راهنمای دستگاه کارواش خانگی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

دستگاه‌کارواش چیست؟

در واقع می‌توان گفت کارواش دستگاهی است که آب را با فشار بالا به وسیله یک نازل روی سطح می‌پاشد، فشار آب در این دستگاه نقش مهمی ایفا می‌کند، آلودگی‌ها و جرم‌های روی سطوح به وسیله فشار آب برداشته می‌شود. امروزه با توجه به موضوع بحران آب این وسیله طرفداران زیادی دارد، زیرا مصرف آب را تا چند برابر کاهش می‌دهد.

مزایای استفاده از دستگاه‌کارواش:

  • زمانی که از دستگاه کارواش استفاده می‌کنید به علت فشار زیاد آب در مقایسه با روش سنتی آب با شیلنگ معمولی سرعت کار چند برابر می‌شود و می‌توانید در وقت و زمان صرفه جویی کنید.
  • به علت سرعت بالا در شستشو برای شستشوی خودرو از نیروی کار کمتری نسبت به روش معمولی استفاده می‌شود، البته این موضوع بیشتر برای کارواش‌های صنعتی صدق می‌کند. اما در شستشوی خودرو در منزل بیشتر زمان شستشو مطرح می‌باشد.
  • همیشه برای شستشوی خودرو شما مجبور می‌شوید، میزان زیادی آب که معمولا آشامیدنی است مصرف می‌کنید، دستگاه کارواش تا 80 در صد نسبت به روش معمولی در مصرف آب صرفه جویی می‌کند.

انواع دستگاه کارواش از نظر کارایی:

  • دستگاه کارواش خانگی: نمونه‌های کوچک و قابل حمل دستگاه کارواش می‌باشند، به علت داشتن اندازه کوچک می‌توان آن‌ها را در هر مکانی استفاده کرد. این دستگاه با استفاده از برق تکفاز کار می‌کند.
  • دستگاه کارواش صنعتی: این نوع دستگاه‌ها اندازه بزرگتری نسبت به نمونه خانگی دارند، قابل حمل نیستند بنابراین در جای ثابت استفاده می‌شوند، این دستگاه‌ها معمولا با برق سه فاز کار می‌کنند. به این دستگاه می‌توان چند نازل نصب کرد، و بدون افت فشار همزمان به وسیله یک دستگاه چند خودرو را شستشو داد.

انواع دستگاه کارواش خانگی:

  • کارواش خانگی کوچک: این دستگاه به علت اندازه کوچک جابه‌جایی راحتی دارد، کم ترین میزان فشار در آن‌ها معمولا 100 بار می‌باشد. به علت جابه‌جایی راحت می‌توان آن را برای شستشوی حیاط، خودرو و سایر لوازم منزل استفاده کرد.
  • کارواش خانگی متوسط: این کارواش‌ها نسبت به مدل‌های کوچک فشار بیشتری دارند، حداقل فشار آب در این کارواش‌ها 130 بار می‌باشد، از این مدل بیشتر برای شستشوی نمای ساختمان ها، نرده‌ها و قایق استفاده می‌شود.
  • کارواش خانگی حرفه ای: این دستگاه دارای فشار حداقل 160 بار می‌باشد، به علت فشار زیاد آب از آن نمی توان زیاد برای مصارف خانگی استفاده کرد، این مدل بیشتر در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. کار با این دستگاه نیاز به تخصص بالا دارد زیرا با این فشار می‌توان به راحتی رنگ را از روی بدنه خودرو برداشت.

کارواش آب گرم بهتر است یا آب سرد:

  • کارواش آب سرد: به وسیله فشار آب پیوند‌های مولکولی آلودگی‌ها در سطح شکسته می‌شود و به راحتی از روی سطوح تمیز می‌شود. اما این وسیله برای پاک کردن سطوح چرب کارایی لازم را ندارد و برای شستشو باید از مواد شوینده استفاده کرد.
  • کارواش آب گرم: در زمان‌های گذشته مردم بر این باور بودند که آب گرم نسبت به آب سرد قدرت پاک کنندگی بیشتری دارد، در صنعت نیز این موضوع صدق می‌کند و برای پاک کردن راحت چربی، روغن و گریس از کارواش آب گرم استفاده می‌شود. پس نتیجه می‌گیریم برای شستشوی مکان هایی که چربی بالایی دارند از کارواش آب گرم بیشتر استفاده می‌شود.

روش ضدعفونی با دستگاه کارواش:

برای ضد عفونی کردن محیط علاوه بر دستگاه سمپاش می‌توانید از یک دستگاه کارواش استفاده کنید، به این صورت که مایع ضد عفونی کننده را درون یک مخزن بریزید و دستگاه کارواش را به آن متصل کنید و مایع ضد عفونی را با فشار بالا روی سطوح بپاشید. البته برای از بین بردن ویروس‌ها می‌توانید از کارواش بخار نیز استفاده کنید، این دستگاه نیاز به ماده ضد عفونی کننده ندارد و دمای بخار آب می‌تواند به راحتی سطح ویروس‌ها را تخریب کرده و آن‌ها را از بین ببرد.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید دستگاه کارواش باید به آن‌ها توجه کنید:

  • قیمت دستگاه: قیمت می‌تواند نقش مهمی در انتخاب شما ایفا کند. ابتدا میزان بودجه برای خرید کارواش را مشخص کنید، زمانی مقدار بودجه برای خرید مشخص شود، خود به خود تعداد زیادی از محصولات کنار می‌روند و انتخاب برای شما راحت می‌شود.
  • نوع دستگاه: مشخص کنید دستگاه را برای چه نوع کاری می‌خواهید، برای شستشوی خودرو یا شستشوی داخل و بیرون حیاط یا شستشوی فرش با توجه به نیاز خود دستگاه مناسب را خریداری کنید، دستگاه کوچک، متوسط یا حرفه ای می‌خواهید.
  • قدرت دستگاه: قدرت دستگاه کارواش هم مانند سایر لوازم برقی برحسب وات سنجیده می‌شود، هر چه وات دستگاه شما بیشتر باشد دستگاه قدرت بیشتری دارد و فشار آب خروجی آن بیشتر است.
  • وزن دستگاه: به وزن دستگاه هم موقع خرید توجه داشته باشید، اگر برای استفاده خانگی می‌خواهید به علت اینکه نیاز به جابه‌جایی بیشتر دارند دستگاه‌های کوچک و سبک مناسب هستند زیرا جابه‌جایی آن‌ها ساده تر است.
  • نازل افشانه: به وسیله این قطعه که در انتهای نازل قرار می‌گیرد می‌توانید میزان و قدرت پاشش آب را تنظیم کنید. این نازل‌های افشانه در اندازه‌های مختلف وجود دارند که با توجه به نیاز خود می‌توانید سایز آن را مشخص کنید. اگر نیاز به پاشش آب در یک نقطه دارید می‌توانید از افشانه سایز صفر استفاده کنید در برخی موارد متمرکز کردن فشار در یک نقطه باعث آسیب دیدن آن نقطه می‌شود در این شرایط بهتر است از اندازه‌های بیشتر استفاده کنید تا آب را در سطح بیشتری پخش کند. در زیر انواع اندازه‌های نازل افشانه را مشاهده می‌کنید.
  • اندازه شیلنگ: اندازه شیلنگ نازل بیشتر در مورد دستگاه‌های سنگین صدق می‌کند که خود کارواش قابلیت جابه‌جایی ندارد، و شما مجبور هستید به وسیله کارواش نقاط دور تری را شستشو دهید، بنابراین بر اساس نیاز خود طول شیلنگ را در نظر بگیرید.
  • دسته تفنگی: اگر می‌خواهید زمانی که از کارواش استفاده نمی کنید، از مصرف آب صرفه جویی کنید بهتر است برای نازل خود یک دسته تفنگی تهیه کنید، تا زمانی که دسته تفنگی را فشار ندهید آبی از نازل خارج نمی شود بنابراین فقط زمان نیاز آب از دستگاه خارج می‌شود.

.
منبع: کیمیک | https://kimik.ir
.

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت