اپیلاسیون با کرم‌های موبر و نکات مهم

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نکات مهم به هنگام خرید کرم موبر

با اینکه گفتیم ماده اصلی کلیه کرم‌های موبر یکسان است، اما انواع متنوعی از این کرم‌ها برای قسمت‌های مختلف بدن موجود است؛ به عنوان مثال کرم موبر مخصوص اصلاح صورت با کرم موبر سایر قسمت‌های بدن متفاوت است. و این تفاوت ناشی از غلظت ماده مؤثره‌ی آن می‌باشد و کرم مخصوص صورت، ماده مؤثره‌ی رقیق تری نسبت به کرم سایر نواحی بدن دارد.
به جز موارد ذکر شده، تفاوت خاص دیگری در بین کرم‌های موبر دیده نمی شود. کرم‌های موبر عمدتا از لحاظ عطر، طرح و رنگ بسته بندی با یکدیگر تفاوت دارند. و تنها نکته حائز اهمیت این است که شرکت‌های تولید کننده، استانداردهای تولید را رعایت نمایند. برخی از این شرکت‌ها ممکن است مواد افزودنی نظیر ژل آلوئه ورا را به کرم‌های خود بیفزایند.
تبلیغات شرکت‌ها نباید آنچنان اغراق آمیز باشد، مثلا تبلیغ کرم موبر دائمی، کاملا غیر علمی است. چرا که حقیقتا هیچ نوع کرم موبر با قابلیت رفع و از بین بردن دائمی و همیشگی موهای زاید وجود ندارد و حتی هیچ نوع کرم موبری با قابلیت و خاصیت کاستن موهای زاید نیز موجود نمی باشد.
البته برخی از کرم‌ها با خاصیت کاهش موهای زاید به فروش می‌رسند، اما دقت داشته باشید که این کرم‌ها به هیچ عنوان کرم موبر نیستند. بلکه این کرم‌ها را همچون کرم‌های مرطوب کننده و معمولی می‌توانید روزانه دو مرتبه به ناحیه مورد نظرتان بمالید.
اینکه انتخاب کنید که به چه نحوی موهای زائد بدن یا صورت خود را رفع نمایید کاملا به سلیقه شخصی شما وابسته است. تعدادی از خانم‌‌ها استفاده از اپیلاتور و موم را به شدت دردناک می‌دانند و این در حالی است که ممکن است برخی دیگر استفاده از موم طبیعی را به هر روش دیگری ترجیح دهند. چیزی که حائز اهمیت می‌باشد این است که شما از کدام روش اصلاح راضی هستید و خوشحالتان می‌کند. اما توصیه ما به شما استفاده از کرم موبر برای اصلاح صورت و بدن می‌باشد.
درست است که اسپری یا کرم موبر یک روش اصلاح دائمی موهای زائد نیست اما حداقل برای مدتی پوست صورت و بدن شما را بی‌مو و تمیز نگه‌ می‌دارد و بعد از مدتی استفاده از این محصول شاهد رشد موهای ظریفی در آن قسمت از پوست خود نسبت به قبل خواهید بود. کرم‌های موبر برای پوست‌های معمولی و‌ حساس تولید و عرضه می‌شوند. همانطور که اشاره کردیم به جز کرم، اسپری و پودر موبر نیز وجود دارد که هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند با آرامش خیال از آن استفاده کنند. زیرا این محصولات موبر به شکل مستقل در دو نوع زنانه و مردانه  و بر اساس جنس و ساختار مو، ساخته می‌شوند.

بهترین کرم‌های موبر

در بین انواع برندهای خارجی و ایرانی کرم‌های موبر، آن دسته از کرم هایی که در ساخت آن‌ها از متریال طبیعی استفاده شده است بسیار بهتر از سایر برندها و مدل‌ها می‌باشند. به طور مثال کسانی که پوست حساسی دارند حتما باید از کرم موبر ضد آلرژی و ضد حساسیت استفاده نمایند که در اکثر آن‌ها از روغن‌های طبیعی مغذی و آرام‌ بخشی نظیر روغن بادام شیرین و روغن بابونه استفاده شده ‌است.
یا مثلا کرم‌ موبر مخصوص ناحیه تناسلی که عمدتا دارای آلوئه ورا می‌باشد پس از اصلاح، پوست این ناحیه را تحریک نمی‌کند. زیرا عصاره آلوئه ورا دارای خاصیت مرطوب کنندگی و تسکین می‌باشد. استفاده از بهترین کرم های موبر، برای پوست عوارضی را در پی نخواهد داشت؛ پس در هنگام خرید کرم موبر دقت کنید تا بهترین برند و نوع آن را انتخاب و خریداری نمایید.
کرم‌های موبر خطراتی چون عفونت‌های تناسلی را در پی ندارند و شما می‌توانید به راحتی و با خیال راحت از این کرم‌ها برای رفع موهای زائد ناحیه تناسلی خود استفاده نمایید. سعی داشته باشید که عمدتا از کرم موبر بدون عطر استفاده کنید. می‌توان گفت که موبرها هیچ ارتباطی به ایجاد مشکلات و اختلالات عفونی ندارند اما عموما متخصصان توصیه می‌کنند که از کرم‌های موبر تنها بر روی ناحیه تناسلی استفاده کنید و از استعمال آن در نزدیکی دهانه واژن بپرهیزید.

آماده سازی برای استفاده از کرم موبر

کرم موبر مناسب پوست خود را پیدا کنید. برندهای متعددی از این نوع کرم‌ها وجود دارند و هر کدام از آن برندها هم انواع مختلفی از کرم‌های موبر را دارند. هنگامیکه میخواهید کرم موبر انتخاب کنید به حساسیت پوست خود و محلی که قرار است در آن از کرم استفاده کنید فکر کنید. حتی برخی از شرکت‌ها کرم‌های موبری درست میکنند که ضد آب هستند و میتوان آنها را در حمام استفاده کرد.
  • اگر میخواهید کرم را برای صورت یا نواحی بیکینی خود استفاده کنید حتما به دنبال کرمی با فرمولی باشید که مخصوص این نواحی است زیرا پوست این نواحی حساس است.
  • اگر پوست شما حساس است به دنبال کرم‌های موبری باشید که موادی مانند آلوورا و چای سبز داشته باشند. شاید بهتر باشد که قبل از استفاده از این کرم‌های موبر با دکتر یا یک متخصص پوست مشورت کنید.
  • کرم‌های موبر اشکال متنوعی دارند و به شکل آئروسول (یا اسپری)، ژل و غلتکی ساخته میشوند.
  • نوع غلتکی آن نسبت به کرم‌ها و ژل‌ها کمتر کثیف کاری میکند اما با کرم‌ها و ژل‌ها شما میتوانید مقدار ضخامت موادی را که میزنید کنترل کنید (و معمولا هر چه ضخیم تر باشد بهتر است).
  • اگر به بو حساس هستید از کرم موبری استفاده کنید که رایحه ای به آن اضافه کرده باشند که بوی زهم مواد واکنش دهنده با مو در کرم مو بر را بگیرد. اما به یاد داشته باشید که افزودنی‌ها ریسک حساسیت پوستی را افزایش میدهند.
اگر پوست شما بسیار حساس است، یا مشکل پوستی دارید یا از داروهایی استفاده میکنید که ممکن است بر روی پوست شما تاثیر بگذارند با دکتر خود مشورت کنید. به دلیل اینکه این کرم را مستقیما بر روی پوست میزنید مواد شیمیایی که پروتئین‌های مو را تجزیه میکنند با پروتئین‌های پوست شما هم واکنش میدهند و ممکن است منجر به واکنش‌های آلرژیک و مضر شوند. اگر سابقه اینکه پس از استفاده از محصولات پوستی دچار راش، کهیر، یا واکنش‌های آلرژیک شوید را داشته اید قبل از استفاده از کرم مو بر با دکتر خود مشورت کنید.
  • اگر از رتینول، دارویی ضد جوش، یا دیگر داروهایی که حساسیت پوست شما را افزایش میدهند استفاده میکنید قبل از استفاده از کرم مو بر با دکتر خود مشورت کنید.
  • اگر بیماری پوستی مانند اگزما، پسوریازیس یا رزاشیا دارید قبل از استفاده از کرم مو بر با دکتر خود مشورت کنید.
حتی اگر قبلا از این کرم استفاده کرده اید 24 ساعت قبل از استفاده از کرم موبر تست آلرژی را انجام دهید. سطوح هورمونی شما دائما در حال تغییر هستند و باعث میشوند که پوست شما هم تغییر کند. حتی اگر قبلا هم به کرم‌های موبر واکنش نشان نداده اید ممکن است ترکیب شیمیایی پوست شما کمی تغییر کرده باشد و این تغییر منجر شود که به این کرم‌ها واکنش نشان دهید.
  • مقدار کمی از کرم موبر را بر ناحیه ای که میخواهید موهایش را بردارید بزنید. نحوه استفاده از کرم مو بر را مطابق دستورالعمل کرم انجام دهید و به همان مدت که گفته کرم را روی پوست نگه دارید و به همان صورت هم که گفته کرم را بردارید.
  • اگر ناحیه ای که تست شده است در ظرف 24 ساعت زمان واکنش نشان نداد استفاده از کرم موبر مشکلی ایجاد نمیکند.
محلی را که میخواهید موهایش را بزنید بررسی کنید که در آن محل زخم، خراش، خال گوشتی، جای زخم، تاول تبخالی یا پوست حساس شده و آفتاب سوخته وجود نداشته باشد. با این کار احتمال اینکه واکنش بد به کرم نشان دهید و دچار راش یا سوختگی شیمیایی شوید کاهش میابد. کرم موبر را مستقیما به جای زخم و خال‌های گوشتی نزنید و اگر دچار خراشیدگی، زخم یا آفتاب سوختگی شده اید، صبر کنید تا بهبود یابد و سپس از کرم مو بر استفاده کنید.
  • اگر اخیرا از ژیلت استفاده کرده باشید ممکن است بر روی پوست شما خراش‌های کوچکی به وجود آمده باشند پس قبل از استفاده از کرم یک یا دو روز صبر کنید.
دوش گرفته و پوست خود را کاملا خشک کنید. به این صورت اگر کرم یا چیز دیگری روی پوست شما بوده که امکان ایجاد تداخل با کرم موبر را داشته تمیز می‌شود. مطمئن شوید که پس از حمام پوست شما خشک شده باشد زیرا بیشتر کرم‌های موبر باید بر روی پوست خشک زده شوند.
  • از آب داغ استفاده نکنید زیرا این کار ممکن است پوست شما را خشک کند و احتمال اینکه پوست شما اذیت شود را بیشتر میکند.
  • اگر موهای شما در آب ولرم خیس بخورد تجزیه مو را راحت تر میکند. این کار مخصوصا برای موهای بسیار وز مانند موی بیکینی مناسب است.

نحوه استفاده از کرم مو بر

برای استفاده از کرم مو بر دستورالعملی که همراه با کرم است را بخوانید و دقیقا مطابق آنها پیش بروید. برندها و کرم‌های مو بر مختلف در یک برند دستورالعمل‌های متفاوتی خواهند داشت. ممکن است یک موبر 3 دقیقه زمان ببرد در حالیکه موبر دیگری ده دقیقه زمان ببرد. پیروی از دستورالعمل به شما بهترین نتیجه را میدهد و کمک میکند که پوست شما محافظت شود.
  • اگر دستورالعملی که همراه با کرم موبر بوده را گم کرده اید این دستورالعمل روی تیوب یا بطری آن هم نوشته شده است. در غیر این صورت سایت شرکت سازنده کرم موبر را چک کنید. آنها دستورالعمل هر کرم مو بر را دارند.
  • به تاریخ مصرف دقت کنید تا مطمئن شوید که تاریخ انقضای کرم موبر شما نگذشته باشد. موبرهای تاریخ گذشته به درستی عمل نمیکنند و نتایج خوبی را به شما نمیدهد.
یک لایه ضخیم و یک دست را بر روی موهایی که میخواهید بردارید بزنید. از انگشتان خود استفاده کنید یا اگر کاردک داده شده است از کاردک استفاده کنید. کرم را به روی پوست خود ماساژ ندهید که جذب شود فقط آن را روی پوست بکشید. اگر با انگشتان خود کرم موبر را زدید سریعا بعد از آن دست خود را بشوئید.
  • اگر کرم را یک دست نزنید موها در قسمت هایی کنده نمیشود و کرکلی میشود که ظاهر زیبایی ندارد.
  • هیچ وقت کرم مو بر را به داخل بینی، گوش، پوست دور چشم (از جمله ابرو)، آلت جنسی، مقعد و یا نوک سینه‌های خود نزنید.
کرم موبر را به اندازه همان زمانی که گفته است بر روی پوست خود نگه دارید. این زمان میتواند از سه تا ده دقیقه باشد و کم میشود که زمان
بیشتر از ده دقیقه لازم باشد. بیشتر دستورالعمل‌ها توصیه میکنند که بین پروسه بخش کوچکی را امتحان کنید که ببینید آیا موها برداشته میشود. هر چه مدت زمانی که کرم موبر در تماس با پوست شما است کمتر باشد احتمال اینکه به قرمز بودن و حساسیت دچار شوید کمتر میشود.
  • اگر کرم را برای زمان بیش از حد روی پوست خود نگه دارید ممکن است پوست شما آسیب ببیند پس تایمر بگذارید که از این زمان بیشتر نشود.
  • وجود کمی خارش طبیعی بوده اما اگر حس سوزش کردید و یا اینکه قرمزی و حساسیت دیدید سریعا کرم را بردارید. بنابر واکنش شما شاید لازم باشد که با دکتر خود تماس بگیرید و بپرسید که چگونه پوست خود را درمان کنید.
  • ممکن است در حین استفاده از کرم بوی نامطبوعی را حس کنید. این یک عارضه نرمال از واکنش شیمیایی است که موهای شما را تجزیه میکند.
کرم را با یک دستمال تنظیف مرطوب یا اگر کاردک دارد با کاردک بردارید. به آرامی کرم را بردارید و کرم را نمالید. ناحیه را با آب ولرم آب بکشید تا مطمئن شوید که کرم کاملا پاک شده است. اگر باقیمانده کرم را نشوئید ممکن است که مواد شیمیایی کرم با پوست شما واکنش دهد و باعث ایجاد راش یا سوختگی شیمیایی شود.
  • با ضربه‌های آرام نه با کشیدن حوله یا دستمال، پوست خود را خشک کنید.
  • به ناحیه ای که  کرم زده اید مرطوب کننده بزنید تا آن ناحیه نرم و مرطوب بماند.
نگران قرمزی پوست  و حس خارش بعد از استفاده از کرم‌های موبر نباشید، این حالات کاملا طبیعی هستند. پس از استفاده از کرم موبر از لباس‌های راحت و گشاد استفاده کنید و ناحیه ای را که کرم بر روی آن زده بودید را نخارید. اگر قرمز بودن و آسیبی که ایجاد شده است پس از چند ساعت ادامه داشت یا بدتر شد با دکتر خود تماس بگیرید.
دقت کنید که در دستورالعمل چه هشدارهایی داده شده است، مانند اجتناب از حمام آفتاب، شنا و برنزه کردن تا پس از 24 ساعت استفاده از کرم مو بر و بهتر است تا 24 ساعت بعد از مام و محصولات عطری استفاده نکنید.
  • تا 72 ساعت پس از استفاده از کرم موبر در یک ناحیه نباید آن ناحیه را ژیلت بکشید یا دوباره بر روی آن کرم موبر بزنید.

منابع:
.http://epiyar.com
.https://chibekharid.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت