چرا لازم است خردسالان را به سفر ببریم حتی اگر سفر در خاطرشان نماند؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

مسافرت با نوزادان و کودکان نوپا کار سختی است ولی ارزشش را دارد، حتی اگر آنها بعدها چیزی از این سفرها به یاد نیاورند. سفر با خردسالان فواید بسیاری دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

کودکان‌تان همسفران آینده شما خواهند شد

در سفر کودکتان به گونه‌ای تربیت می‌شود که در سفرهای آینده شما، همراهان خوبی برایتان باشد. با به همراه بردن نوزاد و کودکان نوپا، حتی اگر در آینده جزییات سفرها را به یاد نداشته باشند، این سفرها برای آنها به عادتی مفید تبدیل خواهد شد. علاوه بر این مسافرت در هر سنی باعث یادگیری صبر و سازگاری می‌شود. از انتظار در فرودگاه گرفته تا امتحان کردن غذاهای جدید و خوابیدن در تخت‌های مختلف و بودن در کنار کسانی که به زبان‌های گوناگون صحبت می‌کنند، جزییات سفر همه‌اش تجربه و درس است. هر چه این کارها از سنین پایین‌تر آغاز شود، حس ماجراجویی بیشتر در کودکان پرورش می‌یابد.

سفر به رشد مغز خردسالان کمک می‌کند

کودکان نوپا بسیار منعطف هستند و هر چیز جدیدی را می‌آموزد. تجربیات جدید مثل دیدن باغ وحش، گشت و گذار در جنگل‌ها، کوه‌ها و جاده‌ها، نشستن روی چمن و لمس آن یا حتی دیدن یک لنگرگاه و سوار بر کشتی شدن نوعی تاثیر مثبت روی مغز کودک خواهد گذاشت و به فعال‌تر شدن و رشد مغزش کمک خواهد کرد. هر چه مدت زمان بیشتری در سفر باشید کودکانتان زمان کمتری را پشت تلویزیون و انجام دادن فعالیت‌های بدون تحرک، می‌گذارند و شرایط رشد مغزی آنها فراهم می‌شود. همچنین مسافرت اعتماد به نفس خردسالان را بالا می‌برد و این اعتماد به نفس سبب افزایش قدرت یادگیری در خانه و مدرسه می‌شود.

کودکانی که سازگاری در سفر را یاد می‌گیرند در خانه آرام‌تر هستند

شاید این موضوع پشتوانه علمی نداشته باشد اما تجربه ثابت کرده است که نوزادان و کودکان نوپایی که به سفر می‌روند و با سختی‌های سفر سازگار می‌شوند؛ در محیط خانه آرام‌تر و بساز‌تر هستند. کودکان در سفر با شرایط مختلفی رو به رو می‌شوند. در بعضی سفرها موقعیت بازی و سرگرمی در محیط باز را نخواهند داشت و خودشان را با این مساله تطبیق می‌دهند و در بعضی سفرها می‌توانند ساعت‌های متمادی در فضای آزاد بازی کنند. وقتی با این شرایط سازگار می‌شوند در خانه کمتر بهانه‌جویی می‌کنند و در شرایط مختلف راه سرگرم کردن خودشان را پیدا خواهند کرد.

سال‌های عمر شما دوباره باز نمی‌گردد

سال‌های عمر با سرعت نور حرکت می‌کند و هیچ‌گاه باز نمی‌گردنند. سال‌های خردسالی کودکان شما، سال‌هایی از عمرتان هستند که اگر از آنها درست استفاده نکنید، دیگر باز نخواهند گشت. شاید سفر با نوزاد یا کودکان نوپا برای خیلی‌ها عجیب باشد ولی به این فکر کنید خاطرات سفر همراه با نوزادتان در جاهای دیدنی و عکس‌هایی که به یادگار می‌گیرید، چقدر می‌تواند آینده شما را زیبا کند. آشنایی با افراد جدید، تجربیات جدید و دیدن گوشه و کنار جهان در کنار کودکان نوپا فراموش نشدنی خواهد شد.

.
منابع:
. https://www.alibaba.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت