراقبه

⇠ یک روش موثر برای کاهش استرس و استراحت این است که حداقل 15 دقیقه در روز مراقبه کنید. به این ترتیب قطعا احساس آرامش خواهید داشت.

⇠ مثبت فکر کنید. به ایام خوش زندگی‌تان پس از گذر از دوره‌های آشفتگی، فکر کنید. با این کار احساس آرامش خواهید کرد و مراسم ازدواج‌تان به راحتی سپری می‌شود. به این ترتیب آرامش درونی شما در عکس‌های ازدواج‌تان نیز نمایان می‌شود. به ما اعتماد کنید!

.

9. رژیم غذایی

⇠ برای این‌که سموم را از بدن‌تان دفع کنید باید به اندازه کافی آب بنوشید. هدف، نوشیدن 8-10 لیوان آب در روز است. برای این‌که نفخ را از بین ببرید آب آناناس یا آب لیمو بنوشید. از یک رژیم متعادل متشکل از میوه، سبزیجات برگ سبز، و پروتئین بهره بگیرید.

⇠ از مصرف هله و هوله‌هایی مانند چیپس، شکلات، بستنی و نوشابه اجتناب کنید. مصرف این نوع خوراکی‌ها باعث نفخ و مشکلات پوستی می‌شود. طبیعی است که هر از گاهی هوس خوردن هله و هوله کنید و به این نوع خوراکی‌ها ناخنک بزنید، ولی مصرف‌تان را تا جایی‌که می‌توانید محدود کنید. به دنبال میان وعده‌های سالم و مغذی مانند میوه‌ها و جوانه‌ها باشید.

⇠ رساندن آنتی اکسیدان و مواد معدنی کافی به بدن بسیار ضروری است. با این کار می‌توانید سلامت بدن‌ةان را حفظ کنید و پوستی درخشان داشته باشید. کمبود ویتامین یا مواد معدنی باعث شکسته شدن ناخن و مو و زرد شدن چهره می‌شود. با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید و خلأ مواد مغذی موجود در رژیم غذایی‌تان را جبران کنید.

.

10. خواب

خواب کافی قبل از مراسم ازدواج یک ضرورت به حساب می‌آید. کمبود خواب باعث ایجاد حلقه‌های سیاه دور چشم می‌شود. پس بهتر است برای جلوگیری از این امر، حداقل 8-10 ساعت در روز بخوابید.

.

11. اسپا و ماساژ

این مورد چندان ضروری نیست، ولی اگر می‌خواهید زمانی را بدون استرس برگزاری مراسم ازدواج سپری کنید بهتر است اسپا و ماساژ را امتحان کنید.

.

12. حفظ درخشنگی پوست

⇠ بسیاری از ما پس از برگزاری مراسم ازدواج نسبت به زیبایی پوست‌مان اهمال می‌کنیم. در این‌جا یک سوال مطرح می‌شود، چرا باید زیبا شدن و زیبا به نظر رسیدن را به زمان خاصی محدود کنیم؟ لازم نیست به همان شدت قبل از مراسم ازدواج به مراکز زیبایی و مراقبت از پوست مراجعه کنید، ولی این کار را متوقف نکنید.

⇠ گذشته از تمام این‌ها، شما به کمی زمان نیاز دارید که برای خودتان باشد و فقط به خودتان برسید. می‌توانید از برخی راه‌های ساده‌ی خانگی برای حفظ طراوت و شادابي‌تان استفاده کنید.

.

سایر نکات زیبایی برای عروس

⇠ در روز عروسی از محصولات پوستی که قبلا استفاده نکرده‌اید اجتناب کنید.

⇠ در روز عروسی به ابروهای‌تان دست نزنید.

⇠ وعده‌های غذایی‌تان را کامل میل کنید.

⇠ اگر این نکات زیبایی برای عروس خانم‌ها را دنبال کنید، قطعا هم از درون و هم از بیرون احساس زیبا خواهید کرد. توصیه آخر ما به شما این است که تلاش کنید شاد بمانید، زیرا با وجود انجام تمام این کارها، این احساس درونی ما است که در چهره و ظاهر ما نمود پیدا می‌کند.
.
منابع:
.https://bazdeh.org

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت