جوانسازی و زیبایی با تزریق چربی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

تزریق چربی چیست ؟

تزریق چربی فرایندی است که برای جوانسازی صورت و افزایش حجم گونه، لب و سینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در این فرآیند چربی از بخشی از بدن که چربی‌های اضافی دارد گرفته شده و به عنوان یک پرکننده در بخش هایی از صورت یا بدن تزریق می‌شود. گونه، لب، خطوط خنده و خطوط اطراف لب رایج ترین مناطقی می‌باشند که در آن تزریق کردن چربی صورت می‌گیرد.
با افزایش سن، بافت چربی صورت کاهش می‌یابد که افتادگی پوست، شلی و چروک بودن پوست را افزایش می‌دهد؛ در نتیجه کشیدن و بالا بردن پوست موجب جوانسازی کلی نمی شود.
بعضی وقت‌ها سفت تر و کشیده تر نمودن پوست موجب جوانتر شدن آن نمی شود بلکه پرتر بودن صورت باعث جوانتر شدن آن شده و اینجاست که اهمیت تزریق چربی در پوست و بدن مشخص خواهد شد.

تاریخچه تزریق چربی

از سال 1990 تا کنون ، روند تزریق برای بهبود شکل ظاهری بدن و صورت ، مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج تحقیقات در سال‌های اخیر ، نشان می‌دهد که تزریق ، در شتاب دادن سرعت بهبود ، دارای مزایای بسیاری بوده است.

چربی به چه نواحی از بدن قابل تزریق است ؟

  • صورت
  • دست ها
  • سینه ها
  • باسن
  • ران و ساق پا
  • ناحیه تناسلی

هدف از تزریق کردن چربی چیست ؟

هدف از تزریق کردن چربی ، بهبود شکل ظاهری ، از طریق انتقال چربی اضافی از بخش هایی از بدن ، از قبیل شکم یا ران‌ها ، به قسمت‌های دیگر بدن ، از جمله سینه‌ها و باسن می‌باشد.

عملکرد انتقال چربی

عملکرد اصلی جراحی انتقال چربی ، افزایش حجم صورت و بدن ، به میزان مورد نیاز است. این روند زیبایی ، بی‌خطر می‌باشد ؛ چون از چربی بدن خود فرد استفاده می‌کند. بنابراین خطر بروز عوارض جانبی و پس زدگی بدن ، بسیار کم است.

مزایای جراحی انتقال چربی

با بالا رفتن سن ، خاصیت ارتجاعی پوست به تدریج کاهش می‌یابد ، و چربی صورت به آرامی ناپدید می‌شود. این امر باعث فرو رفته شدن و پیرتر به نظر رسیدن فرد می‌شود. برخی از مزایای انجام جراحی انتقال چربی ، عبارتند از :

  • حذف چین و چروک‌های صورت

بالا رفتن سن ، باعث ایجاد چین و چروک در صورت ، و مختل نمودن چهره می‌شود. با انجام جراحی تزریق ، می‌توان قسمت‌های فرو رفته را پر کرده ، پوست را صاف نموده و چین و چروک‌ها را از بین برد.

  • صاف کردن فرو رفتگی زیر چشم

در چربی هایی که از بدن خود فرد گرفته می‌شود ، سلول‌های stem cell وجود دارد. این سلول‌ها باعث بهبود کیفیت پوست ، روشن کردن رنگ پوست ، کمرنگ کردن جای لک جوش و اکنه ، و باعث از بین رفتن سیاهی زیر چشم می‌شود. درواقع درمان قطعی سیاهی زیر چشم تزریق کردن چربی هست ، و باعث شادابی و افزایش قوام پوست نیز می‌گردد.
در ناحیه صورت بهترین تکنیک استفاده از چربی روش نانوفت هست. جراحی تزریق کردن چربی ، برای صاف کردن فرو رفتگی‌های زیر چشم ، از رواج بسیاری برخوردار است. این امر باعث صاف شدن دوباره زیر چشم شده ، و بدین ترتیب چشم‌ها شاداب تر بنظر می‌رسند.

  • افزایش حجم باسن و سینه

بیمارانی که دوست دارند باسن و سینه‌های برجسته ای داشته باشند ، و از طرفی مایل به انجام ایمپلنت یا دیگر روش‌های قرار دادن یک جسم خارجی در بدن خود نیستند ، می‌توانند با افزودن حجم چربی به این اندام‌ها ، آن‌ها را برجسته تر نماید.

  • بهبود اسکار در نواحی ساق پا ، ران و ناحیه تناسلی

کاربردهای تزریق چربی

بخش هایی از پوست صورت که حجمشان کم می‌شود (مثل گونه ها، گودی زیر چشم، خط خنده، شقیقه ها)، نازک شدن لب‌ها و حتی ناحیه پشت دست‌ها را می‌توان با تزریق کردن چربی ای که از بدن خود فرد گرفته شده برطرف نمود و پس از تزریق به ناحیه مورد نظر پر شده و کاهش حجم اصلاح خواهد شد.

معمولا بسیاری از افرادی که علاقه مند به این تزریق هستند، تزریق در صورت را بیشتر از دیگر نقاط پوست بدن می‌پسندند به ویژه خانمها و یا افرادی که ناگهانی در یک دوره زمانی خاص وزن خود را از دست داده اند .

چه کسانی به تزریق نیاز دارند ؟

افرادی به تزریق کردن چربی نیاز دارند ،که دوستدار بهبود شکل ظاهر بدن و صورت خود ، و بهتر به نظر رسیدن می‌باشند.

اقدامات قبل از تزریق چربی

با گذر زمان ، این احساس در بسیاری از افراد ایجاد می‌شود ، که بخشی از کانتورهای جوانی خود را که با آن متولد شده بودند ، از دست داده اند. وقتی این اتفاق می‌افتد ، نواحی از بدن از قبیل صورت ، سینه‌ها یا باسن ، حجم خود را از دست می‌دهند ، و شروع به شل و افتاده شدن می‌کنند.
در برخی دیگر از نواحی بدن از جمله دست‌ها نیز ، رگ‌ها و چین و چروک‌ها نمایان می‌شوند. با سپری شدن زمان ، این ایرادات ، چشمگیر تر و قابل توجه تر می‌شوند.
در تکنیک تزریق کردن چربی ، چربی با کیفیت ، بدون هیچ خطری از یک قسمت از بدن مثل شکم یا ران‌ها ، به اندام هایی از قبیل صورت ، باسن و سینه‌ها ، برای بزرگ کردن طبیعی اندام ، یا به دست‌های در حال پیر شدن ، انتقال داده می‌شود. این تکنیک حداقل تهاجمی بوده ، و به هیچ گونه بخیه یا بیهوشی عمومی نیاز ندارد.
صرف نظر از اینکه این کم حجم بودن اندام ، مادرزادی بوده یا در اثر گذر زمان و بالا رفتن سن ، به وجود آمده باشد ، تکنیک تزریق ، ارائه نتایج فوق العاده عالی و دائمی را تضمین می‌نماید.
به منظور کسب نتایج مطلوب از اجرای تکنیک تزریق کردن چربی ، متخصص ، دستورالعمل هایی را جهت اجرا قبل از روند تزریق ، به بیمار توصیه می‌کند.

این دستورالعمل‌ها عبارتند از :

3 تا 4 هفته قبل از جراحی

ارزیابی پزشکی انجام می‌شود. بیمار در جلسه ای با متخصص ملاقات می‌نماید و ارزیابی پزشکی و تست‌های آزمایشگاهی مورد نیاز تجویز می‌شود. بهتر است کلیه مواردی را که متخصص تجویز می‌کند انجام داده و نتیجه را تا 2 هفته پیش از روند، به متخصص گزارش نمایید.

  • هماهنگی‌های کار و ریکاوری

هماهنگی‌های لازم برای مرخصی گرفتن از محل کار ، و ترک کردن فعالیت‌های سنگین در طول دوره ریکاوری بعد از تزریق را انجام دهید. از یکی از دوستان یا نزدیکان خود بخواهید ، تا برای کمک به شما بعد از روند ، برای مدتی در کنار شما بماند.

  • سیگار کشیدن

مصرف تنباکو ، نیکوتین و سیگار باعث می‌شود که روند بهبود زخم ، کند شده و مدت زمان بیشتری برای بهبود ، مورد نیاز باشد و اسکارهای بیشتری بر جای بماند. متخصص توصیه می‌کند که بیشتر از 2 هفته قبل از روند ، مصرف این محصولات را کنار بگذارید.

2 هفته قبل از جراحی

  • جلسه مشاوره با متخصص جهت آماده شدن برای روند

در این جلسه ، شما طرح جراحی و تزریق بعد از آن را ، با پزشک معالج خود مرور کرده و جزئیات روند را بررسی می‌کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال مرتبط با روند انتقال چربی ، حتماً آنها را با متخصص خود مطرح کنید ، چون این فرایند بخشی از روند پشتیبانی و بهبود شما به شمار می‌آید.

  • رژیم غذایی و محدودیت‌های مصرف مکمل ها

از مصرف مواد غذایی و مکمل هایی که خطر خونریزی و کبودی را افزایش می‌دهند ، خودداری کنید. لازم است مدتی قبل از روند ، مصرف دارو‌های آسپرین ، ایبوپروفن ، ناپروکسن ، موترین ، رقیق کننده‌های خون ، ویتامین E، امگا 3، روغن ماهی و الکل را کنار بگذارید.

  • تهیه نسخه

نسخه تجویز شده توسط متخصص را تهیه کنید. این نسخه شامل آنتی بیوتیک‌ها و داروهای مسکن ، برای بعد از جراحی و نیز داروهایی جهت مصرف قبل از روند می‌باشد. حتماً در خصوص چگونگی و زمان مصرف کلیه داروها ، اطلاعات صحیح و کامل را کسب کنید. بهتر است برنامه ای برای پیگیری مصرف داروها تهیه کنید.

یک هفته قبل از جراحی

دستورالعمل‌ها را مرور کنید. مطمئن شوید فردی بعنوان همراه ، شما را بعد از روند به منزل بازگرداند و برای حداقل 24 ساعت بعد از آن ، در کنار شما بماند.

شب قبل از روند انتقال چربی

بعد از نیمه شب ، چیزی نخورید و ننوشید. اگر دارویی برای شما تجویز شده است که باید مصرف کنید ، همراه آن فقط مقدار اندکی آب بنوشید.

  • آنتی بیوتیک ها

24 ساعت قبل از روند ، مصرف آنتی بیوتیکی را که برای شما تجویز شده است شروع کنید. مصرف آنتی بیوتیک‌ها را تا زمان اتمام آن‌ها ، ادامه دهید.

  • در نظر گرفتن محلی برای استراحت

محلی را در منزل جهت گذراندن دوره ریکاوری مشخص کنید. در این محل ، بالش ، پتو ، کتاب ، تلوزیون و هرچیز دیگری که بتواند به سپری کردن یک دوره ریکاوری راحت به شما کمک کند ، قرار دهید.

  • استحمام

می توانید دوش بگیرید ، ولی از لوسیون ، عطر ، محصولات مو و غیره استفاده نکنید.

  • استراحت و آرامش

آرام باشید و برای اجتناب از استرس ، زیاد استراحت کنید.

روز جراحی

لباس راحت بپوشید. لباس هایی بپوشید که از قسمت جلو با دکمه یا زیپ بسته شوند ، و به راحتی قابل تعویض باشند.
آرایش نکنید. زیورآلات نیاندازید. از گذاشتن لنز خودداری کنید. از محصولات مو ، عطر یا کرم ضد آفتاب استفاده نکنید.

چند نکته در خصوص اقدامات قبل از تزریق کردن چربی

  1. در خصوص مزایا و خطرات این روند ، با پزشک خود گفتگو کنید.
  2. پزشک را در جریان داروهای مصرفی خود قرار دهید.
  3. زمانی که روند تزریق تحت بیهوشی عمومی انجام پذیرد ، ناشتا بودن قبل از اجرای روند ، الزامی می‌باشد.
  4. قبل از تزریق پزشک ابتدا سابقه بیماری فرد را بررسی می‌کند.
  5. جراح از وضعیت قبل از عمل بدن بیمار عکس تهیه می‌کند.
  6. شش هفته قبل از تزریق، سیگار کشیدن را متوقف کنید تا ترمیم زخم‌ها و جراحت بر روی پوست هرچه سریعتر بهبود یابد.
  7. قبل از تزریق مصرف آسپرین و داروهای ضد التهاب را قطع کنید زیرا احتمال خون ریزی افزایش می‌یابد.

تزریق کردن چربی در چه افرادی انجام می‌شود ؟

جراحی تزریق کردن چربی یک جراحی زیبایی است. این جراحی در بیماران دارای سرطان سینه ، که به دلیل انجام درمان‌های سرطان ، سینه‌های آنها بدشکل شده است ، یا افرادی که مایل به افزایش حجم سینه‌ها ، باسن و بهبود شکل صورت خود هستند ، قابل اجرا می‌باشد.

نکاتی که در رابطه با تزریق کردن چربی باید بدانید:

چربی یک پرکننده طبیعی می‌باشد که به منظور افزایش حجم و برجستگی و از بین بردن چین و چروک مورد استفاده قرار می‌گیرد. چربی مورد نیاز از بدن شما گرفته می‌شود در نتیجه نگران پس زدن آن نباشید.
در اکثر موارد چربی مورد نیاز از نواحی بدن که چربی اضافه دارند گرفته می‌شود؛ شکم، پهلو و ران رایج ترین نواحی از بدن می‌باشند که چربی‌ها از این نواحی استخراج می‌شوند.

تزریق کردن چربی شامل 3 مرحله می‌باشد :

  1. برداشتن چربی
  2. تصفیه چربی
  3. تزریق کردن چربی

مرحله برداشت  چربی با برش‌های خیلی کوچک انجام می‌گیرد، توسط جراح خوب برای جوانسازی صورت در ناحیه‌های مورد نظر برش هایی کمتر از 1 میلی متر ایجاد می‌شود تا کانولا وارد بافت چربی شود، به مرور زمان جای برش دیگر دیده نمی شود.
بعد از برداشت چربی به میزان لازم تصفیه چربی توسط یک دستگاه مخصوصی صورت می‌گیرد و در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود.

روند جراحی تزریق کردن چربی چگونه است ؟

قبل از جراحی ، ناحیه ای از بدن که قرار است چربی به آن تزریق شود ، علامت گذاری می‌شود. جراحی معمولاً 1 تا 4 ساعت طول می‌کشد. مدت زمان مورد نیاز برای اجرای روند ، به ناحیه ای که قرار است جراحی بر روی آن انجام شود ، بستگی دارد. برای کاهش درد ، جراحی تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود.
برش‌های کوچکی بر اساس خطوط طبیعی بدن ایجاد می‌شوند. از طریق این برش‌ها ، چربی با استفاده از کانولا با سایز متناسب با ناحیه ای که قرار است تزریق انجام شود ، گرفته می‌شود. سپس چربی استخراج شده در ظروف ویژه ای ذخیره می‌شوند.
چربی از خون و سایر مایعات جدا می‌شود. سپس به ناحیه مورد نظر از قبیل سینه‌ها ، باسن یا صورت تا زمان رسیدن به نتیجه مطلوب ، تزریق می‌گردد. بخیه‌ها معمولا بعد از 7 تا 10 روز ، کشیده می‌شوند.

بعد از روند تزریق کردن چربی

بعد از روند تزریق اجازه رانندگی کردن را ندارید ؛ چون بعد از جراحی اندکی احساس درد خواهید داشت. باید به مدت چند هفته از فعالیت کردن خودداری کنید. کبودی در نواحی درمان شده ، طبیعی می‌باشد و ظرف چند هفته ناپدید می‌شود. برای کاهش درد داروهای مسکن تجویز می‌شود.
نتایج حاصل از تزری چربی ، بعد از 6 ماه نمایان می‌شوند. در برخی از بیماران ، 4 تا 6 تزریق برای دستیابی به نتیجه مطلوب مورد نیاز می‌باشد.

نتایج جراحی انتقال چربی تا چه مدت ماندگار می‌باشد ؟

ناحیه درمان شده ، نرم تر و پر تر شده و دارای شکل ظاهری جوان تر و شاداب تر خواهد شد. همچنین بافت پوست شما نیز بعد از این روند درمان ، بهبود خواهد یافت.
ماندگاری و دوام نتایج به مهارت جراح ، چگونگی استخراج یا پالایش چربی ، و نیز محلی که چربی به آن تزریق شده است بستگی دارد. برای دستیابی به یک روند موفق ، باید در انتخاب جراح ماهر که در این زمینه صاحب تجربه کافی و دانش فنی مناسب باشد ، دقت کافی را به کار ببندید.
چربی تزریقی در این فرایند در صورت اجرای موفق ، منبع خون جدیدی را در بدن تشکیل داده ، و غذای مورد نیاز برای ادامه حیات را دریافت می‌کند. اگر این اتفاق بیافتد ، نتایج ماندگار خواهند بود.

عوارض تزريق چربی

معمولا این جراحی دارای حداقل عوارض است اما کبودی و تورم از عوارض گذری است. در برخی موارد در صورت رعایت نکردن اصول از سمت پزشک جراح یا خود فرد، عفونت هم جزو عوارض احتمالی میباشد.

البته عوارض این جراحی بيشتر به صورت تورم در ناحیه دهنده چربی است كه بعد از 2 هفته از بين می‌رود. اما معمولا كبودی در پی ندارد و به جز در ناحيه زيرچشم كه امكان كبودی هست طي 12-10 روز برطرف خواهد شد.

دیگر مزایای تزریق کردن چربی 

مزيت اين روش نسبت به تزريق انواع پركننده‌ها مثل ژلها بسيار زياد می‌باشد:

  • چربی مورد نیاز ازخود شخص گرفته مي شود پس هرحجمي كه مایل باشد برداشته خواهد شد .حتي در حد و اندازه 500CC برای تزريق در باسن امکان پذیر است.
  •  اگر این مقدار سی سی را بخواهيم با ژل پر كنيم، اولا هزينه هر سی سی ژل مرغوب حداقل 60-250 دلارمی باشد و ثانيا حجم زياد ژل امكان جابجايی دارد و با فشارهای خارجی كه پوست مي آيد از نقطه ای به نقطه ديگر حرکت میکند و به روي پوست ناهمواری ایجاد خواهد کرد.
  • از آنجایی که چربی، چون سلول‌های زنده بدن هستند و وقتی به ناحيه ای تزريق مي شوند به همان ناحیه پيوند داده مي شوند و عروق و بافت‌های بدن آنها را احاطه خواهند کرد و جزئی از چربی طبيعی آن منطقه خواهند شد. (به اصطلاح به بدن جوش می‌خورند) وامكان جابجايی نخواهند داشت.
  • ديده شده است كه ژل‌ها در سيستم لنفاوی به حركت در آمده و در كبد و طحال وجود ذرات ژل گزارش شده است. در نتیجه خطرات آينده ژل‌ها در نواحي ديگر هنوز مشخص نشده است .
  • معمولا ماندگاری تزریق را از نواحي مقاوم به رژيم و ورزش برداشت مي كنيم. مثل پهلو ها، شكم،‌ باسن و غیره. سپس اين چربی بعد از تزريق در نواحی ای مانند صورت به آسانی با رژيم و يا ورزش آب نخواهد شد.

نکات در مورد تزریق کردن چربی

  1. اما ماندگاری تزریق همانطور كه قبلا گفته شده بستگی به نحوه برداشت و تزريق آن دارد. اگر نكات كليدی آن رعايت شوند از ماندگاری بسيار طولانی برخوردار هستند. چربی را مي توان تا 6 ماه در يخچال‌های معمولی و تا 2 سال در يخچال‌های صنعتی نگهداری كرد و سپس دوباره تزریق نمود.
  2. بنابراين اگر فردی پس از تزریق اول بخواهد مجددا قسمتي از ناحيه تزريق شده را پرتر کند، چربی به راحتی در دسترس می‌باشد و فقط نياز به يك تزريق مجدد دارد .
  3. یکی از مزیت‌های مهم دیگر چربی نسبت به تزریق ژل و يا پروتز، همان قوام طبيعی چربی است كه لمس چربی بسيار طبیعی بنظر مي رسد؛ در حالی كه ژل و يا پروتز سفت و مشخص می‌باشد و قابل تشخيص است كه چيزی غير طبيعی در زير پوست می‌باشد.
  4. امكان ايجاد عفونت در ژل‌ها و پروتز‌ها بسيار بيشتر از چربی است .
  5. از دیگر مزیت‌های تزریق عدم ايجاد آلرژی است كه در ژل‌ها شايع تر است .

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی

اقدامات بعد از تزریق چربی، بخش اجتناب ناپذیری از این روند می‌باشند؛ که اجرای دقیق آن، نقش بسزایی در دست یابی به نتیجه مطلوب دارد.
دستورالعمل‌های صادر شده از سوی پزشک که در زیر آمده است، باید با دقت دنبال شود:

  • حتماً کلیه وسایل ضروری برای مراقبت‌های بعد از تزریق چربی را از قبل تهیه کرده و در منزل بگذارید.
  • داروهای خود را طبق دستور پزشک، مصرف کنید.
  • از مصرف الکل و سیگار کشیدن، تا مدتی بعد از تزریق ، خودداری کنید. الکل، رگ‌های خونی را گشاد می‌کند و باعث خونریزی ناخواسته می‌شود و سیگار، فرایند بهبود را کند می‌کند.
  • مقدار زیادی آب بنوشید.
  • برای 48 ساعت اول بعد از جراحی، حداقل فعالیت را داشته باشید. به بدن اجازه بدهید تا روند بهبود را طی کند. به مدت 10 روز، هرگونه فعالیت و ورزش سنگین را محدود کنید.
  • گن بپوشید. پوشیدن گن‌های تنگ، با فشردن پوست بعد از جراحی لیپوساکشن، در به دست آوردن تنظیمات لازم و کاهش تورم، کمک می‌کنند. در طول دوره نقاهت، پوشیدن گن مخصوص جهت پشتیبانی از بافت پوست و کمک به شکل گیری و کانتورینگ مناسب آن، از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید این گن‌ها را شب و روز،  به مدت 4 تا 6 هفته بعد از جراحی، بجز در زمان دوش گرفتن و عوض کردن لباس، بپوشید.

نکات بعد از تزریق چربی

  1. پانسمان باید 24 ساعت بعد از جراحی، تعویض شود. برش ها، باز گذاشته می‌شوند؛ بنابراین، مایع بی‌حسی ترشح می‌شود. در هفته اول بعد از جراحی، مشاهده ترشح مایع صورتی یا قرمز از برش ها، طبیعی است. گاهی تورم، کبودی، قرمزی، گزگز کردن، سفت شدن، احساس سوزش یا درد را در نواحی درمان تجربه می‌کنید. همه این موارد طبیعی می‌باشند؛ چون پوست، بافت‌ها و اعصاب حسی در حال بهبود یافتن هستند. داروهای مسکن می‌تواند به شما در غلبه بر درد، سفت شدن پوست، حساسیت بیش از حد و بی‌حسی، کمک کنند. بتدریج و با گذر زمان این عوارض از بین می‌روند.
  2. تورم می‌تواند باعث شود که پوست نواحی درمان شده، درخشان بنظر برسند. با پیشرفت فرایند درمان، خارش ملایم تا شدید را احساس می‌کنید. یک آنتی هیستامین می‌تواند به تسکین خارش کمک کند.
  3. اگر یکی از موارد زیر را تجربه کردید، با پزشک تماس بگیرید:
  4. تب بالای 38 درجه، حالت تهوع شدید و استفراغ، سرگیجه
  5. دردی که بوسیله داروی مسکن، قابل کنترل نباشد.
  6. پوست قرمز روشن که در موقع لمس کردن، داغ باشد.
  7. درد، تورم، خونریزی و بی‌رنگ شدن بیش از حد ناحیه برش یا تب

 

دوران بهبودی بعد از جراحی

ترشح : از نواحی جراحی، مایعی به پانسمان، ترشح خواهد شد. این مایع، صورتی یا قرمز رنگ است. این ترشح نرمال بوده و معمولاً 24 ساعت طول می‌کشد.
کبودی : کبودی و تورم در اطراف ناحیه برش، بعد از لیپوساکشن، طبیعی می‌باشد. کبودی معمولاً 1 تا 2 هفته طول می‌کشد. اگر لیپوساکشن از ناحیه شکم انجام شده باشد، کبودی، تورم و بی‌رنگ شدن ناحیه تناسلی را تجربه خواهید کرد؛ چون خون و دیگر مایعات، به بافت‌های نرم این ناحیه، نزول می‌کنند. این کبودی طبیعی می‌باشد. خارش نواحی درمان، چند روز بعد از جراحی، بعنوان بخشی از روند بهبودی طبیعی، اتفاق خواهد افتاد.
تورم : تورم طی 48 تا 72 ساعت بعد از لیپوساکشن، به حداکثر میزان خود می‌رسد. در طول هفته اول بعد از جراحی لیپوساکشن، متوجه تنگ شدن لباس هایتان می‌شوید و به دلیل بازیابی مایع، وزن شما بالا می‌رود. مشاهده این موارد طبیعی می‌باشد. در حدود 25 درصد از ایجاد کانتورینگ مورد انتظار، ظرف 30 روز اتفاق افتاده و 25 درصد دیگر، در 2 ماه و بخش عمده نهایی، در 4 تا 6 ماه رخ می‌دهد.
تعویض لباس و دوش گرفتن : به مدت 2 هفته بعد از جراحی از وان حمام، جکوزی یا استخر استفاده نکنید. طبق دستور پزشک، نواحی برش را درمان کرده و پانسمان را عوض کنید. وقتی ترشح متوقف شد، یک دوش کوتاه بگیرید. حتماً تمامی نواحی برش را با چسب زخم‌های ضد آب به مدت 2 تا 4 روز، تا زمانی که تمام برش‌ها بسته شوند، بپوشانید.

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی

  • بعد از بهبود، بر روی اسکارهای ناشی از برش، کرم ضدآفتاب (SPF30) استفاده کنید.
  • تقریباً 1 هفته بعد از جراحی، ماساژ نواحی جراحی را برای تسریع فروکش کردن تورم، برآمدگی و سفتی نواحی درمان، آغاز کنید.
  • درمان حفره زایی اولتراسوند و ماساژ لنفاتیک در مطب، 2 هفته بعد از جراحی برای کمک به ریکاوری، سرعت گرفتن بهبود، کاهش بازیابی مایع، کاهش کبودی، تورم و سفتی زیر پوست، مورد نیاز می‌باشد.

بهبود : فاکتور اصلی در مدت زمان دوره بهبودی پاسخ به این سوال است که آیا شما دستورالعمل‌های پزشک را به خوبی دنبال کرده اید یا خیر. چنین دستورالعمل هایی برای تسریع فرایند بهبودی و پیشگیری از بروز عواملی که در ریکاوری اختلال ایجاد می‌کنند، طراحی شده است. این دستورالعمل‌ها بر اساس تجربه، طراحی شده و بهترین فرصت را برای بهبود بدون تاخیر، در اختیار شما قرار می‌دهند.

به کدام قسمت صورت چربی تزریق می‌شود؟

از این تزریق برای پرکردن فرورفتگی‌های صورت، برجسته کردن لب و گونه‌ها استفاده کنید. البته از این روش برای افرادی که سیاهی دورچشم، گود شدگی اطراف چشم‌ها و نیز افرادی که صورت لاغر و تکیده ای دارند استفاه می‌شود.

تزريق چربي چند بار باید تکرار شود؟

برای نتیجه مطلوب تزریق بهتر است 4-2 بار تزریق انجام شود و این تزریق چندین بار باید تکرار گردد. برای این کار برخی پزشکان هربار از چربی تازه کشیده شده استفاده می‌کنند، و برخی  تنها چربی را فریز می‌کنند و ماه‌‌های بعد تزریق می‌کنند.

نتیجه نهایی تزريق چربي چه زمانی مشخص می‌شود؟

پس از انجام تزريق چندین هفته زمان لازم است تا نتیجه نهایی حاصل از این روش را مشاهده نمایید. در چند روز اول به دلیل تورم و کبودی نمی توانید نتیجه عمل را مشاهده کنید. حدود دو تا دو و نیم هفته زمان لازم است تا تورم و چربي کاهش یابد. اما به طور میانگین می‌توان گفت پس از سه ماه شما می‌توانید نتیجه نهایی را مشاهده کنید.
.
منابع:
.https://dr-heidari.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت