عکاسی حیات وحش چیست؟ Wildlife Photography

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

عکاسی حیات وحش چیست؟ Wildlife Photography
عکاسی حیات وحش (به انگلیسی: wildlife photography) یکی از انواع عکاسی که روی حیوانات و عادت‌های طبیعی آن‌ها تمرکز دارد.

رفتارهای این حیوانات هم توسط عکاس حیوانات وحشی ثبت و عکاسی می‌شود. این عکس‌ها معمولا برای چاپ شدن در روزنامه‌ها و مجلات گرفته می‌شوند. افراد زیادی این نوع عکاسی را تمرین می‌کنند و به آن علاقه مندند.

عکاسی حیات وحش، شاخه‌ای از عکاسی است که در آن از حیوانات و جانوران زنده (غیر اهلی) و در محیط طبیعی آن‌ها عکسبرداری می‌شود.
عکاسی در این سبک، نیاز به دانش بالا و تجربهٔ فراوان در زمینهٔ عکاسی و آشنایی با رفتار حیوانات گوناگون دارد. عکاسان باید توان اثبات طبیعی بودن تصاویر را داشته باشند؛ عکاسی از حیوانات اهلی جزو عکس‌های این ژانر محسوب نمی‌شود.
در عکاسی از حیات وحش، عکاس به دنبال به تصویر کشیدن حیوانات جالب به همراه حرکاتی مانند غذا خوردن یا جنگیدن آن‌ها است. اگر چه عکاسی از حیات وحش یا شکار برای دنیای عکاسی تکرای است.

در این نوع عکاس، دهانهٔ باز لنز برای دستیابی به سرعت بالا و ثبت سوژۀ در حال حرکت و محو کردن پس زمینه استفاده می‌شود. همچنین عکاسان حیات‌وحش، از لنز تله استفاده می‌کنند بنابراین عکاسان حیات وحش بیشتر احتیاج به سه‌پایه دارند. آن‌ها همچنین برای این که بتوانند به حیات وحش نزدیک‌تر شوند احتیاج به وسایلی برای استتار دارند. گاهی برای اینکه قدرت مانور عکاس برای تعقیب حیوانات وحشی زیاد شود از تک پایه استفاده می‌شود. تک پایه‌ها به دلیل سبک بودن و قابلیت تحرک سریع بهتر از سه پایه‌ها عمل می‌کنند.

علاوه بر یک دوربین خوب، لنز‌های مختلفی که نیاز دارید و فلاش‌های قوی، شما به صبر و حوصله زیادی هم نیازمندید تا عکس دلخواه را در لحظه درست بگیرید.

عکاسی حیات وحش به شاخه‌ای از عکاسی گویند که در آن از حیوانات و جانوران زنده و در محیط طبیعی از آن‌ها عکسبرداری می‌شود.
عکاسی در این سبک، نیاز به دانش بالا و تجربهٔ فراوان در زمینهٔ عکاسی و آشنایی با رفتار حیوانات گوناگون دارد. عکاسان باید توان اثبات طبیعی بودن تصاویر را داشته باشند؛

عکاسی از حیوانات اهلی و خانگی جزو عکس‌های این ژانر محسوب نمی‌شود.

در عکاسی از حیات وحش، عکاس به دنبال به تصویر کشیدن حیوانات جالب به همراه حرکاتی مانند غذا خوردن یا جنگیدن آن‌ها و نوع رفتار زندگی آن‌هاست.
در این نوع عکاس، دهانهٔ باز لنز , برای دستیابی به سرعت بالا و ثبت سوژهٔ در حال حرکت و محو کردن پس زمینه استفاده می‌شود. همچنین عکاسان حیات‌وحش، از لنز تله استفاده می‌کنند بنابراین عکاسان حیات وحش بیشتر احتیاج به سه‌پایه دارند. آن‌ها همچنین برای این که بتوانند به حیات وحش نزدیک‌‌تر شوند احتیاج به وسایلی برای استتار دارند.

برای اینکه قدرت مانور عکاس برای تعقیب حیوانات وحشی زیاد شود از تک پایه استفاده می‌شود. تک پایه‌ها به دلیل سبک بودن و قابلیت تحرک سریع بهتر از سه پایه‌ها عمل می‌کنند.همچنین در دفاع از خود در برابر حیوانات هم می‌توان استفاده کرد.

معمولا برای ثبت این عکس‌های زیبا می‌توانید از لنز 600 یا 550 mm یا نوع بهتر با شارپنس عالی استفاده کنید. همچنین به وسایل کار و ایمنی هم توجه داشته باشید چنانچه در جنگلها یا بیابان و مکانهای دور افتاده عکاسی میکنید. داشتن راهنما و یک جی پی اس , و کار گروهی با رعایت اصول ایمنی و اطلاعات فنی رمز موفقیت در این رشته عکاسی است. برای شروع می‌توانید از باغ وحش یا باغ اختصاصی پرندگان بهره ببرید.

ما می‌توانیم با بستن دیافراگم (انتخاب اعداد بزرگتر) به عمق میدان عکس , به وضوح بیشتری دست یابیم.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت