اپیلاسیون با صمغ عربی یا موم سرد و نکات مهم

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

استفاده از موم سرد یا همان صمغ عربی یکی از بهترین راه‌ها برای اپیلاسیون می‌باشد. که میتواند برای مدت زمان زیادی شما را از شر مو‌های زاید تان راحت کند . موم سرد باعث نرمی و لطافت پوست شما می‌شود .
یک روش موقت برای برداشتن موهای زاید بدن استفاده از موم سرد و یا موم گرم می‌باشد. در این روش موها از ریشه کنده شده و بعد از دو تا هشت هفته شروع به رویش مجدد می‌کنند. گفته می‌شود اگر برای چند سال متوالی از موم برای برداشتن موها استفاده شود به تدریج موهای ضخیم، نازک‌تر شده و تراکم‌شان کمتر می‌شود.
از صمغ عربی برای از بین بردن مو‌های زاید به طور دایمی مورد استفاده قرار میگیرد . موم سرد باعث می‌شود حجم مو‌های زاید ضعیف و کمتر می‌شود. این که به مقدار زیاد در یک مرحله مو‌های زاید را برداشت میکند بسیار موثر واقع می‌شود.
اگر این روش را با تراشیدن مقایسه کنید متوجه می‌شوید که با هر بار تراشیدن مو‌ها ضخیم تر شده و حجم شان زیاد می‌شود در صورتی که موم سرد باعث می‌شود. ریشه مو با هر بار استفاده ضعیف تر شده و حجم شان کم می‌شود.

.

مزایای اپیلاسیون با موم سرد صمغ عربی

• از بین رفتن 80 درصد مو‌های زائد بعد از چند دوره استفاده
• ضعیف کردن ریشه مو‌ها بعد از استفاده مکرر
• بدون عوارض و مناسب برای انواع پوست
• مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی
• حاوی عصاره موم عسل و صمغ عربی
• استفاده راحت حتی توسط خود شخص
• عصاره‌ها هیچ تفاوتی با هم ندارند
• بدون نیاز به استفاده از پد یا پارچه
• قابل استفاده برای صورت و بدن
• کاهش سرعت رشد مو‌های زائد
• قابل استفاده به صورت سرد
• بسیار قوی برای اپیلاسیون
• کاهش چین و چروک صوت
• قابل استفاده برای کل بدن
• فاقد هرگونه مواد شیمیایی
• نرم و لطیف کردن پوست
• افزایش رطوبت پوست
• لایه برداری از پوست
• روشن سازی پوست

.

نکاتی درمورد اپیلاسیون

اپیلاسیون، موزدایی یا از بین بردن موهای زاید، به روش‌های از بین بردن مو، به ویژه در بدن انسان گفته می‌شود. برای اپیلاسیون چهار روش اصلی وجود دارد:
• استفاده از تیغ
• اپیلاسیون با وکس
• استفاده از کرم مو بر
• استفاده از مومک
یکی از بهترین روش‌ها برای حذف موهای زاید اپیلاسیون است (که موم سرد صمغ عربی راحت ترین روش آن است) که نسبت به سایر روش‌ها برتری‌های بسیاری دارد. به طور مثال: مقدار زیادی از موهای زاید را یک مرتبه بر می‌دارد و یا اینکه به مدت دو تا شش هفته از رویش مجدد مو جلوگیری می‌کند. هنگامی که مو با کرم موبر، یا تیغ تراشیده و برداشته شود، مو از سطح پوست، و نه از ریشه، برداشته می‌شود و در عرض چند روز، مو را می‌توان در سطح پوست دید. در نتیجه موهای جدید به مراتب خشن تر و زبرتر هستند.
این در حالی است که اغلب قسمت هایی از بدن که موهای زاید آن با اپیلاسیون برداشته شده، موهایی به مراتب نرم تری دارند. فقط دقت کنید که در روزهای قاعدگی اقدام به موزدایی نکنید زیرا پوست در این دوران حساس می‌شود و ممکن است پس از موزدایی دچار سوزش شود.

.

چگونه اپیلاسیون کنیم؟

طول موهای زاید موقع اپیلاسیون نباید کمتر از نیم سانتی متر باشد. بلندی موها در حالت ایده آل باید بین 4 تا 6 میلی متر باشد. پوست و محل موم باید خشک و عاری از هرگونه چربی و مواد شیمیایی باشد. گذاشتن لایه ضخیم موم بر روی پوست از کنده شدن موها جلوگیری می‌کند. اپیلاسیون با موم به دو روش انجام می‌شود:
1- مومک داغ: اپیلاسیون با استفاده از موم داغ رایج ترین روش از بین بردن موهای زاید در بین مردم می‌باشد. ابتدا موم را روی حرارت قرار داده تا به حالت مایع درآید سپس بوسیله یک کاردک روی پوست در جهت رویش موی بدن بمالید. بعد با استفاده از یک تکه پارچه یا نوار گاز استریل موها و موم را در خلاف جهت رویش مو به سرعت و با تمام قدرت بکشید. موها بین 2 تا 6 هفته بعد دوباره خواهند رویید. فقط باید قبل از مومک انداختن حتما از لوسیون‌ها و یا کرم‌های سفت کننده و تقویت کننده برای پرکردن منافذ خالی شده بر روی پوست استفاده کنید. این روش از بین بردن موهای زاید برای پاها، خطوط لباس شنا، مایو، زیر بغل‌ها و بازوها مناسب می‌باشد.
2- مومک سرد: موم سرد صمغ عربی بر روی نوارهای از پیش آماده مالیده شده‌اند که می‌توانند مستقیما بر روی پوست چسبانده شوند. مو به موم سرد روی نوار می‌چسبد و با یک حرکت سریع از روی پوست جدا می‌شود.

.

اپیلاسیون سرد

در اپیلاسیون سرد ، لایه ای از موم سرد را روی موها بکشید ، بعد از قرار دادن پد روی موم ، روی پد را ماساژ دهید تا کاملا جذب موها شود . سپس پد را در جهت خلاف رویش موها بکشید تا موها از ریشه کنده شوند. البته لازم به ذکر است این موم سرد صمغ عربی نیازی به پد ندارد.
استفاده از اپیلاسیون سرد راحت تر از اپیلاسون گرم است و همه افراد به راحتی می‌توانند آن را انجام دهند. در روش دوم ممکن است که مقداری از موها روی پوست باقی بمانند که با انجام دوباره اپیلاسیون از بین خواهند رفت و پوست صاف و صیقلی می‌گردد.
با توجه به قیمت ارزان تر اپیلاسیون سرد نسبت به موم‌های گرم و قابلیت شستشوی صورت پس از اصلاح ، اپیلاسیون سرد محبوبیت بیشتری در میان خانمها و سالن‌های آرایشی دارد .
از سوی دیگر موم سرد از مواد کاملا طبیعی تهیه می‌شود و قابل دسترسی در هر داروخانه و فروشگاه معتبری است.
موم گرم مزایای بیشتری دارد ، از جمله این که نیاز به استفاده چندباره ندارد و تمام موهای زاید در یک مرحله از بین می‌رود. همچنین برای نواحی حساس بدن که موهای ریز و زبرتری دارند و به چندباره کشیده شدن پوست حساسیت دارند بیشتر استفاده می‌شود .

فواید

اپیلاسیون روشی مطمئن و آسان برای از بین بردن موقتی موهای بدن است.
با هر بار اپیلاسیون از 4 تا 6 هفته از شر موهای زائد بدن خلاص می‌شوید.
حتی می‌توانید این کار را با استفاده از موم در خانه انجام دهید.

حساسیت و خارش ایجاد نمی کند

اپیلاسیون با موم سرد صمغ عربی به ندرت به خارش یا حساسیت پوستی منجر می‌شود.
در حالی که کرم‌های موبر در بسیاری از موارد حساسیت زا هستند.
در این نوع اپیلاسیون از موم سرد استفاده می‌شود و مواد شیمیایی کمی در این فرایند درگیر هستند.
این نوع اپیلاسیون به خارش منجر نمی شود و اگر این کار را به درستی انجام دهید
حتی جوش‌های ریز قرمزی که در سایر موارد روی پوست‌تان می‌بینید هم ظاهر نخواهد شد.

نه بریدگی و نه زخم

مو پس از یک بار اپیلاسیون با موم سرد، حداقل به مدت سه تا چهار هفته رشد محسوسی نمی کند.
به این ترتیب مو از ریشه از پوست خارج می‌شود و در نتیجه فرایند رشد مو دیرتر آغاز می‌شود
در فرایند اپیلاسیون با موم سرد از هیچ نوع ماده یا وسیله ای استفاده نمی شود.
که به ایجاد بریدگی یا زخم شدن پوست بیانجامد،
در صورتی که اگر از روش اصلاح استفاده کنید امکان بریدگی بسیار بالاست.
سرعت رشد مو را کاهش می‌دهد
اما بزرگ ترین فایده اپیلاسیون با موم سرد این است که پس از استفاده از این روش سرعت رشد موهای زائد تا حد زیادی کاهش می‌یابد و با سرعت کمتری پیشرفت می‌کند.

بافت پوست

در برخی موم‌ها برای ایجاد خاصیت مرطوب کنندگی از آلوئه ورا یا کره نیز استفاده می‌شود.
به سرعت شروع به خشک شدن می‌کند و در فاصله خشک شدن موم تا جدا کردن آن.
پس اپیلاسیون با موم بافت پوست را تقویت می‌کند و در نتیجه پوست زیباتر می‌شود.
این، یکی از بهترین فواید استفاده از موم است. وقتی موم روی پوست قرار می‌گیرد.
در حالی که وقتی از تیغ یا کرم‌های موبر استفاده می‌کنید.
پوست پس از اپیلاسیون با موم سرد لطیف تر می‌شود.
این اتفاق به این شکل رخ نمی دهد.

.

نکات قابل توجه در مورد اپیلاسیون با صمغ عربی

• از به کار بردن موم در نقاط حساس و آسیب دیده، شکسته، کبود و سوخته جلوگیری نمایید. همچنین مصرف این محصول روی خال، زگیل و نقاط واریس توصیه نمی گردد.
• قبل از مصرف، تست حساسیت را در قسمت کوچکی از بدن انجام دهید و تا 24 ساعت صبر نمایید اگر علایمی دیده نشد ادامه دهید. در صورت بروز حساسیت از ادامه مراحل خودداری نمایید.
• موم را تا 2 ساعت پس از حمام، استخر و یا حمام آفتاب استفاده نکنید.
• استفاده این محصول برای افراد مسن و دیابتی توصیه نمی شود.
• بعد از مصرف ممکن است پوست شما قدری قرمز شود.
• دور از دسترس کودکان نگهداری شود.
یکی از نیاز‌های اساسی بهداشت بدن و خلاص شدن از شر موهای زائد بدن اپیلاسیون است. اپیلاسیون به حذف موهای زائد بدن به روش‌های مختلف اصلاح بدن موزدایی می‌شود گفته می‌شود . از روشی‌های مختلفی برای اپیلاسیون استفاده می‌شود نمونه بارز آنها را می‌توان استفاده تیغ و ژیلت‌ها ٬ استفاده از کرم موبر‌ها ٬ استفاده از اسپری‌های موبر ٬ استفاده از ماشین اصلاح‌های مخصوص بدن ٬ استفاده از موم و اپیلاسیون با وکس را می‌توان اشاره کرد.

معرفی موم سرد صمغ عربی

یکی از نیاز‌های اساسی بهداشت بدن و خلاص شدن از شرموهای زائد بدن اپیلاسیون است. اپیلاسیون به حذف موهای زائد بدن به روش‌های مختلف اصلاح بدن موزدایی می‌شود گفته می‌شود. از روشی‌های مختلفی برای اپیلاسیون استفاده می‌شود نمونه بارز آنها را می‌توان استفاده تیغ و ژیلت ها، استفاده از کرم موبر ها، استفاده از اسپری‌های موبر، استفاده از ماشین اصلاح‌های مخصوص بدن، استفاده از موم و اپیلاسیون با وکس را می‌توان اشاره کرد.
یکی از مفید ترین٬ با صرفه ترین و بهترین روش حذف موهای زائد از بدن اپیلاسیون است . افرادی که از اپیلاسیون استفاده می‌کنند موها زائد را از ریشه به صورت یک مرحله حذف کرد و رویش آنها به مدت 2 تا 6 هفته طول خواهد کشید تا دوباره رشد کنند اما با استفاده خودتراش‌ها و تیغ‌های اصلاح موها از سطع پوست برداشته می‌شوند و رشد دوباره آنها در زمان بسیار کم رشد خواهند کرد .
موهای که به وسیله اپیلاسیون برداشته می‌شود کاملاً نرم هستند اما موهای که به وسیله کرم موبر ٬ اسپری موبر ٬ تیغ و خودتراش‌ها برداشته می‌شوند بسیار زبر هستند . اپیلاسیون باعث می‌شود موها کم پشت تر٬ نرم تر و دیر تر رشد کنند و همین امر باعث شده اپیلاسیون در جایگاه اول برای حذف موهای زائد قرار بگیرد و عملکرد عالی داشته باشد .
باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت که در روز‌های که دوران عادت ماهانه (قاعده گی) را سپری می‌کنید نباید اپیلاسیون کرد زیرا در این دوران به دلیل اختلالات هورمونی و حساس تر شدن پوست ممکن است پس از اپیلاسیون (موزدایی) دچار سوزش شوید .

طریقه استفاده از موم سرد صمغ عربی

موم اپیلاسیون عربی  (صمغ عربی) نیاز به هیچگونه حرارت و گرم کردنی ندارد و به صورت سرد قابل استفاده میباشد. فقط کافیه با دست کمی ورز دهید و بعد از مدت کمی قابل استفاده میباشد. موم یا صمغ عربی که به موم آدامسی نیز مشهور است جزو موم‌های سرد محسوب میشود. مزیت دیگه ای که این موم نسبت به موم‌های دیگه دارد، اینکه نیاز به پد و پارچه ندارد و وقتی روی پوست می‌مالید به صورت یه لایه به راحتی کنده می‌شود.
موم اپیلاسیون عربی (صمغ عربی) به خاطر اینکه طبیعی است و نیاز به حرارت ندارد و استفاده از آن بسیار راحت و آسان میباشد از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار میباشد. به همین دلیل در ایران خانمها گرایش زیادی به استفاده از آن پیدا کرده اند. مومهای عربی از مواد و عصاره‌های گیاهی ساخته شده‌اند که هیچگونه عوارض جانبی برای پوست ندارند و برای انواع پوست‌های مختلف قابل استفاده میباند. عصاره‌های صمغ عربی عبارتند از: ذغالی، عسلی، زردچوبه، آلوورا، اناری ،زیتون، دارچین، پرتقالی و لیمویی

نکاتی چند در مورد نحوه مصرف

نکته اول اینکه بسته صمغ عربی که به دستتون رسید بلافاصله درب آنرا باز نکنید و اجازه دهید چند ساعتی جای خنک( خارج یخچال) بماند و هم دمای محیط اتاق شود و بعد استفاده کنید.
نکته دوم اینکه عزیزانی که بار اول هست که از صمغ عربی استفاده میکنند تمام انگشتان دست را درگیر صمغ نکنند ابتدا با یکی دو انگشت و مقدار کمی موم کار کنید. (کار با کاردک برای تازه کارها بهترین گزینه هست)
منابع:
.https://atarinasim.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت