نحوه تشخیص نقاشی دیجیتالی تقلبی تبدیلی نرم افزار و اپلیکیشن

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نحوه تشخیص نقاشی دیجیتالی تقلبی تبدیلی نرم افزار و اپلیکیشن

نحوه تشخیص نقاشی دیجیتالی تقلبی تبدیلی نرم افزار فتوشاپ و اپلیکیشن ، ابتدا لازم است مقایسه ای صورت بگیرد که در این مطلب بطور مفصل به این مبحث مهم خواهیم پرداخت.

شناخت نقاشی دیجیتال تقلبی:

همانطورکه حتما مطلع می‌باشید، این روزها نرم افزارها و برنامه های اپلیکیشن های گوناگون و مختلفی تولید و ارائه شده اند که خیلی سریع بصورت خودکار عکس را به تصویر نقاشی دیجیتالی در سبکهای گوناگون نظیر رئالیستی، اکسپرسیونیستی، کوبیستی، امپرسیونیستی ، مدرن، کلاسیک و… تبدیل می‌کنند!!! در لحظه اول ممکن است شگفت انگیز و جالب توجه به نظر برسد! اما پس از کمی دقت متوجه ساختار مصنوعی و غیرواقعی آن خواهید شد!!!

به عنوان مثال اگر شما یک عکس خیلی با کیفیت و رزولوشن بالا را با نرم افزار خودکار به نقاشی تبدیل کنید، یک تصویر فاقد هنر که صرفا به نقاشی شبیه باشد را تحویل می‌گیرید! اما برای عکس‌های سیاه و سفید و بی‌کیفیت چطور است؟ یا اینکه برای عکس‌هایی که یک شخص بخواهد با استفاده از هوش و هنر انسانی آن را بصورت نقاشی به یک عزیز به عنوان یادبود هدیه نماید!!!

برنامه ها و اپلیکیشن‌ها، طوری برنامه ریزی شده اند که نقاشی‌های دیجیتالی تولید شده با هوش مصنوعی، در نگاه اول ذهن بیننده را فریب دهد! بطوریکه با از بین بردن جزئیات عکس و تبدیل خطوط ظریف به خطوط ضخیم‌تر و تغییر و ترکیب رنگها و ایجاد خطوط اضافه برمبنای ساختار تم آن برنامه، نگاه بیننده را فریب میدهند که «عجب!! واقعا یک نقاشی تولید شد!!!» اما پس از بررسی دقیق‌تر واقعیت ماجرا خودش را نمایان می‌کند! شما ساختار یکنواختی از ترکیب رنگها و خطوط را در تصویر مشاهده می‌کنید که بنظر شبیه آنچه که ما از نقاشی می‌شناسیم می‌آید! اما درواقع از هنر و خلاقیت خالی است!

نقاشی دیجیتال که توسط هنرمند انجام شود همانند نقاشی با تکنیک رنگ روغن، آبرنگ بصورت لایه به لایه ترسیم و رنگ آمیزی می‌شود، اما با وسیله تبلت و قلم نوری که تکنیک دیجیتال را ایجاد می‌کند، در این روش از انجام نقاشی نه تنها از جزئیات عکس (ارائه شده توسط مشتری) هیچ کم و کسری نخواهد داشت، بلکه هنرمند با تخصص و ذهن خلاقی که دارد جزئیاتی را نقاشی می‌کند که هیچ برنامه و اپلیکیشنی نتواند آن را انجام دهد!!

در ادامه چند نمونه از جزئیات نقاشی دیجیتالی واقعی که توسط هنرمندان و نقاشان ماهر گالری هنری لیلیت انجام شده است را مشاهده می‌نمائید:










بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت