راهنمای واکس کفش

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

راهنمای خرید و انتخاب واکس کفش

انواع واکس کفش

1- واکس هاي جامد: واکس‌های جامد قديمي ترين و سنتی ترین نوع واکس هاي کفش هستند. اين نوع واکس‌ها که حالتي جامد دارند، به وسيله اسفنج روي سطح کفش‌ها ماليده مي شوند. از معايب اين نوع واکس‌ها مي توان به کثيف کاري زياد آن‌ها اشاره کرد.

راهنمای خرید واکس کفش

2- واکس هاي اسپري : يکي از انواع بسيار رايج واکس کفش ها، واکس هاي اسپري هستند. واکس هاي اسپري ، همانطور که از نامشان پيداست ، به صورت افشانه هستند و بايد آن را روي کفش هاي خود اسپري کنيد.

راهنمای خرید واکس کفش

3- واکس هاي مايع : اين محصولات درواقع فقط جلا دهنده و براق کننده هستند. اين نوع واکس‌ها ، به صورت اسفنج هاي آغشته به روغن در بازار وجود دارند و شما مي توانيد آن‌ها را روي سطح کفش بماليد و کفش هاي خود را براق کنيد. از معايب اين نوع واکس‌ها مي توان گفت که واکس هاي مايع فقط براق کننده هستند و و دوام واکس هاي سنتي را ندارند. همچنين اين واکس‌ها به دوام چرم کفش کمک زيادي نمي کنند.

راهنمای خرید واکس کفش

4- کرم هاي پاک کننده کفش : اين نوع واکس‌ها ، به صورت کرم ساخته مي شوند. کرم هاي پاک کننده کفش براي انواع مختلف کفش قابل استفاده هستند و به کفش‌ها جلا مي دهند.

راهنمای خرید واکس کفش

.

دستگاه هاي واکس برقي

دستگاه هاي واکس برقي ، جديد ترين وسايلي هستند که براي واکس زدن کفش مورد استفاده قرار مي گيرند. اين دستگاه‌ها ، به طور اتوماتيک کفش‌ها را واکس مي زنند. در ادامه به بررسي دستگاه هاي واکس برقي مي پردازيم.

1- دستگاه واکس دستي : اين دستگاه هاي واکس کفش ، وزن کمي دارند و به راحتي در دست جاي مي گيرند. اين دستگاه‌ها ، به وسيله برس خود ، کفش‌ها را پاک مي کنند.

2- دستگاه واکس ثابت : اين دستگاه‌ها معمولا ثابت هستند و روي زمين قرار مي گيرند. در اين دستگاه‌ها ، کفش هاي خود را به سمت برس آن‌ها مي بريد و دستگاه با برس اغشته به واکس يا روغن ، کفش هاي شما را برق مي اندازند.  این دستگاه‌ها معمولا دارای واکس‌های مخصوص هستند که باید برای آن‌ها تهیه کرد.

.

بسته بندی

واکس هاي مختلف ، در ابعاد مختلف بسته بندي و روانه بازار مي شوند. به عنوان مثال ، اسپري هاي خوشبوکننده و براق کننده معمولا در حجم هاي 50 ، 75، 100 ، 150 و 200 ميلي ليتري در بازار موجودند. همچنين واکس هاي جامد در بسته بندي هاي 30 تا 150 گرمي در بازار وجود دارند و شما می‌توانید بر حسب نیاز خود ، واکس با حجم مناسب را خریداری کنید.

.

شرکت هاي سازنده

شرکت هاي زيادي در زمينه توليد واکس کفش فعاليت مي کنند.  مهم ترين شرکت هاي توليد کننده واکس عبارتند از کرپ پروتکت ، کلنيل ، اسمارت، ويلو ، شو ، کوايمبرا، ام تي کو، آسانا، موتي ، آنا ، زيبا ، لوکس پنل ، پالک ، بلدرچين ، پالک ، انديشه ، کاک ، پنگوئن ، شکوفه و … . بهتر است پس از استفاده از واکس هاي شرکت هاي مختلف و ارزيابي کيفيت آن‌ها ، يکي از اين شرکت‌ها را انتخاب کنيد.

.

چگونه کفش چرم خود را واکس بزنیم؟

با توجه به اینکه واکس زدن کفش چرم علاوه بر زیبایی آن باعث افزایش طول عمر کفش چرم نیز می‌شود، لازم است شما عزیزان با نحوه صحیح واکس زدن کفش چرم آشنا شوید.

چگونه کفش چرم خود را واکس بزنیم

بنابراین ازآنجاکه نحوه صحیح واکس زدن کفش چرم نیاز به آموزش دارد، ما این آموزش را به صورت مرحله‌ای برای شما بیان می‌کنیم.
نحوه واکس زدن کفش چرم به صورت زیر است:

  1. بندهای کفش را دربیاورید تا بندهای کفش چرم واکسی نشوند.
  2. برای بهتر واکس زدن کفش می‌توانید داخل آن را پر از کاغذ کنید تا سطح محکمی را برای واکس زدن ایجاد کند و کار شما راحت‌تر شود.
  3. با استفاده از یک برس گردوغبار و کثیفی را از روی کفش پاک و تمیز کنید. می‌توانید برای تمیز کردن فضاهای ریز روی کفش از برس و آب جوش نیز استفاده نمایید. بعد از این کار سطح کلی کفش را با یک دستمال تمیز کنید.
  4. با یک پارچه تمیز بر روی واکس سنتی بمالید و با حرکت‌های دایره‌ای شکل پارچه آغشته شده به واکس را بروی قسمت‌های مختلف کفش بزنید. سعی کنید تمام قسمت‌های کفش آغشته به واکس شود.
  5. به وسیله یک پارچه نرم و با انجام حرکت‌های طولی شکل (رفت و برگشتی) سعی کنید واکس را روی کفش پخش کنید تا به طور کامل جذب چرم شود. این مرحله را تا جایی انجام دهید که هیچ واکسی بر روی کفش باقی نماند. سپس اجازه دهید به مدت 10 دقیقه واکس چرم خشک شود.
  6. به وسیله انگشت خود در قسمت‌های مختلف کفش چند قطره آب بریزید. البته مقدار قطرات آب باید کم باشد. هدف از این کار براق شدن بیشتر کفش چرم است.
  7. با یک پارچه تمیز قطرات آب را به صورت حرکت‌های دایره‌ای شکل در تمام سطح کفش پخش کنید. بعد از انجام این کار 10 دقیقه بگذارید تا کفش به طور کامل خشک شود.
  8. و در مرحله آخر بندهای کفش را سر جای خود قرار دهید.

ممکن است این سؤال برای افراد مطرح می‌شود که ” هر چند وقت یک بار کفش را واکس بزنیم “؟
برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم بهتر است هفته‌ای یکبار این کار را انجام دهید تا علاوه بر طولانی‌تر شدن عمر کفش چرم خود باعث پاک شدن سطح کفش از گردوغبار شوید.

.

چگونه از پوتین‌های سربازی مراقبت کنیم؟

همان طور که می‌دانید پوتین سربازی از جمله مهم‌ترین وسایلی است که سربازان در طول مدت سربازی با آن سروکار دارند؛ لذا نحوه نگهداری و مراقبت از این وسیله برای سربازان بسیار مهم و ضروری خواهد بود. همچنین اینکه چگونه پوتین سربازی را براق کنیم چگونه پوتین سربازی را نرم کنیم و بهتر نگهداری کنیم برای خیلی از سربازان مهم است.

 

چگونه از پوتین‌های سربازی مراقبت کنیم

از جمله نکاتی که می‌توانید برای نگهداری و مراقبت از پوتین‌های سربازی خود انجام دهید، موارد زیر است:

  • می‌توانید از محلول آب و سرکه برای از بین بردن سفیدک‌های روی پوتین سربازی خود استفاده نمایید.
  • می‌توانید از تکه روزنامه‌های باطله برای جلوگیری از عرق کردن داخل پوتین سربازی خود نیز استفاده نمایید.
  • سعی کنید پوتین‌های سربازی خود را واکس بزنید تا عمر مفید طولانی‌تری داشته باشند.
  • با واکس زدن می‌توانید پوتین سربازی را نرم نگه دارید.

نحوه واکس زدن پوتین سربازی

  1. بندهای پوتین را از آن جدا کنید.
  2. با یک دستمال تمیز سطح پوتین خود را از گردوغبار پاک کنید.
  3. قبل از انجام واکس زدن، سطح پوتین را با وازلین به طور کامل چرب نمایید.
  4. واکس مخصوص را با یک دستمال آغشته کرده و به تمام سطح پوتین بمالید.
  5. مطمئن شوید به تمام سطح پوتین واکس کشیده شده باشد. چند دقیقه صبر کنید تا واکس بر روی پوتین خشک شود.
  6. در مرحله آخر واکس زدن پوتین سربازی باید بندهای پوتین را در جای خود قرار دهید.

.

واکس زدن کیف چرم چگونه است؟

چگونه کیف چرم خود را واکس بزنیم

ممکن است مدتی از خرید کیف اداری چرم شما گذشته باشد و یا نیاز داشته باشید کیف دوشی چرم خود را واکس بزنید. واکس کیف چرم بسیار مهم است که به درستی انجام شود. نحوه واکس زدن کیف چرم به صورت مراحل زیر است:

  1. سعی کنید بندهای کیف چرم را از آن جدا کنید تا واکسی نشود و داخل کیف را هم تمیز نمایید. برای تمیز کردن بندها می‌توانید آنها را با دست بشویید یا در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.
  2. با یک برس نرم گردوغبار روی سطح چرم کیف را پاک و تمیز کنید.
  3. پارچه‌ای را آغشته به محلول آب و صابون نموده و بر روی سطح کیف چرم خود بکشید تا سطح آن از کثیفی و آلودگی پاک شود. سپس بگذارید تا کیف چرمی شما خشک شود.
  4. یک پارچه یا دستمال حوله‌ای را برداشته و به واکس آغشته کنید و بر روی سطح کیف چرمی خود بکشید.
  5. سعی کنید واکس را با حرکت‌های سریع رفت و برگشتی بر روی سطح چرم کیف خود پخش کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که کیف چرم شما براق شده و اثری از گلوله‌های واکس بر روی آن نماند.
  6. اجازه دهید تا واکس بر روی کیف چرم شما خشک شود.
  7. در مرحله آخر بندهای کیف چرمی را به آن اضافه کرده و آن را داخل یک جعبه یا نایلون قرار دهید تا در زمان لازم از آن استفاده کنید.

.

چگونه کاپشن و پالتوی چرم خود را واکس بزنیم؟

امروزه افراد بسیار زیادی از پالتوها و کاپشن‌های چرم استفاده می‌کنند؛ لذا با توجه به اینکه این محصولات چرمی نیز نیاز به مراقبت و نگهداری دارند، علاوه بر شستن چرم، یکی دیگر از راهکارها در این زمینه می‌تواند واکس زدن این محصولات چرمی باشد.
نحوه واکس زدن پالتو چرمی می‌توانید شامل مراحل زیر را باشد. البته لازم به ذکر است که این مراحل می‌تواند برای نحوه واکس زدن کاپشن چرمی نیز مورد استفاده قرار گیرد:

  1. سعی کنید کاپشن یا پالتوی چرمی خود را در ابتدا با یک دستمال نرم و مرطوب تمیز کنید تا کثیفی‌ها و گردوغبار روی سطح آن با انجام این کار پاک شود.
  2. بگذارید تا کاپشن و پالتوی چرمی شما کمی خشک شود و سپس برای واکس زدن آن اقدام نمایید.
  3. یک دستمال پارچه‌ای یا حوله‌ای را برداشته و آن را به واکس مخصوص آغشته نمایید.
  4. دستمال آغشته شده به واکس را با حرکت‌های رفت و برگشتی سریع بر روی سطح چرمی کاپشن یا پالتوی خود بکشید. سعی کنید واکس به تمام قسمت‌های پالتو و کاپشن چرمی شما مالیده شود.
  5. مطمئن شوید که گلوله‌های واکس بر روی سطح چرم کاپشن یا پالتوی شما باقی نمانده باشد.
  6. اجازه دهید برای چند دقیقه چرم بر روی کاپشن و پالتوی شما خشک شود.
  7. در مرحله آخر پالتو و کاپشن خود را داخل یک کاور پارچه یا نایلونی قرار دهید تا تمیز بماند و در زمان لازم از آن استفاده نمایید.

حالا که با نحوه واکس زدن کاپشن چرم آشنا شدید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

.

چگونه کت چرم خود را واکس بزنیم؟

چگونه کت چرم خود را واکس بزنیم

نحوه واکس زدن کت چرم به صورت زیر است:

  1. سعی کنید به آرامی با یک برس نرم یا دستمال پارچه‌ای نرم کت چرم خود را گردگیری نمایید تا گردوغبار موجود بر روی آن پاک شود.
  2. با یک دستمال نم‌دار یا مرطوب سطح کت چرمی خود را تمیز کنید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا سطح چرمی آن خشک شود.
  3. دستمال دیگری را برداشته و آن را به واکس مخصوص برای لباس‌های چرمی، آغشته نمایید.
  4. با حرکت‌های سریع رفت و برگشتی دستمال آغشته شده به واکس را بر روی سطح کت چرمی خود بکشید و سعی کنید تا واکس کاملاً بر روی چرم پخش شود و گلوله‌ای از واکس بر روی آن نماند.
  5. مطمئن شوید که واکس به تمام سطح کت چرمی شما کشیده شده باشد.
  6. اجازه دهید تا کت چرمی شما بعد از واکس زدن خشک شود.
  7. در مرحله آخر برای مراقبت بیشتر می‌توانید تا زمان لازم برای استفاده نمودن، کت چرمی خود را داخل یک کاور قرار دهید.

.

سوالات پرتکرار درمورد واکس

  • چرا کفش چرم من حتی بعد از واکس براق نمی‌شود؟

این موضوع سه دلیل عمده دارد:

1- واکس مورد استفاده شما استاندارد نیست.

2- به جای فرچه واکس از اسفنج استفاده می‌کنید.

3- بر روی سطح کفش شما آلودگی ناشی از گرد و غبار یا جرم وجود دارد. بهتر است قبل از واکس زدن از فوم تمیز کننده استفاده کنید.

  • از بین دنبه، روغن زیتون، وازلین و پارافین بهترین روغن نرم کننده برای چرم کدام است؟

در مرحله اول توصیه ما این است که حتما از واکس مناسب برای چرم خود استفاده کنید اما اگر به واکس دسترسی ندارید می‌توانید مقدار کمی وازلین را به کف دست خود بمالید و بر روی کیف و کت چرم خود بکشید.

  • از کدام واکس برای کیف و کاپشن چرم مردانه یا زنانه استفاده کنیم؟

برای کاپشن و کیف چرم از واکس استفاده نکنید. در این موارد یا از اسپری بامبو استفاده کنید یا با استفاده از مقدار کمی وازلین، کیف و کت خود را نرم و براق کنید. نحوه استفاده از اسپری بامبو در بخش قبل توضیح داده شد.

  • چند وقت یک‌بار کفش را واکس بزنیم؟

به طور معمول بعد از 10 تا 15 بار استفاده باید یک‌بار واکس بزنید.

  • آیا واکس تغییر رنگ چرم در بازار وجود دارد؟

با برخی از واکس‌های خاص، می‌توان رنگ محصول را تغییر داد. اما در حال حاضر این واکس‌ها در کشور ما موجود نیستند.

.
منابع:

.https://radincharm.com
.https://novinleather.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت