اپیلاسیون عروس

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

اپیلاسیون یکی از راههای از بین بردن موهای زائد و ناخواسته می‌باشد. در این روش موهای زائد از ریشه کنده میشوند، به همین علت طرفداران زیادی دارد تا دیرتر موهای زاید بدنشان رشد کند، در این بخش برای شما مطالبی در مورد اپیلاسیون را آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

.

• اپیلاسیون با وسایل یکبار مصرف

در مراکز غیر معتبری که کار اپیلاسیون انجام می‌شود ، به علت به دست آوردن سود بیشتر اپیلاسیون با وسایل چند بار مصرف هم انجام می‌شود. شاید پیش خودتان بگویید من که چنین جایی نمی روم، پس اپیلاسیون با موم مشکلی را برایم به وجود نمی آورد. اگر چنین تصوری دارید کافی است ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

.

• اپیلاسیون برای بار اول

⇠ اگر برای اولین بار می‌خواهید به سالنی برای زدودن موهای زائد خود با موم بروید ، باید به سالن‌های اپیلاسیون معتبری روید که از پارچه‌های یک بار مصرف برای این کار استفاده می‌کنند.

⇠ زیرا متاسفانه برخی از سالن‌های اپیلاسیون از پارچه‌های چندبار مصرف استفاده می‌کنند و این کار خود را با گفتن اینکه پارچه‌ها شسته، ضدعفونی، و با اتو خشک شده اند، توجیه می‌کنند در حالیکه چنین کاری کاملا اشتباه است.

.

• مجوز معتبر گواهی سلامت برای فردی که کار اپیلاسیون انجام می‌دهد

⇠ قبل از انجام اپیلاسیون ، فردی که می‌خواهد این کار را برای شما انجام دهد باید از سلامت فردی مناسب برخوردار باشد و گواهی سلامت داشته باشد ، گواهی سلامت هر یک از کارکنان هر چند وقت یکبار تمدید می‌شود.

⇠ برای اپیلاسیون باید به سالن‌های معتبر دارای مجوز بهداشت بروید. بعد از بررسی این مسئله به دست‌های شخصی که قرار است اپیلاسیون را برایتان انجام دهد دقت کنید که روی آن زگیل، مشکل پوستی یا زخم عمیق وجود نداشته باشد تا سلامت شما به خطر افتد.

.

• دمپایی و حوله یادت نره!

⇠ در حمام سالن اپیلاسیون ، بعد از اپیلاسیون با موم داغ خودتان را بشویید و دمپایی به پا کنید زیرا سالن اپیلاسیون مثل استخر حوضچه کلر ندارد و دمپایی مشترک آنجا می‌تواند عامل انتقال بیماری هایی مثل قارچ و زگیل باشد.

⇠ بعد از انجام اپیلاسیون اگر می‌خواهید از حوله استفاده کنید حتما حوله با خود ببرید و از حوله هایی که در آنجا قرار دارد استفاده نکنید زیرا موجب انتقال بیماری‌های پوستی می‌شود.

.

• انواع روش‌های اپیلاسیون

 

⇠ مومک داغ

اپیلاسیون با استفاده از موم داغ رایج ترین روش از بین بردن موهای زائد در بین مردم می‌باشد. ابتدا موم را روی حرارت قرار داده تا به حالت مایع درمی آید سپس بوسیله یک کارتک روی پوست در جهت رویش موی بدن مالیده میشود . بعد با استفاده از یک تکه پارچه یا نوار گاز استریل موها و موم را در جهت رشد مو از روی پوست پاک خواهد شد. این کار بهداشتی است چرا که وسایل و مواد آن بهداشتی می‌باشد.

.

⇠ مومک سرد

موم سرد بر روی نوارهای از پیش آماده مالیده شده‌اند که می‌توانند مستقیما بر روی پوست چسبانده شوند. مو به موم سرد روی نوار می‌چسبد و با یک حرکت سریع از روی پوست جدا می‌شود. موم سرد به عنوان موم فارسی Persian Waxing نیز شناخته شده است. این کار در منزل توسط اکثر مردم انجام می‌شود ، اما بهتر است به متخصصان حوزه زیبایی مراجعه شود تا بهترین روش متناسب با پوست شما برایتان در نظر گرفته شود.

.

⇠ WAX

وکس کردن یکی از تکنیک‌های مورد استفاده برای از بین بردن موهای زاید است. کیت‌های وکس خانگی برای کسانی که وقت و پول انجام این کار را به صورت حرفه ای ندارند، در دسترس است. با این حال اگر دقت نکنید وکس خانگی می‌تواند با کثیف کاری همراه باشد. به علاوه وکس نامناسب می‌تواند باعث تحریک و زخم شدن یا کبودی پوست شود. بهترین راه برای وکس کردن مراجعه به متخصصین امور زیبایی می‌باشد.

.

⇠ Face Wax

صورت یکی از حساس ترین قسمت‌های است که خانم‌ها به آن خیلی اهمیت می‌دهند و زیبایی چهره شان برای آنها مهم است و ما برای اینکه این زیبایی را چند برابر کنیم وکس صورت را به خانم‌ها توصیه می‌کنیم برای شفافیت (سست شدن ریشه ها) کم شدن موها و جلوگیری ازجوش‌های زیر پوستی و درد کمتر وخطوطی که بند در صورت به وجود می‌آورد وکس صورت را توصیه می‌کنیم .پس زیبایی و سلامت پوست خود را از حرفه ای‌های این حوزه بخواهید.

.

⇠ اپیلاسیون پیشرفته یا دائم

در اپیلاسیون پیشرفته از موم‌هایی ساخته شده از صمغ درخت کاج و موم عسل استفاده می‌شود و قبل و بعد از اپیلاسیون از لوسیون استفاده می‌شود. این روش با نفوذ به ریشه مو باعث ضعیف شدن و از بین رفتن موها می‌‌گردد. به دلیل وجود گیاه آلوورا و ویتامین‌هایی در ترکیبات این موم‌ها بعد از انجام اپیلاسیون، پوست بسیار نرم و لطیف می‌باشد. موم‌های دائم به شکل‌های مختلفی در بازار و مغازه‌های آرایشی موجود است که در سالن‌های اپیلاسیون از آن‌ها استفاده می‌شود اما مصرف موم‌های دائم به خاطر چسبندگی بسیار بالا و لایه برداری پوست بسیار حساس است که باید بعد از مصرف این موم‌ها از لوسیون‌ها و یا روغن هایی با چربی بالا استفاده کرد.

.

• نکات قبل از اپیلاسیون

 

⇠ آماده سازی پوست:

آماده سازی پوست قبل از اپیلاسیون برای داشتن پوستی نرم و لطیف و گرفتن بهترین نتیجه از آن بسیار ضروریست. یک یا حداکثر دو هفته قبل از مراجعه به سالن اپیلاسیون پوست‌تان را لایه‌برداری و مرطوب کنید تا موها به آسانی از ریشه کنده شوند. این کار به هزینه زیادی نیاز نداشته و تنها با یک فرچه خشک مخصوص بدن و مرطوب کننده ساده می‌توانید پوستتان را آماده کنید.

.

⇠ اصلاح با تیغ دشمن اپیلاسیون:

3 تا 4 هفته به موها زمان بدهید تا رشد کنند و سپس به سالن اپیلاسیون مراجعه کنید. در این مدت نباید با تیغ موها را اصلاح کنید. چون اصلاح با تیغ نه تنها باعث درد بیشتر هنگام اپیلاسیون می‌شود بلکه بعد از اپیلاسیون موها سریعتر رشد خواهند کرد. خانم‌هایی که از رشد سریع موها بعد از انجام این عمل شکایت می‌کنند لازم است بدانند که علت رشد سریع موها، اصلاح موها با تیغ بین جلسات اپیلاسیون است.

.

⇠ اپیلاسیون را به افراد کاربلد و با تجربه بسپارید:

قبل از تجربه اپیلاسیون در خانه این کار را چندین بار در کنار افراد کاربلد انجام دهید؛ چون اگر ناشی بازی در آورید پوستتان سرخ شده و حتی می‌تواند موجب رشد موهای زیر پوسستی شود. بعلاوه افراد آماتور و ناشی با موم همه جا را به گند می‌کشند و بعد از اپیلاسیون باید زمانی را برای نظافت اطراف خود صرف کنید که این کار اکثرا از حوصله ما خانم‌ها خارج است. بنابراین در اپیلاسیون خسیس بازی در نیاورید.

.

⇠ اپیلاسیون کار حرفه‌ای انتخاب کنید:

همه‌ی سالن‌ها خدمات اپیلاسیون ارائه می‌دهند اما همه این کار را به خوبی انجام نمی‌دهند. اپیلاسیون خود را به اپیلاسیون کارهای حرفه‌ای ، آموزش دیده و با تجربه بسپارید. از وب سایت اپی یار می‌توانید بهترین سالن‌های اپیلاسیون شهر خود را پیدا کنید.

.

⇠ فقط وکس گرم قبول کنید:

آیا سالن فقط از وکس گرم یا همان موم داغ برای اپیلاسیون نقاط حساس بدن مانند بیکینی، زیر بغل و صورت استفاده می‌کند؟ وقتی با بعضی از سالن‌ها تماس می‌گیرید پشت تلفن مدعی هستند که از موم داغ هستند استفاده خواهند کرد؛ اما هنگام مراجعه متوجه خواهید شد که از موم سرد به جای موم داغ استفاده می‌کنند. وکس گرم وکسیست که ضخامت زیادی دارد و با دست آن را می‌کشند. وکس سرد برای نواحی گفته شده مناسب نیست و خیلی دردناک می‌باشد و موها به خوبی کنده نمی‌شوند. اگر از وکس گرم استفاده نمی‌کنند بلافاصله سالن را ترک کنید.

.

⇠ لایه‌برداری:

در حالی که توصیه می‌شود بدن خود را به طور منظم (با اسکراب بدن و یا لیف حمام) لایه برداری کنید، لایه برداری باید 48-24 ساعت قبل از اپیلاسیون انجام شود. برس کشیدن روی پوست با حرکات دایره‌وار به سمت قلب روش خوبی برای حفظ نرمی پوست نیست اما از رشد موهای زیرپوستی جلوگیری می‌کند.

.

⇠ دوش گرفتن:

حمام یا دوش قبل از اپیلاسیون به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند، در نتیجه موها با درد کمتری از پوست جدا می‌شوند. از مرطوب کننده و یا دئودورانت زیر بغل یا هر محصول دیگری که ممکن است مانعی برای اپیلاسیون و باعث تحریک پوست باشد استفاده نکنید.

.

⇠ کوتاه کردن موها

اپیلاسیون موهای بلند با درد زیادی همراه است بنابراین کوتاه کردن موهای ناحیه مورد نظر پیشنهاد می‌شود. اندازه مو برای مرتبه‌ی اول باید حدودا 1.5 سانتی‌متر باشد. بلندی مو برای افرادی که مرتبا اپیلاسیون انجام می‌دهند بین 0.5 و 1 سانتی‌متر است.

.

⇠ پوشیدن لباس راحت و سبک

پوشیدن لباس راحت و سبک حین اپیلاسیون و چند ساعت بعد، از حساسیت جلوگیری کرده و باعث تنفس بهترمنافذ پوست می‌شود.

.

• نکات بعد از اپیلاسیون

 

⇠ شنا در استخر یا دریا:

جهت جلوگیری از عفونت بهتر است تا 24 ساعت بعد از اپیلاسیون در استخر یا دریا شنا نکنید. بهترین کار استفاده از لوسیون و روغن بعد از اپیلاسیون برای حفظ چربی پوست و مراقبت از پوست است.

.

⇠ حمام آفتاب:

تا 24 الی 48 ساعت بعد از اپیلاسیون قسمتی از بدنتان که موزدایی کرده‌اید در معرض نور آفتاب قرار ندهید؛ چون بسیار حساس بوده و می‌تواند باعث تغییر رنگ دائمی پوست شود. در صورتی‌که هنگام حمام آفتاب احساس مور مور شدن قسمت اپیلاسیون شده به ویژه لب‌ها را دارید از SPF بالا استفاده کنید.

.

⇠ موهای زیرپوستی:

موهای زیر پوستی بعد از اپیلاسیون به دلیل عدم رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از آن شکل می‌ گیرند. اگر یک هفته قبل از اپیلاسیون پوست خود را لایه برداری کنید و بعد از آن از لوسیون و روغن بعد از اپیلاسیون استفاده کنید دچار موهای زیرپوستی نخواهید شد.

.

⇠ پرهیزهای 24 ساعته

منافذ پوست شما بعد از اپیلاسیون باز می‌ماند، بنابراین تا 24 ساعت بعد از موارد زیر خودداری کنید:

فعالیت‌های تعریقی و فرسایشی بیش از حد

• سونا، اتاق بخار

• حمام داغ، دوش، شنا

• اشعه‌ی فرابنفش

• برنزه غیرطبیعی، لوسیون بدن، عطریات

• پوشیدن لباس‌های تنگ

• خوشبوکننده برای زیر بغل

• آرایش (در مورد اپیلاسیون صورت)

• برای اینکه بعد از اپیلاسیون پوست قرمز نشود، می‌توان کمی روغن ماهی به پوست زد.

این موارد راه نفوذ باکتری‌ها را هموار کرده و موجب عفونت می‌شوند.
.
منابع:
.http://saten.ir
.http://namnak.com
.https://setare.com
. ایرانگان | https://www.irangan.com
.https://rojelab.com
.https://www.beytoote.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت