روش کش دار شدن حلیم

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

1.کشدار شدن حلیم خانگی تا حد زیادی به نوع گوشت مورد استفاده در آن بستگی دارد.
2.بهترین گوشت برای پخت حلیم، گوشت قرمز با استخوان است. گردن، سرسینه یا دنده گوسفندی مناسب‌ترین گوشت برای طبخ حلیم است و دنده از این جهت ارجحیت دارد که پس از پختن و کوبیده شدن، کش می‌آید؛ بنابراین گوشت حلیم را نباید خرد کرد تا رشته‌های آن کوتاه نشود و پس از کوبیدن، بیشتر کش آید.
3.یکی دیگر از عواملی که باعث کشدار شدن حلیم می‌شود، نحوه له کردن گوشت آن است. به هیچ وجه نباید از روش چرخ کردن یا میکس کردن در غذاساز برای له کردن گوشت حلیم استفاده کرد. 4.گوشت مورد استفاده برای حلیم را پس از پختن باید از استخوان جدا کرده و سپس با گوشت کوب بکوبید تا مانند کلافه‌ی به هم پیچیده‌ای شود که جدا کردن آن از هم، به راحتی امکان پذیر نباشد.
5.در مورد حلیم گندم، باید گندم پخته و کاملا له شده را میکس کنید و از صافی درشت عبور دهید تا پوسته آن گرفته شود.
6.سپس گندم صاف شده را کم کم به گوشت کوبیده اضافه کنید و با گوشت کوب بکوبید تا گوشت از هم باز شده و با گندم کاملا یکدست شود.
7.به طور کلی مهم‌ترین عاملی که باعث کشدار شدن حلیم می‌شود، کوبیدن مواد حلیم با گوشت کوب است. هرچه مواد بیشتر کوبیده شوند بیشتر کش می‌آیند.
8.برای کشدار شدن حلیم، نسبت گوشت به سایر مواد را 1 به 2 در نظر بگیرید. مثلا برای تهیه حلیم گندم، به ازای 1 کیلوگرم گندم، 500 گرم گوشت استفاده کنید.
9.اگر مقدار گوشت نسبت به سایر مواد خیلی کم باشد، حلیم کشدار و باکیفیتی حاصل نمی‌شود.
.
منابع:
.https://portal.hoonel.com

بخش‌های مرتبط

مجله آشپزی و پخت و پز

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت