غذاهایی که قبل از پرواز نباید مصرف شوند!

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

در مسافرت‌ها برخی از موارد مثل استرس فرودگاه، خطوط بی‌انتهای چمدان، بازرسی امنیت و گریه بچه ها، مسافران را مضطرب می‌سازد. برای تجربه کردن یک مسافرت هوایی عالی همواره توصیه می‌شود از مصرف برخی خوراکی‌های ممنوع قبل از سفر پرهیز شود، زیرا در صورت مصرف غذای نامناسب قبل از پرواز، مسافرت هوایی بدی را تجربه خواهید کرد. امروزه در اغلب فرودگاه‌ها مواد خوراکی تنوع زیادی ندارند و در اکثر آن‌ها فست فودها و غذاهای چرب به فروش می‌رسند. اگر می‌توانید در برابر غذاهای چرب و خوشمزه خود را کنترل کنید، می‌توانید سفری عالی و بدون مخاطره را داشته باشید. در این مقاله برخی خوراکی‌های ممنوع قبل از پرواز برای شما آورده شده است.

در مسافرت‌های هوایی مصرف برخی غذاهای سرشار از پروتئین توصیه نمی شود زیرا مصرف این نوع مواد غذایی مثل تخم مرغ باعث می‌شود میکروب تولید شود و در نهایت گاز سولفید هیدروژن تولید شود. اگر شما هم از آن دسته مسافرانی هستید که در طول سفر با خود مواد خوراکی یا اسنک می‌آورید، هر چند ممکن است مواد خوراکی شما مفید و سالم باشند اما ممکن است آن‌ها گزینه مناسبی برای این گونه سفرها نباشند. بسیاری از مواد خوراکی باعث ایجاد نفخ، کاهش یا افزایش فشار خون و حالت تهوع می‌شوند. در این مطلب برخی خوراکی‌های ممنوع قبل از پرواز را برای شما لیست کرده ایم، بهتر است قبل از آغاز سفر خود در انتخاب مواد خوراکی که با خود می‌برید دقت کنید تا در طول سفر به مشکلی برنخورید. همچنین توصیه می‌شود اگر سفر طولانی پیش رو دارید، اصلاً غذا نخورید و بیشتر در این سفرها آب بنوشید و مقداری هویچ و خشکبار با خود ببرید.

آشنایی با مواد خوراکی ممنوع در پرواز

گاهی اوقات ممکن است قبل از سوار شدن به هواپیما مقداری از وقت شما در فرودگاه تلف شود، برخی مواقع وسوسه می‌شوید تا به رستوران بروید و همبرگری خوشمزه سفارش دهید و عکس آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اما آیا می‌دانید که مواد خوراکی که قبل از پرواز مصرف می‌کنید ممکن است در طول سفر احساس بدی در شما ایجاد کند؟ در این بخش از مقاله با برخی مواد خوراکی که باعث ایجاد احساس بد در شما در طول پرواز می‌شود آشنا خواهیم شد.

غذاهای گازدار که برای روده و معده شما خوب نیست

در این بخش یک قانون طلایی را به شما معرفی خواهیم کرد و آن قانون این است که از مصرف مواد خوراکی که باعث می‌شود نفخ کنید و از درون احساس باددار بودن کنید در پروازهای طولانی خودداری کنید. به طور کلی توصیه می‌شود از مصرف لوبیا و غذاهای گازدار در این سفرها خودداری شود. یکی دیگر از خوراکی‌های ممنوع قبل از پرواز غذاهای سرخ شده هستند. مصرف این گونه غذاها باعث می‌شود در طول سفر احساس ناراحتی بکنید.

سبزی‌های کلمی مواد خوراکی‌های ممنوع قبل از پرواز

یکی از خوراکی‌های ممنوع قبل از پرواز سبزی‌های کلمی می‌باشد. این گونه سبزیجات گروهی از سبزیجات می‌باشد که شامل گل کلم، کلم بوک چوی، کلم بروکسل، کلم کالی و دیگر کلم‌ها می‌باشند. این سبزیجات دارای کربوهیدرات و ویتامین‌ها می‌باشند و به همین دلیل برای انواع رژیم غذایی یک ماده غذایی عالی شناخته می‌شوند. مصرف این گروه از سبزیجات در سفرهای هوایی ممکن است باعث شود احساس باددار بودن داشته باشید و در نهایت باعث احساس ناراحتی شما می‌شود. در مواردی خیلی نادر مصرف این سبزی‌ها در محیطی با فشار بالا مثل هواپیما باعث سکته فرد می‌شود.

اسنک‌های شور و تند

یکی از خوراکی‌های ممنوع قبل از پرواز اسنک تند و شور می‌باشد. ممکن است بارها در فیلم‌ها مشاهده کرده باشید که افراد در طول پرواز بسته بادام زمینی شور می‌خورند اما بهتر است بدانید این کار آن‌ها اشتباه است، زیرا مصرف این خوراکی‌ها در مسافرت‌های هوایی مناسب نیستند، زیرا نمک زیاد موجود در این مواد خوراکی باعث تشنگی شما می‌شوند و در پروازهای طولانی مدت ممکن است برای شما ضرر داشته باشد. یکی دیگر از توصیه‌های این گونه مسافرت‌ها خودداری از مصرف نمک زیاد است.

کافئین زیاد از خوراکی‌های ممنوع در پرواز

برای بسیاری از دوست داران سفرهای هوایی، تصور مسافرت بدون کافئین زجرآور است. مصرف کافئین به مقدار زیاد در طول پرواز باعث می‌شود احساس دهیدراته شدن داشته باشید و به مداوم نیاز به رفتن به دستشویی داشته باشید. مصرف قهوه به عنوان یکی از خوارکی‌های ممنوع قبل از پرواز چرخه خواب شما را به هم میریزد و پس از پروازهای طولانی مدت احساس بدی خواهید داشت.

خوراکی‌های شیرین

به طور کلی شما باید از مصرف زیاد شیرینی در زندگی عادی خود خودداری کنید، اما پرهیز از این مواد خوراکی در سفرها نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است. مصرف این خوراکی‌های ممنوع قبل از پرواز باعث می‌شود قند خون شما بالا رود، احساس گرسنگی و کسل بودن به شما دست دهد.

.
منابع:
.https://blog.safarme.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت