بویینگ یا ایرباس؛ کدام یک صندلی‌های راحت‌تری دارند؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

ایرباس یا بویینگ؟

با توجه به بررسی‌های انجام شده، مشخص شده است که ایرباس‌ها فضای بیشتری نسبت به بویینگ دارند. برای نمونه هر کدام از صندلی‌های هواپیماهای خانواده A320 ایرباس چیزی حدود یک اینچ نسبت به بویینگ 757 یا 737 بزرگتر بوده و فضای بیشتری برای آرنج دارند. باوجوداین جالب است بدانید بویینگ 767 که نوع مسافربری آن کمتر در خطوط هوایی یافت می‌شود، یکی از بهترین هواپیما‌ها در پروازهای کلاس اکونومی است.

بنابراین بهتر است به جای سوال اصلی این سوال را مطرح کنیم که:

کدام مدل‌های ایرباس و بویینگ صندلی‌های راحت‌تری دارند؟

1. بهترین هواپیماهای ایرباس

بین هواپیماهای ایرباس، خانواده A320 که شامل A318، A319 و A321 هستند، A330، A340، A350 و A380 از جمله بهترین‌ هواپیماهای کلاس اکونومی ایرباس هستند. بین این چند مورد نیز ایرباس A380 بهترین آن‌هاست. به‌خصوص اگر موقع رزور بلیط هواپیما صندلی‌های طبقه بالای آن را رزرو کنید؛ جایی که در هر ردیف به‌جای 10 صندلی فقط هشت صندلی قرار داشته و هر صندلی یک صندوق نگهدارنده دارد. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که A380 یک هواپیمای غول‌پیکر بوده و معمولا در خطوط هوایی بلند و پر رفت‌و‌آمد پرواز می‌کند.

بنابراین برای مسافت‌های کوتاه و کم مسافر دنبال رزرو سایر هواپیماهای ایرباس که نام بردیم باشید.

در مورد سایر هواپیماها ایرباس که آن‌ها را نام بردیم، به‌جز A330 و A340 نکته خاصی درباره آن‌ها وجود ندارد. آنچه در مورد A330 و A340 باید بدانید این است که، معمولا این دو سری از هواپیماهای ایرباس دارای هشت صندلی در هر ردیف هستند، اما گاهی شرکت‌های هوایی برای کم کردن هزینه‌های بلیط مسافران ردیف‌ها را 9 تایی کرده و در نتیجه فضای نشستن صندلی‌ها کمتر خواهد شد.

بنابراین اگر موقع خرید بلیط هواپیما نقشه چیدمان صندلی‌های مشخص بود و هواپیما جز هواپیماهای دارای 9 ردیف صندلی بود، سعی کنید آن را تغییر داده یا بخشی از ردیف را انتخاب کنید که صندلی‌های کمتری کنارهم قرار گرفته است.

 

2. بهترین هواپیماهای بویینگ

بین هواپیماهای بویینگ تنها مدل‌‌هایی که صندلی‌های راحت‌تری نسبت به سایر هواپیماهای این شرکت دارند، بوئینگ 777 و 787 Dreamliner است.

بویینگ 777 در حالت استاندارد در هر ردیف 9 صندلی داشته و چیدمان صندلی‌های آن 3-3-3 است. باوجوداین اکثر خطوط هوایی یک صندلی در هر ردیف اضافه کرده و سیستم چیدمان را به 3-4-3 تغییر داده‌اند. این موضوع باعث کوچکتر شدن صندلی‌ها خصوصا ردیف وسط شده و کمی از فضای نشستن را کم می‌کند. بنابراین توصیه علی بابا این است که هنگام رزرو بلیط بویینگ 777 کمی احتیاط کرده و درصوت امکان هواپیمای دیگر را برای این کار انتخاب کنید.

اما برویم سراغ بویینگ 787 Dreamliner؛ بویینگ 787 نیز دارای صندلی‌های بسیار باریک در ردیف‌های نه تاییست با این تفاوت که، تعداد صندلی‌ها در این هواپیما بیشتر از 9 تا در هر ردیف نشده و تنها چیدمان آن‌ها عوض می‌شود؛ آن هم فقط در خطوط هوایی ژاپن! در ژاپن چینش صندلی‌ها از 3-3-3 به 2-4-2 تغییر کرده و از این طریق صندلی‌های دوتایی فضای بیشتری دارند. بنابراین می‌توان گفت بین این دو مدل از هواپیماهای بویینگ، 787 Dreamliner بهتر است.

.

منابع:
. https://www.alibaba.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت