
نور:
دوستان عزیز نور کامل و صد درصد آفتاب برای این درخت مناسب هست و الا فکر اینکه توی گلدون بکارید و ببرید توی منزل رو هم نکنید !!
دما:
دامنهی نوسان دمایی زیادی رو تحمل میکنه. باور کنید یکی از بهترین درختها برای مناطق گرم جنوب ، مناسب برای مناطق بیابانی مرکز کشور و سرد شمال غرب کشور هستش. ولی خوب بهترین دما برای همون دمای معتدل هست .
آبیاری:
این درخت رشد بسیار زیادی داره مخصوصا اگه اب زیاد بخوره مثه لوبیا سحر آمیز رشد میکنه. برگهاش خیلی بزرگ و پهن میشن. ریشههای این گل در صورت کم ابی میره پایین و به عمق میره و حتی میزنه و لولهها و بتن هارو میشکونه !!! و در صورت ابیاری زیاد سطحی باقی میمونه ، سعی کنید ابیاری کافی باشه چون اگه ریشهها بره پایین دردسر میشه 🙂
رطوبت :
دوستان عزیز هرچی رطوبت هوا بیشتر باشه برگها پهن تر و بزرگ تر میشن. ولی همونطور که گفتم یکی از بهترین پیشنهادها برای کاشت در مناطق جنوبی مثل اهواز و بوشهر و بندرعباس میباشد. مخصوصا اینکه این مناطق هم شرجی هستند . همینطور شهرهای مثل اردبیل و تبریز که سرد سیر هستند هم عالیه ! یعنی آفتاب پرست هم اینطوری نمیتونه خودشو وفق بده با محیط :)))))
خاک:
طبق تجربه باغ شیشه ای ، بهترین خاک خاکیه که عمقش زیاد باشه تا ریشه بتونه کار کنه ، اگه خاک سفت باشه و قبل از کاشت توی اون تیکه از زمین ملات سیمان درست کرده باشن ، باور کنید خاک سفته و ریشه کار نمیکنه ، درنتیجه برپها رشد نمیکنه ! سعی کنید قبل از کاشت خوب زمین روشخم بزنید ! تا سطح سفت زیر خوب نرم بشه.
گلدهی:
دوستان یکی از مهمترین ویژگیها و سورپرایزهای این درخت گلدهی اون در عید هستش! توی ایام نوروز ! اول گل میده و بعد برگهاش باز میشن ، یکی از درشت ترین گلها و معطر ترین گلها متعلق به این درخت هستش….. درختان بالغ شده 3 ساله در پاییز جوانههای گلشون در میاد و سپس در عید گلشون باز میشه .طوری که توی عید درخت یکدست قبای صورتی به تن میکنه و همیشه توی باغ گیاهشناسی مردم سوال میکنن اون درخت گل داره اسمش چیه !!!؟؟؟ و ما هم با افتخار میگیم درخت نوروز 😎منبع: سایت باغ شیشه ای
.
منبع: ساعدنیوز | https://saednews.com






مجله گل و گیاه






