انتخاب شام عروسی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

⇠ تهیه شام عروسی یکی از مهمترین بخش هایی است که در شب عروسی، عروس و داماد باید به آن توجه کنند. شام عروسی اگر از کیفیت نامناسبی برخوردار باشد، مهمانان به طور کامل از این ضیافت و مهمانی ناراضی خواهند بود و یکی از مهمترین دغدغه‌های عروس و داماد این است که بهترین مراسم را تدارک ببینند که بعدا کسی در مورد مراسم آنها بدگویی نکند! اما اگر شام عروسی مناسبی را تدارک ندیده باشند، باید خود را برای شنیدن این حرف‌ها و بدگویی‌ها آماده کنند.

⇠ معمولا چندین نوع و مدل غذای به خصوص در عروسی‌ها سرو می‌شود که برای همه یک سان است به عنوان مثال از غذاهای زیر در اغلب عروسی‌ها استفاده می‌شود:

– زرشک پلو

– باقالی پلو با گوشت

– برنج و جوجه کباب

– خورشت فسنجان

– ته چین مرغ

و …

 

⇠ اما در برخی از عروسی‌ها اینطور نیست و عروس و داماد غذاهای خاصی را برای پذیرایی از مهمانان در نظر می‌گیرند! به عنوان مثال در هر شهر غذای مخصوص به همان شهر سرو می‌شود! در چنین مواقعی می‌بایست که شما در کنار این نوع غذای خاص، از فهرست غذاهایی که برای همه‌ی عروسی‌ها سرو می‌شوند هم استفاده نمایید! چرا که ممکن است برخی از مهمانان نسبت به غذای محلی و … میلی نداشته باشند; به همین جهت امکان ناراضی بودن آنها از شام عروسی شما زیاد می‌شودو شک نداشته باشید، اگر شامی که شما تدارک می‌بینید بی‌کیفیت باشد یا مطابق میل مهمانان نباشد، هر فرصتی که بیابند در مورد شام عروسی شما صحبت خواهند کرد و شاید از آن به عنوان بدترین شامی که در عمر خود خورده اند: یاد کنند.

.

• انتخاب بهترین شام عروسی

در انتخاب بهترین شام برای عروسی باید به نکات مهمی توجه داشت و شما با توجه به همین نکات می‌توانید بهترین شام را تدارک ببینید و برای مهمانان خود یک شب خاطره انگیز را به ارمغان آورید.

.

⇠ از بین اقوام خود تحقیق کنید

در میان اقوام تحقیق کنید که آنها در شب عروسی خود چه نوع غذایی را سرو کردند. انجام این کار به شما کمک می‌کند که دید بازتری نسبت به ذائقه‌ی مهمانان خود داشته باشید. با انجام این کار شما می‌توانید دریابید که چه نوع غذاهایی نزد مهمانان شما بی‌کیفیت شناخته می‌شود و آنها از چه نوع غذایی ناراضی هستند. همچنین می‌توانید به این نتیجه برسید که آنها چه مدل غذایی را می‌پسندند. بعد از تحقیق کامل لیست غذاها را برای خود فهرست کنید و سپس با همسر و خانواده خود در مورد هر کدام از آنها بررسی‌های لازم را انجام دهید.
از تجربه خود کمک بگیرید

.

⇠ برای انتخاب شام عروسی از تجربه خود در مراسمات استفاده کنید

زمانی که به مهمانی و عروسی می‌رفتید، بیشتر دوست داشتید که چه نوع غذایی سرو شود؟ اگر در یک عروسی شرکت می‌کردید شما و دیگر مهمانان دوست داشتید که چه نوع غذایی را برای شما تدارک ببینند؟! پاسخ به این سئوال به شما کمک خواهد کرد که خود را جای مهمانان قرار دهید و با توجه به سلیقه‌ی مهمانان نسبت به انتخاب شام عروسی تصمیم بگیرید.

.

⇠ منوهای ویژه کترینگ‌ها و تالار‌ها را مشاهده کنید

اگر شما در خصوص انتخاب شام عروسی دچار مشکل شده اید می‌توانید به منوی کترینگ‌ها و تالاری که قرار است عروسی خود را در آنجا برگزار کنید نگاهی بیندازید! در این کترینگ‌ها و تالار‌ها به دلیل تجربه ای که در تهیه‌ی غذا برای مشتریان داشته اند، می‌دانند که با توجه به منطقه، شهر و محیطی که شما در آنجا ساکن هستید چه مدل غذایی بیشتر به ذائقه‌ی مهمانان خوش خواهد آمد.

به تجربه‌ی آنها اعتماد کنید چرا که زمینه‌ی کاری آنها تهیه‌ی غذا برای عروسی‌ها است و بهتر می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

.

⇠ در اینترنت جستجو کنید

اگر می‌خواهید بهترین شام عروسی را تدارک ببینید بد نیست که از اینترنت در این زمینه کمک بگیرید. در اینترنت در مورد بهترین غذاهای ایرانی که با مذاق بیشتر ایرانیان خوش می‌آید و در مورد شیک ترین نوع شام عروسی جستجو کنید. خواندن مقالاتی در این زمینه به شما کمک بسیار خواهند کرد که بتوانید تصمیم درستی در این مورد بگیرید.

.

⇠ در کیفیت شام عروسی دقت کنید

– بیشتر عروس و داماد‌ها فکر می‌کنند اگر چندین نوع غذا تدارک ببینند، ضیافت آنها خیلی شیک و عالی برگزار می‌شود. این نوع طرز فکر اشتباه است. اگر شما حتی یک مدل غذا در نظر بگیرید که بیشتر مهمانان از آن رضایت دارند باز هم شما می‌توانید مراسم را به خوبی برگزار کنید. از این جهت سعی نکنید چندین نوع غذا تدارک ببینید; بلکه بیشتر تمرکز شما روی این باشد که مهمانان شما بیشتر چه مدل غذایی را می‌پسندند.

– در هر مراسمی مهمانان راضی و ناراضی وجود دارند و شما نمی توانید که رضایت همه‌ی افراد را به دست آورید! اما می‌توانید اکثر مهمانان را نسبت به مراسم خود راضی نگه دارید. پس در انتخاب نوع شام عروسی دقت کنید.

 

موارد زیر می‌توانند کمک کنند که کیفیت شام عروسی شما تضمین شود.

– تدارک پیش غذا

– در نظر گرفتن سالاد‌های مختلف در کنار شام

– تدارک نوشیدنی‌های مختلف در کنار غذای اصلی

– نوع چیدن میز شام

– خدمات به موقع کارکنان برای سرریز و سایر موارد

همچنین نکته‌ی مهمی که می‌بایست آن را در نظر داشته باشید این است که حتما اگر می‌خواهید غذای یک تالار یا کترینگ را برای شام عروسی انتخاب نمایید، پس آن را تست کنید. قبل از انتخاب منو، در ضیافت‌ها و مهمانی هایی که در آن تالار و کیترینگ برگزار می‌شوند حضور پیدا کنید و غذای مورد نظر خود را تست کنید که از کیفیت غذا مطمئن شوید.

.
منابع:
.https://www.bia2aroosi.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت