نکات شام عروسی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

شام عروسی و پذیرایی ویژه از میمهانان مراسم، یکی از دغدغه‌های عروس و داماد، از چندماه قبل از عروسی می‌باشد. انتخاب شام عروسی، شاید یکی از سخت‌ترین بخش‌ها بعد از انتخاب تالار باشد، چرا که بایستی با توجه به ذائقه‌ی همه‌ی میهمانان و بودجه شما تعیین شود. ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را در قالب راهنمایی انتخاب منوی شام عروسی برای شما مخاطبان عزیز و محترم ارائه دهیم. پیشنهاد ما اینست، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

.

• منوی انتخاب شام عروسی

⇠ در منوی انتخاب شام عروسی غالبا غذاهایی از قبیل: زرشک پلو، باقلی پلو با گوشت، برنج سفید، کباب و انواع خورشت‌ها سازماندهی شده‌اند که شما باتوجه به معیارهایی از قبیل همگانی بودن غذا و همچنین بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید، به انتخاب شام عروسی می‌پردازید.

⇠ اگر هزینه برایتان زیاد مهم نیست، سعی کنید چندین نوع غذا را سفارش دهید تا همه‌ی افراد با ذائقه‌های مختلف بتوانند از غذا لذت ببرند تا پذیرایی ایده‌آلی از میهمانان خود در آن شب زیبا داشته باشید. به عنوان مثال اگر زرشک پلو و باقلی پلو را انتخاب کرده اید و به فکر غذای نوع سوم هم هستید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از خورشت‌های اصیل مانند فسنجان را هم به انتخاب شام عروسی خود اضافه کنید. چرا که فسنجان و یا ته چین مرغ از جمله غذاهای اصیل ایرانی هستند و به صورت مداوم از گذشته‌ها تاکنون در هر سفره‌ای نقش بسزایی دارند.

.

• نوع غذا برای شام عروسی

در انتخاب غذاهایی که انتخاب می‌کنید سلیقه به خرج دهید و بهترین و با کیفیت‌ترینش را مد نظر داشته باشید، به عنوان مثال برای سفارش برنج سفید، مسلما برنج‌های سمت شمال رنگ و بوی فوق‌العاده‌ای دارند، سعی کنید برنج خوب و باکیفیتی را در کنار خورشت‌ها انتخاب نمایید.

.

• طریقه چیدن میز شام

⇠ میز شام می‌تواند توسط خود خانواده عروس یا خانواده داماد چیده شود و یا توسط مراکز تشریفات عروسی اینکار صورت گیرد. میز شام عروسی باید یک میز ممتاز و در نهایت زیبایی چیده شود تا همیشه تصویر بی‌نظیری از خاطرات عروسی شما را در ذهن‌ها به یادگار بگذارد. از دیگر نکات مهمی که در هنگام تزیین کردن میز شام وجود دارد، نحوه‌ی تزئینات میز است. مسلما اگر چندین نوع غذا را سفارش دهید، میز شما شکل و شمایل شگفت انگیزی پیدا می‌کند و در زیبایی آن شکی نیست. منتها اگر تصمیم گرفتید تنها یک نوع غذا را به عنوان شام عروسی سفارش دهید، سعی کنید با تمام دقت و ظرافت میز را تزیین نمایید تا بهتر و تکمیل‌تر نشان داده شود.

⇠ چیدن میز شام عروسی به گونه‌ای که دهن همه را آب بیندازد، خیلی تاثیرگذار است. در واقع رمز متفاوت بودن میز شام عروسی شما، استفاده بجا و هماهنگ از همه‌ی انتخاب‌هاست‌، اینگونه، برای تمامی افراد، یک چیزی وجود دارد که لذت ببرند. کافیست مجالسی که قبلا رفته‌اید را مرور کنید تا بدانید چه نوع غذاهایی و با چه سبکی، روی میز چیده شده بود تا شما نیز بتوانید از آنها ایده بگیرید. یادتان باشد در هنگام تزیینات میز شام، از نکاتی از قبیل: رومیزی زیبا، گل آرایی و استفاده از شمع غافل نشوید تا همواره بهترین میز شام را به میهمانان ارائه دهید.

.

• کلام آخر

⇠ شام مراسم عروسی یکی از مهمترین بخش‌های یک جشن محسوب می‌شود که باعث می‌شود همیشه در یادها باقی بماند، در هر یک از منوی شام مراسم عروسی، انواع غذاهای دریایی، فرنگی و ایرانی وجود دارد که شما بایستی غذاهایی را انتخاب نمایید که همه‌ی میهمانان بتوانند میل کنند. همچنین کیفیت بالا در غذای عروسی از نکات مهمی می‌باشد که باید حواستان باشد.

⇠ انتخاب شام عروسی نامحدود است و فرقی نمی‌کند که چه نوع غذاهایی را می‌خواهید سفارش دهید، مهم این است که همه چیز در بهترین صورت ممکن انجام شود. قبل از هر اقدامی ابتدا تمام شرایط را بررسی کنید، میزان هزینه‌ای که قرار است برای جشن خود صرف کنید را بدانید و درست و اصولی به انتخاب مدل‌های غذا بپردازید، حتی الامکان سعی نمایید برای کاهش دغدغه‌های جشن، تمام برنامه‌های این شب با شکوه را به موسسات و مراکز تشریفات مراسم عروسی بسپارید تا آنها بتوانند بهترین تکنیک‌ها را برای برگزاری مراسم و تمام مسائل مربوط به شام عروسی و تزیینات میز شام را برای شما به کار گیرند. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید، از همراهی شما تا پایان این مقاله بینهایت سپاسگزاریم.
.
منابع:
.https://arooskoo.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت