جوانسازی واژن

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

روش‌های جوانسازی واژن چیست؟

واژن در اصلاح عموم به عنوان بافت بیرونی ناحیه تناسلی شناخته شده است ولی آنچه به صورت علمی نام دارد قسمتی داخلی لوله واژینال و قسمت خارجی ناحیه تناسلی را شامل می‌شود.
لابیا مینور و لابیا ماژور مناطقی هستند که می‌توانیم تغییرات پیری را روی آن‌ها مشاهده نماییم و روش‌های جوانسازی بسیاری وجود دارد که می‌تواند برای رفع نازیبایی و درمان آن موثر است، اما انتخاب روش‌های زیبایی و درمانی بسته به شرایط فرد متفاوت می‌باشد و انتخاب روش جوانسازی پس از معاینات لازم و بررسی بافت واژن مشخص می‌شود.

جراحی زیبایی واژن

در صورت آنکه بافت واژن در اثر زایمان دچار گشادی و شلی شده باشد، به طور معمول بهترین روش جوانسازی انجام جراحی می‌باشد. زیرا در جراحی می‌توان بافت‌های اضافی را برداشت سپس اقدام به ترمیم نمود و عملا این باعث می‌شود تا لوله واژن با قطر زیاد ترمیم و به لوله ای با قطر کم تبدیل شود و این روش زیبایی به افزایش حس جنسی کمک بسزایی می‌نماید.
البته پس از جراحی زیبایی زنان روش‌های دیگری است که احتمال دارد به فرد پیشنهاد شود و به طور معمول این روش‌ها برای افزایش خونرسانی می‌باشد.

لیزر واژن

یکی از مناسب ترین روش‌های جوانسازی برای قسمت داخلی واژن استفاده از لیزر واژینال می‌باشد که به ترمیم بافت واژن کمک بسزایی می‌نماید. همچنین انجام کربوکسی تراپی، تزریق چربی به زیر مخاط واژن می‌تواند سبب جوانسازی و شادابی این ناحیه شود.
لیزر زیبایی واژن با ایجاد فرکانس‌های به داخل واژن سبب ایجاد یک لایه از سلول‌های سطحی واژن می‌شود و همین امر سبب از بین رفتن بافت فرسوده واژن و ایجاد بافت جدید می‌گردد. در حقیقت سلول‌های جدید اعصاب حسی و خونرسانی بهتری خواهند داشت که این امر می‌تواند حس جنسی و ترشحی آن را بهبود بخشد، به علاوه موجب تقویت و حالت سفتی در بافت‌های همبند زیر سلولی گردد.

کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی یکی دیگر از اعمال زیبایی و جوانسازی واژن به شمار می‌آید و این روش برای قسمت داخلی لوله واژن مناسب است. با انجام کربوکسی تراپی خونرسانی افزایش می‌یابد که این امر سبب تحریک بافت پیوندی و تقویت آن می‌گردد. علاوه بر آن این روش زیبایی برای قسمت بیرونی ناحیه تناسلی و رفع چین و چروک‌ها بسیار موثر است ولی انجام این روش همراه با روش‌های دیگر با درصد موفقیت بسیار بالاتری همراه خواهد بود.

مکانیسم کربوکسی تراپی

مکانسیم اثر کربوکسی تراپی بدین صورت است که گاز دی اکسید کربن به زیر جلد بافت واژن با کمک سوزن‌های بسیار ظریف تزریق می‌شود که با تزریق گاز دی اکسید کربن عروق خونی گشاد شده و خونرسانی بیشتر می‌شود و همین امر سبب جذب گاز و رسیدن اکسیژن به بافت واژن می‌گردد.
لازم به ذکر است که روش کربوکسی تراپی واژن یک روش زیبایی و جوانسازی کاملا بدون درد است که قبل از انجام آن به مدت نیم ساعت با کمک پماد‌های بی‌حسی ناحیه تناسلی بی‌حس می‌شود و همین امر سبب شده تا فرد در زمان انجام هیچ گونه دردی را احساس نکند.
با تزریق گاز دی اکسید کربن بدن واکنش نشان داده و عروق خونی گشاد می‌شود که همین امر سبب افزایش خونرسانی می‌گردد و در نهایت منجر به جذب گاز و افزایش اکسیژن بافت‌ها می‌شود. در حقیقت هدف از کربوکسی تراپی افزایش اکسیژن سطح خون و ترمیم بهتر بافت می‌باشد که این امر موجب جوانسازی ناحیه مورد نظر می‌شود.
البته روش کربوکسی تراپی برای جوانسازی بسیار کارآمد و مناسب است که بایستی همزمان با سایر روش‌های جوانسازی نظیر مزوتراپی، تزریق چربی انجام شود تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم. در نهایت بگوییم برخی روش‌های جوانسازی به تنهای موثر نخواهد بود و نتیجه مطلوبی نداشته و این هنر جراح زیبایی زنان است که با بکارگیری روش‌های زیبایی اقدام به جوانسازی ناحیه تناسلی نماید.

تزریق چربی به واژن

تزریق چربی برای لوله واژن تا حدودی موثر است اما آنچه بسیار موثر بوده و با نتیجه مطلوبی همراه است، تزریق چربی به لابیا ماژور می‌باشد.
افزایش سن، زایمان، فعالیت‌های ورزشی سنگین و پوزشن‌های خاصی سبب می‌شود که ناحیه لابیا ماژور چربی خود را از دست بدهد و آن حالت حجیم و زیبایی خود را از دست بدهد و به حالت چروکیده در می‌آیند. لذا بهتر است بافت چربی در آن ناحیه تزریق شود.
تزریق چربی به واژن در کلینیک قابل انجام است. چربی از نواحی مختلف بدن همچون شکم، پهلو، پشت باسن و ران‌ها کشیده می‌شود و سپس چربی طی فرآیندی آماده سازی شده و در نهایت به لابیاها تزریق می‌شود.
برخی از افراد اظهار می‌کنند تزریق چربی مناسب نیست زیرا چربی از بین می‌رود، گفتنی است که چربی بافت زنده و طبیعی بدن است با سلول‌های خونی همراه بوده و عملا با تزریق چربی علاوه بر تزریق چربی، سلول‌های بنیادی نیز بر ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود و همین امر منجر به پیوند چربی می‌گردد.
در ابتدا حجم بیشتری از چربی تزریق می‌شود و حدود شصت درصد آن باقی می‌ماند، میزان حجمی از چربی که پس از دو تا سه ماه باقی بماند همیشگی خواهد بود بدین دلیل است که پیوند کامل شده و این چربی جز بافت بدن شماست و همانند بافت طبیعی بدن پیر، چاق و لاغر می‌شود.
چربی یک روش زیبایی بسیار نتیجه بخش است و بهترین روش جوانسازی برای لابیا ماژور‌ها می‌باشد. افرادی که در ارگاسم مشکل دارند می‌توان چربی را به روش نانوفت به داخل ناحیه جی اسپات (G spot) تزریق نمود. ناحیه جی اسپات پر از سلول‌های عصبی است، لذا با تزریق چربی علاوه بر افزایش حجم این ناحیه به رفع مشکلات ارگاسم کمک می‌کند.
گاهی اوقات چربی به نواحی ورودی واژن و لابیا مینورها تزریق می‌شود که همین امر سبب تنگی و افزایش میل جنسی می‌گردد.

تزریق ژل به واژن

تزریق ژل یکی دیگر از روش‌های جوانسازی واژن است. برخی از افراد از اعمال جراحی زیبایی و همچنین تزریق چربی به دلیل استخراج چربی از بدن واهمه دارند، لذا همین امر سبب می‌شود تا تمایل به انجام تزریق ژل داشته باشند.
برخی از افراد هستند که چربی در بدن خود ندارند لذا این دسته از افراد کاندید مناسبی برای تزریق ژل می‌باشند. همچنین افرادی قبلا تزریق چربی انجام داده‌اند ولی به دلیل وجود نامتقارنی‌ها و جذب بافت چربی ظاهر ناحیه تناسلی با نازیبایی‌های مواجه شده است که در چنین شرایطی می‌توان از تزریق ژل جهت رفع و اصلاح نامتقارنی‌ها استفاده نمود.
تزریق ژل یک روش دائمی نیست و نیاز به تکرار مجدد دارد. بهترین ژل‌ها حدود سه تا شش ماه باقی می‌مانند. به طور معمول ژل‌های که به ناحیه لابیاها تزریق می‌شود، ژل‌های مخصوصی هستند که متناسب با آن ناحیه می‌باشند. لذا ژل لب و زیر چشم برای ناحیه تناسلی مناسب نخواهد بود.
هزینه ژل بسته به مارک ژل متفاوت می‌باشد و حتی در مواردی ممکن است به نسبت تزریق چربی گران تر باشند. تزریق ژل به واژن در ابتدا حدود سه تا چهار سی سی می‌باشد لذا پس از یک ماه نیاز به روتوش خواهد بود و می‌بایست برای رفع ایرادات جزئی مجدد ژل تزریق شود.
تزریق ژل دوره نقاهت نداشته و فرد می‌تواند پس از اتمام تزریق به فعالیت‌های فیزیکی و روزمره خود بپردازد. اما جالب است دقت نمایید که تزریق ژل می‌تواند با عارضه همراه باشد، در واقع بروز عارضه ناشی از تزریق و تکنیک نادرست می‌باشد. تزریق نادرست می‌تواند سبب گلوله گلوله شدن سطح پوست ناحیه تناسلی شود. همچنین در صورتی که قبل از تزریق سطح ناحیه مورد نظر ضد عفونی و تمیز نشود می‌تواند منجر به بروز عفونت شود که در صورت بروز عفونت حتما می‌بایست ژل خارج شود زیرا راه حل درمانی دیگری وجود نخواهد داشت. لذا نقش جراح زنان و بکارگیری تکنیک درست در نتیجه درمان تاثیر گذار خواهد بود.

 

زیبایی واژن با نخ

یکی دیگر از روش‌های زیبایی استفاده از نخ برای حجم دهی به لابیاماژورها و تنگ کردن ورودی واژن می‌باشد. هزینه زیبایی واژن با نخ بسیار پرهزینه خواهد بود. گاهی ممکن است فرد با وجود هزینه‌های بسیار به نتیجه دلخواه دست نیابد. تنگ کردن واژن با نخ روش مناسبی نخواهد بود و کمک می‌کند تا تنها ورودی واژن به صورت موقت تنگ شود.

پی آر پی واژن

روش پی آر پی بدین صورت است که پنج سی سی از بیمار خون گرفته می‌شود و سپس در دستگاه مخصوصی سانتیفیوژ شده و آماده می‌گردد. در حقیقت آن مایع بدست آمده حاوی سلول‌های بنیادی، پلاکت و موادی است که برای جوانسازی بسیار مناسب است.
پی آر پی برای جوانسازی پوست و ناحیه تناسلی، درمان ریزش مو و درمان درد مناسب است. این روش جوانسازی می‌بایست همزمان با مزوتراپی، لیزر و … انجام شود تا سبب شود بهترین نتیجه جوانسازی بدست آید.

جوانسازی واژن با روش‌های گیاهی

جوانسازی واژن با روش‌های گیاهی دوره ای با طرفداران بسیاری همراه بود و تبلیغات وسیعی در این خصوص انجام می‌شد. به طور مثال در فضای مجازی تبلیغات گسترده ای برای گیاه ماریانا و تنگ کردن واژن با آن مشاهده می‌شد که بسیار جالب نبود و با عوارض بسیاری همراه بود.
در حقیقت جوانسازی واژن با روش‌های گیاهی منشا علمی ندارد و به دلیل عدم آگاهی از میزان دوز این داروها و همراه با مواد ناخالص دیگر عوارض بسیاری را می‌تواند به وجود آورد. عوارضی همچون تنگی بیش ازحد که بسیار آزاردهنده خواهد بود، بروز عفونت، آلرژی و … را به وجود می‌آورد.
لذا چنین روش‌های صحت علمی نداشته و تاثیری در جوانسازی واژن نخواهد داشت، سعی نمایید برای انتخاب روش درمانی مناسب با متخصص زنان مشورت نمایید تا با چنین مشکلات و عوارض مواجه نشوید.

تاثیر بارداری و زایمان بر ناحیه تناسلی

بارداری و زایمان جز مراحلی است که در هر خانمی آن را تجربه می‌کند. در واقع بارداری می‌تواند بر روی سیستم جنسی ناحیه تناسلی تاثیر بگذارد. بارداری یک پروسه نه ماه است که بدن در معرض حجم وسیعی از هورمون ها، فشار روحی، جسمی و استرس‌ها قرار می‌گیرد. تمامی این عوامل حتی با وجود آنکه زایمان به صورت سزارین انجام شود، می‌تواند منجر به پیر شدن ناحیه تناسلی شود.
در صورت آنکه زایمان طبیعی انجام گردد خارج شدن نوزاد از یک لوله کوچک تاثیراتی بر بافت ناحیه تناسلی می‌گذارد و سبب پارگی‌های بسیار ریز در بافت‌های همبند واژن می‌شود. حتی با وجود آنکه متخصص زنان و زایمان، زایمان را به درستی انجام دهد پارگی‌های ریز در بافت همبند واژن ایجاد می‌شود.
لازم به ذکر است که ژنتیک می‌تواند در بافت واژن و سلامت آن تاثیر بسزایی داشته باشد برخی از افراد به صورت ژنتیک، ژن‌های خوبی دارند و حتی پس از زایمان بافت واژن تا حدی زیادی سفت می‌گردد ولی در برخی از افراد دیگر چنین نیست و بافت واژن با وجود آنکه به حالت قبل بر می‌گردد اما آن حالت سفت اولیه را نخواهد داشت.
علاوه بر ژنتیک تغذیه و انجام فعالیت‌های ورزشی می‌تواند بر بافت واژن تاثیر بگذارد. دختران جوان به دلیل تغذیه نامناسب و عدم دریافت پروتئین لازم و فعالیت‌های ورزشی بافت واژن خوبی نداشته لذا پس از زایمان با شلی و گشادی بسیاری مواجه می‌شوند.
انجام جراحی زیبای واژن پس از بارداری و زایمان گزینه بسیار مناسبی است اما در صورت آنکه فردی دچار خشکی و آتروفی واژن شده باشد انجام روش‌های کم تهاجمی همچون لیزر و کربوکسی تراپی می‌تواند موثر باشد.
همچنین در مواردی پس از زایمان با کاهش حجم لابیا ماژورها و چین و چروک‌ها مواجه می‌شویم که در چنین مواردی استفاده از روش‌های زیبایی کربوکسی تراپی جهت رفع چروک‌های پوستی، تزریق چربی و ژل به افزایش حجم لابیا ماژورها و در نهایت در صورت تغییر رنگ لابیاها و سایز آن‌ها می‌توانیم اقدام به انجام جراحی لابیاپلاستی نماییم.
در نهایت بگوییم اگر پس از زایمان با تغییراتی در ناحیه تناسلی خود مواجه شدید نگران نباشید روش‌های درمانی کم تهاجمی و تهاجمی بسیاری وجود دارد که می‌تواند به رفع نازیبایی و درمان مشکلات کمک نماید.

آیا همزمان با جراحی جوانسازی می‌توان جراحی‌های دیگری انجام داد؟

جراحی‌های همزمان بدین صورت است که جراح زنان سعی می‌نماید، اعمال جراحی جوانسازی را با یکدیگر انجام دهد. به طور مثال می‌توان جراحی لابیاپلاستی، تنگ کردن واژن و تزریق چربی را با یکدیگر انجام داد. اما در صورتی که یک جراحی درمانی همچون درمان کیست تخمدان و زیبایی باشد با صلاح دید پزشک برخی از اعمال را در چنین مواقعی می‌توان با یکدیگر انجام داد زیرا تنها زیبایی نیست و سلامت بیمار بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

عوارض جوانسازی واژن

هر یک از اعمال زیبایی می‌تواند با عوارضی همراه باشد اما ناگفته نماند که نقش جراحی زنان تاثیر بسزایی در بروز عوارض و نتیجه جراحی خواهد داشت.
براساس روش جوانسازی و تکنیک به کار رفته آن در صورت آنکه توسط جراح متبحر انجام شود نه تنها عارضه ای به همراه ندارد بلکه با مزیت‌های همراه خواهد بود. ولی در صورت آنکه بخواهید هر کدام از این اعمال جراحی را توسط افراد غیر متخصص انجام دهید ایجاد عوارض یک امر طبیعی خواهد بود.
از کوچکترین روش‌های زیبایی همچون تزریق چربی و ژل در صورت آنکه در ناحیه درست تزریق نشود می‌تواند عوارضی را ایجاد نمایید. همچنین در صورت آنکه چربی در محیطی آلوده آماده گرددف احتمال بروز عفونت وجود خواهد داشت. لیزر زیبایی اگر توسط فرد غیر متخصص انجام شود می‌تواند عارضه ای همچون تیرگی پوست به وجود آورد که حتی در موارد قادر به رفع آن نخواهیم بود.
در نهایت بگوییم، در صورت آنکه هر یک از روش‌های زیبایی توسط فرد متخصص و با تکنیک درست انجام شود می‌توان از بروز عوارض پیشگیری نمود.

سن مناسب جوانسازی واژن

هر یک از روش‌های جوانسازی واژن را در صورت آنکه فرد کاندید مناسبی باشد در هر سنی می‌توان انجام داد و محدودیت سنی برای انجام جوانسازی وجود ندارد.

کاندید مناسب جوانسازی واژن

افرادی که لابیاهای آویزان و چروکیده ای دارند کاندید مناسبی برای انجام جراحی لابیاپلاستی می‌باشد.
فرد که در اثر لاغری بافت لابیاهای آن حجم خود را از دست داده است و حالتی آویزان و چین و چروک پیدا کرده است کاندید مناسبی برای روش جوانسازی تزریق ژل و چربی می باشد.
در صورتی که فردی در اثر زایمان دچار شلی و گشادی واژن شده است، جراحی زیبایی واژن و لیزر زیبایی روشی مناسب خواهد بود.
افرادی که تماس جنسی زیادی داشته با شلی واژن مواجه شده‌اند روش مناسب برای این دسته از افراد لیزر زیبایی واژینال می‌باشد.
افزایش حس جنسی و رفع چین و چروک‌های پوستی با روش کربوکسی تراپی بسیار موثر خواهد بود.
در نهایت بگوییم افرادی که در سنین یائسگی با خشکی واژن و آتروفی مواجه شده اند، پوست ناحیه لابیاها کم خون، دردناک و با کاهش حس جنسی مواجه است می‌تواند با انجام روش‌های جوانسازی به رفع مشکلات خود بپردازد و لذا این دسته از افراد می‌توانند کاندید مناسبی برای روش‌های جوانسازی باشند.

مراقبت‌های قبل و بعد از جوانسازی واژن

مراقبت‌های بعد و قبل از هر یک از روش‌های زیبایی با یکدیگر متفاوت می‌باشد. روش‌های کم تهاجمی مراقبت‌های سخت گیرانه ای ندارند. به طور معمول در روش‌های غیر جراحی حدود نیم ساعت قبل از انجام هر یک از روش‌ها ناحیه تناسلی با استفاده از پمادهای بی‌حسی، بی‌حس می‌شود تا فرد در زمان انجام هیچ گونه درد و ناراحتی را احساس نکند.
مشاوره قبل از اعمال جراحی و روش‌های جوانسازی بدون جراحی ضروری است و این جلسات کمک می‌کند تا انتظارات خود را بیان نموده و تمامی سوابق پزشکی خود را به پزشک اطلاع دهید.
برقراری تماس جنسی و فعالیت‌های ورزشی پس از روش‌های زیبایی با توجه به آن روش متفاوت است. در صورت آنکه لیزر واژینال انجام شده است به مدت هفت روز، لیزر پوستی به مدت یک تا دو روز، تزریق چربی به مدت سه هفته و در صورت آنکه جراحی‌های زیبایی همانند لابیاپلاستی انجام شده است به مدت دو ماه انجام نشود.
در نهایت بگوییم، اقدامات قبل و بعد از جراحی بسته به روش جوانسازی متفاوت می‌باشد. رعایت توصیه‌های پزشکی پس از روش‌های زیبایی می‌تواند به رسیدن به نتیجه مطلوب کمک نماید.

آیا جوانسازی واژن درد دارد؟

اکثریت زنان که تمایل به انجام روش‌های جوانسازی واژن دارند از داشتن درد ناشی از این روش‌های زیبایی واهمه دارند، جالب است بدانید که شدت درد در هر یک از روش‌های جوانسازی متفاوت است.
جوانسازی واژن بدون جراحی بدین صورت انجام می‌شود که در ابتدا برای فرد از پمادهای بی‌حسی و تزریقات بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و لذا فرد هیچ گونه دردی را احساس نخواهد کرد. اما در روش‌های جوانسازی واژن با جراحی فرد تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد لذا دردی را احساس نخواهد کرد اما میزان درد پس از درمان بسیار کم خواهد بود و فرد می‌تواند با صلاح دید پزشک از مسکن‌های خوراکی جهت تسکین درد استفاده نماید.

ماندگاری جوانسازی واژن

مدت زمان ماندگاری هر یک از روش‌های جوانسازی واژن با یکدیگر متفاوت است. جوانسازی واژن با جراحی همانند جراحی لابیاپلاستی ماندگاری دائمی و غیر قابل بازگشت دارد.
روش‌های جوانسازی واژن با لیزر به دلیلآنکه بافت واژن در معرض فرسودگی است، این روش‌ها نیاز به تکرار مجدد داشته و دائمی نخواهد بود.
همچنین مدت زمان ماندگاری تزریق چربی بدین صورت است که حدود 40 تا 50 درصد آن باقی می‌ماند و این میزان باقی مانده دائمی خواهد بود در صورتی که مدت زمان ماندگاری تزریق ژل به واژن بسته به نوع ژل از سه ماه تا دو سال متغیر است.
سفید کردن واژن ماندگاری دائمی دارد اما به دلیل قرار گرفتن در معرض عواملی همچون تماس جنسی، افزایش سن و اصطحکاک نیاز به تکرار مجدد خواهد داشت.
در نهایت بگوییم، روش‌های جوانسازی واژن بدون جراحی بسته به عوامل متعدد نیاز به تکرار مجدد خواهند داشت.

آیا روش‌های جوانسازی واژن سبب ناباروری یا آسیب دیدگی به پرده بکارت می‌شود؟

گفتنی است هیچ یک از روش‌های جوانسازی واژن سبب ناباروری نمی شود و بایستی بدانید که در طول دوران بارداری هیچ کدام از روش‌های جوانسازی انجام نمی گردد اما در دوران شیردهی برخی از روش‌ها را می‌توان انجام داد. در صورت آنکه جراح زیبایی زنان تمامی تکنیک‌ها را به درست رعایت نماید و توصیه‌های لازم پس از جراحی را به شما گوش زد نموده و شما رعایت کرده باشید هیچ عارضه برای شما به وجود نخواهد آمد.
لازم به ذکر است که جراحی‌های زیبایی ناحیه تناسلی خارجی همچون لابیاپلاستی، تزریق ژل و چربی، سفید کردن واژن و … در دختران باکره قابل انجام است و سبب آسیب دیدگی پرده بکارت نخواهد شد. همچنین لازم است بدانید که لیزر واژینال سبب بروز مشکلاتی همچون ناباروری و اختلالات تخمدانی نمی شود.

لابیاپلاستی باعث کاهش حس جنسی می‌شود؟

لابیاها ناحیه بسیار مهمی هستند در صورت آنکه جراحی لابیاپلاستی توسط افراد غیر متخصص انجام گردد احتمال بروز عوارض جبران ناپذیر وجود خواهد داشت به گونه ای که نتوان آن را برطرف نمود. ولی تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی به چه صورت است، می‌توان گفت جراحی لابیاپلاستی نه تنها سبب از بین رفتن حس جنسی نمی شود بلکه می‌تواند سبب افزایش میل جنسی در فرد شود.
اما جالب است بدانید که جراحی زیبایی کلیتوریس یا هودکلیتوریس جراحی است که می‌تواند بر روی حس جنسی فرد تاثیر بگذارد. کلیتوریس ناحیه ای حساس متشکل از اعصاب حسی و جنسی است که بایستی توسط جراح خبره انجام گردد زیرا هر گونه آسیب به این ناحیه می‌تواند سبب کاهش حس جنسی در فرد شود.
در نهایت بگوییم، قبل از اقدام به جراحی زیبایی زنان در انتخاب جراح خود دقت لازم و کافی را داشته باشید تا از بروز عوارض جبران ناپذیر پیشگیری نمایید.

درمان بیماری‌ها با انجام روش‌های جوانسازی واژن امکان پذیر است؟

در ابتدای امر بایستی منظور از بیماری را مشخص نمایم، برخی ضایعات پوستی همچون خال، کک و مک و ماه گرفتگی را نمی توان با لیزرهای زیبایی برطرف نمود ولی برخی از بیماری‌ها را می‌توان با کمک روش‌های جوانسازی تا حدودی درمان نمود. لیزر در موارد معدودی می‌تواند به درمان بیماری‌ها کمک نماید و سبب ابتلا به سرطان دهانه رحم نمی شود.

درمان قارچ‌های واژینال

یکی از بیماری‌ها قارچ‌های واژینال می‌باشد که یکی از روش‌های درمان قارچ‌های واژینال که به صورت مکرر عود می‌کنند، انجام لیزر واژینال می‌باشد. در واقع لیزر واژینال به تقویت بافت واژن کمک بسزایی می‌نماید و از عود قارچ‌های واژن پیشگیری می‌کند.

درمان بی‌اختیاری ادرار

بیماری بی‌اختیاری ادرار ناشی از شلی واژن می‌باشد که لیزر واژینال می‌تواند به درمان آن کمک بسزایی نماید.

درمان HPV و عفونت ها

درمان اچ پی وی با لیزر واژینال امکان نخواهد داشت، اما لیزر واژینال می‌تواند به درمان عفونت‌های زنان کمک نمایند و به بازسازی بدن بپردازد تا بدن بتواند خود با بیماری مقابله کند.

عدم ارگاسم در زنان

ارگاسم در زنان از مهمترین مشکلاتی است که بایستی درمان گردد، انجام روش‌های جوانسازی واژن به درمان عدم ارگاسم در زنان می‌تواند کمک نماید.
در نهایت بگوییم، بایستی با پزشک خود صادق باشید و تمامی مشکلات و بیماری‌های خود را به او اطلاع دهید تا روش مناسب جهت درمان و رفع مشکلات شما انتخاب و انجام شود تا در نهایت منجر به سرخوردگی روحی و بروز عارضه ای نشود. لذا یک مشاوره دقیق قبل از انجام اعمال زیبایی می‌تواند به رسیدن نتیجه مطلوب کمک نماید.

تعداد جلسات انجام روش‌های جوانسازی واژن

تعداد جلسات جوانسازی واژن بسته به روش آن متفاوت می‌باشد. هر یک از روش‌های جوانسازی با توجه به نوع آن و واکنش پوست نیاز به تکرار مجدد خواهند داشت ولی روش‌های جراحی نیازی به تکرار نخواهند داشت.
جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی به صورت هفتگی یا هر دو هفته یکبار انجام می‌شود و تعداد جلسات آن بسته به واکنش بدن فرد بین چهار تا پنج جلسه متفاوت خواهد بود.
تزریق چربی در یک جلسه انجام می‌شود و همان یک جلسه کافی خواهد بود اما گاهی پیش می‌آید که برخی بیماران تمایل به تزریق مجدد دارند که این امر به ندرت اتفاق می‌افتد.
روش مزوتراپی و پلاسما تراپی احتمال دارد نیاز به تکرار مجدد داشته باشد.
جراحی لابیاپلاستی طی یک جلسه قابل انجام است در صورتی که لیزر‌های زیبایی زنان در تعداد جلسات مختلف بین سه تا پنج جسله ماهی یک مرتبه بایستی انجام شود.

هزینه روش‌های جوانسازی واژن

هزینه جوانسازی واژن براساس روش آن، دستگاه‌های انجام شده، نوع نخ جوانسازی، تعداد جلسات، جراح زیبایی زنان و … متفاوت می‌باشد. هزینه دقیق پس از انجام معاینات و مشاوره‌های لازم مشخص می‌گردد.

نکته طلایی و پایانی

نکته ای لازم است که بدان دقت نمایید امروزه به غیر از جراحان زنان برخی از پزشکان اقدام به انجام این نوع جراحی‌ها می‌نمایند که بایستی بدانید بهتر است روش‌های زیبایی ژنیتال تنها توسط جراحان زیبایی زنان متبحر انجام گردد تا عارضه ای ایجاد نشود.
.
منابع:
.http://drsanagoo.com
.https://drmajidzadeh.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت